2023-05-20, 20:33
Medlem
Drickbacks avatar
Grattis Manchester C till serieseger 22/23
Citera
2023-05-20, 20:36
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är ju en jävligt bra backup till dom andra om inte annat. Det ska bli intressant att se hur City klarar sig utan Pep för han har ju verkligen byggt en trupp efter sin stil. Svårt att se någon annan tränare kunna ta över och få dom att ens fungera. Vem fan förutom Pep skulle helt plötsligt få för sig att spela Stones som mittfältare?

Tror han kommer gå till Real eller som alla unga spelare i Bundesliga så går han till Bayern..

Ja risken finns väl att blir som när Sir Alex lämnade Manchester United. Så därför är jag glad och nöjd för varje dag Pep är kvar

Och jag som ogillade honom i Barca
Citera
2023-05-20, 20:37
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda jag vet ar att Guardiola var valdigt sugen pa att fa RvP till Spanien pa samma tid som de kopte Hleb av oss. Bayern forsokte att varva van Persie i 2011.

Inte en chans i havet att jag ar eller ngn annan Gooner hade gjort en van Persie i en sadan situation.

nottingham hälsar
Citera
2023-05-20, 20:37
Medlem
MosesMetares avatar
Tack så mycket Nottingham Forest! Nu kan nerverna släppa ett tag, och man kan njuta av de sista omgångarna. Ligatitel nummer 9 genom tiderna är säkrad.

Jag trodde ärligt talat inte detta för några månader sedan när Arsenal såg så omöjliga ut.
Citera
2023-05-20, 20:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ja risken finns väl att blir som när Sir Alex lämnade Manchester United. Så därför är jag glad och nöjd för varje dag Pep är kvar

Och jag som ogillade honom i Barca
Förstår det. Risken att han lämnar ökar väl efter(eventuell) CL vinsten? Vad mer kan han göra i City efter det? Klubblags VM och försöka försvara CL? Men efter ha misslyckas med att försvara så lämnar han väl?

Haha jag hatade honom i Barca och förstod inte varför folk hyllade honom när han hade det laget och bara passade runt bollen i 90 minter... Fyfan vad tråkigt det var att kolla på Barca med deras tiki-taka. Efter Bayern och något år in i City så insåg jag att även om han inte vinner CL varje år så är han unik i att få laget till "hans" och att dom ska spela på hans sätt.
Citera
2023-05-20, 20:57
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Haha jag hatade honom i Barca och förstod inte varför folk hyllade honom när han hade det laget och bara passade runt bollen i 90 minter... Fyfan vad tråkigt det var att kolla på Barca med deras tiki-taka. Efter Bayern och något år in i City så insåg jag att även om han inte vinner CL varje år så är han unik i att få laget till "hans" och att dom ska spela på hans sätt.

Tycker inte det är mycket annorlunda ut nu. Tyckte City var roligare att se på under tidigare tränare, så de spelar nu är ju inte speciellt olikt hur Barca spelade då. Passa runt bollen i sidled 90% av matchen och vänta på öppningar. Det finns ju dock folk som tycker det är rolig fotboll och det är ju bevisligen effektivt med tanke på segrarna man tagit, men personligen tycker jag inte det är speciellt roligt att kolla på.
Citera
2023-05-20, 21:01
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker inte det är mycket annorlunda ut nu. Tyckte City var roligare att se på under tidigare tränare, så de spelar nu är ju inte speciellt olikt hur Barca spelade då. Passa runt bollen i sidled 90% av matchen och vänta på öppningar. Det finns ju dock folk som tycker det är rolig fotboll och det är ju bevisligen effektivt med tanke på segrarna man tagit, men personligen tycker jag inte det är speciellt roligt att kolla på.
Njaaaaee. City känns mer direkta och inga lag ställer upp med 10 man i försvaret emot dom. Kan iof vara det som är skillnaden. Absolut INGET lag försökte spela sin fotboll emot Barca utan enbart stod rätt och försökte att inte släppa till luckor. Det är sällan man ser City enbart passa bollen och hålla på tillbaka till målvakten och mellan mittbackarna. Fyfan vad tråkigt det var när Xavi, Iniesta, Sergio höll på passa runt den för att sen vända och passa Piqué och Puyol för att sen passa Valdes och börja om igen. Kändes som att dom försökte tråka ut motståndarna för att sen ge bollen till Messi. Så håller ju inte City på riktigt.
Citera
2023-05-20, 21:04
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Njaaaaee. City känns mer direkta och inga lag ställer upp med 10 man i försvaret emot dom. Kan iof vara det som är skillnaden. Absolut INGET lag försökte spela sin fotboll emot Barca utan enbart stod rätt och försökte att inte släppa till luckor. Det är sällan man ser City enbart passa bollen och hålla tillbaka till målvakten och mellan mittbackarna. Fyfan vad tråkigt det var när Xavi, Iniesta, Sergio höll på passa runt den för att sen vända och passa Piqué och Puyol för att sen passa Valdes och börja om igen. Så håller ju inte City på

Jag tror mer det har att göra med det första du säger, hur lag ställer upp mot City. När Barca var på sin peak så var ju också Mourinho-bussen något andra lag kollade på, Mourinho med "lilla" Inter slog ut Barca ur CL med starkt försvarsspel och det gjorde väl att många andra försökte något liknande. Nu känns inte den taktiken lika vanlig längre, dessutom tror jag att Liverpools bra statistik mot City genom press-spel har gjort att fler lag försöker den vägen istället. Och det gör att City kan spela annorlunda än att försöka bryta ner en mur.
Citera
2023-05-20, 21:06
Medlem
Nästa säsong är det Newcastle och City som gör upp om titeln. Och kanske Arsenal om de håller uppe ångan. Jag hoppas det i alla fall.

Får se hur mycket Newcastle köper för i sommar. Om man har lika stor tur med sina spelarköp som man haft hittills så kan det bli ett lag som på allvar utmanar City. Tror knappt de gjort en enda misslyckad värvning mer än Gordon, och på honom ser man tydligt att det bor en stor spelare där inne som vill komma ut.
Citera
2023-05-20, 21:07
Medlem
Beaver14s avatar
Visst, det är en del av det hela att i slutet av säsongen spelar vissa lag utan motivation. Men om jag vore fan till Leeds, Everton eller Leicester skulle jag vara tokig på Arsenal. Mer än vad jag som Arsenalsupporter är, och då är jag riktigt irriterad på dagens icke-insats.

Totalt klappkass insats, man kunde ju försöka lite för fansen kan man tycka.

Tänker inte gratulera City, helt likgiltig till att de vinner. Eller det är jag inte för jag önskar ju att de slutar existera som en följd av deras ekonomiska doping. Men det kommer inte hända.
Citera
2023-05-20, 21:10
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Visst, det är en del av det hela att i slutet av säsongen spelar vissa lag utan motivation. Men om jag vore fan till Leeds, Everton eller Leicester skulle jag vara tokig på Arsenal. Mer än vad jag som Arsenalsupporter är, och då är jag riktigt irriterad på dagens icke-insats.

Totalt klappkass insats, man kunde ju försöka lite för fansen kan man tycka.

Tänker inte gratulera City, helt likgiltig till att de vinner. Eller det är jag inte för jag önskar ju att de slutar existera som en följd av deras ekonomiska doping. Men det kommer inte hända.

Ni kan ändå vara stolta över en bra säsong med många framsteg! Det enda negativa för Arsenal's del är ju att de dåliga matcherna kom på slutet och det kommer pratas om bottling hit o dit. Hade dessa matcherna varit utspridda under säsongen istället så hade det nog varit mer positivt bland fansen. Tyvärr som det blev nu så kom det mot slutet när säcken skulle knytas ihop.

Det suger dock, kunde ju blivit en Cup eller något iaf. :/
Citera
2023-05-20, 21:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag tror mer det har att göra med det första du säger, hur lag ställer upp mot City. När Barca var på sin peak så var ju också Mourinho-bussen något andra lag kollade på, Mourinho med "lilla" Inter slog ut Barca ur CL med starkt försvarsspel och det gjorde väl att många andra försökte något liknande. Nu känns inte den taktiken lika vanlig längre, dessutom tror jag att Liverpools bra statistik mot City genom press-spel har gjort att fler lag försöker den vägen istället. Och det gör att City kan spela annorlunda än att försöka bryta ner en mur.
Fair enough om så är fallet. Kan ju vara så att City inte har samma respekt som Barca och det känns lite "pinsamt" att gå in i matchen för att enbart hålla tätt i 90minuter? Sen har dom inte samma kvalité som det Barca hade. Gjorde något lag ett snedsteg mot Barca så var det mål direkt.

Jag älskade hur Bayern spelade innan Pep med Robben och Ribery på varsin kant och bara full fart framåt. Matcherna mellan Bayern, Real och BVB var ju grymma att se ett tag där när dom tre lagen spelade på samma sätt och sket i försvaret men sen kom hanoch segade upp Bayern och fick till och med RObben att anpassa sig.. Så du har nog en poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in