Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag tror mer det har att göra med det första du säger, hur lag ställer upp mot City. När Barca var på sin peak så var ju också Mourinho-bussen något andra lag kollade på, Mourinho med "lilla" Inter slog ut Barca ur CL med starkt försvarsspel och det gjorde väl att många andra försökte något liknande. Nu känns inte den taktiken lika vanlig längre, dessutom tror jag att Liverpools bra statistik mot City genom press-spel har gjort att fler lag försöker den vägen istället. Och det gör att City kan spela annorlunda än att försöka bryta ner en mur.
Fair enough om så är fallet. Kan ju vara så att City inte har samma respekt som Barca och det känns lite "pinsamt" att gå in i matchen för att enbart hålla tätt i 90minuter? Sen har dom inte samma kvalité som det Barca hade. Gjorde något lag ett snedsteg mot Barca så var det mål direkt.
Jag älskade hur Bayern spelade innan Pep med Robben och Ribery på varsin kant och bara full fart framåt. Matcherna mellan Bayern, Real och BVB var ju grymma att se ett tag där när dom tre lagen spelade på samma sätt och sket i försvaret men sen kom hanoch segade upp Bayern och fick till och med RObben att anpassa sig.. Så du har nog en poäng