2023-05-20, 13:27
Medlem
Kokain + tramadol = ofarligt?

Skrev en fråga om concerta + ladd + tram men om ingen har koll på de så ksk ni har koll på om tram o ladd är en ok blandning? Vet att de finns gamla trådar om detta så ni behöver inte attackera mig för de. Men de enda alla säger är att rent kola inte går att få tag på och att det man blandar ut kolan med kan vara risk att blanda med tram. Men till min fråga då, kan man blanda rent ladd med tram? Om d finns risker, isf vilka?
Citera
2023-05-20, 13:38
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtcmolly

Skrev en fråga om concerta + ladd + tram men om ingen har koll på de så ksk ni har koll på om tram o ladd är en ok blandning? Vet att de finns gamla trådar om detta så ni behöver inte attackera mig för de. Men de enda alla säger är att rent kola inte går att få tag på och att det man blandar ut kolan med kan vara risk att blanda med tram. Men till min fråga då, kan man blanda rent ladd med tram? Om d finns risker, isf vilka?
Borde det inte bli som speedball?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Speedball_(drug)
Citera
2023-05-20, 19:38
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtcmolly

Det KAN man - Jag som är ganska känslig för att få kramper och eftersom jag fått (seriöst) 50+ kramper så skulle de vara farligt för hade fått kramp 100%
MEN en annan kan ta de utan problem,hört om folk som fått de men dom hade käkat 2-3000mg o mycket kokain.
Små doser tror jag inte är ett recept på kramper.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Borde det inte bli som speedball?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Speedball_(drug)
I min värld är Speedball är heroin + kola.
"Opioids are substances that act on opioid receptors to produce morphine-like effects"
"Opioids include opiates, an older term that refers to such drugs derived from opium, including morphine itself."
Har gått på fentanyl hela veckan o idag blev det även tjack men skulle aldrig göra kopplingen att det skulle vara en speedball.
Verkligen inte,tramadol fungerar på seratonin receptorerna och inte opiat-receptorerna (Är en morfin baserad opioid)
Senast redigerad av uh-huh 2023-05-20 kl. 19:43.
Citera
2023-05-20, 19:42
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Det KAN man - Jag som är ganska känslig för att få kramper och eftersom jag fått (seriöst) 50+ kramper så skulle de vara farligt för hade fått kramp 100%
MEN en annan kan ta de utan problem,hört om folk som fått de men dom hade käkat 2-3000mg o mycket kokain.
Små doser tror jag inte är ett recept på kramper.

Verkligen inte,tramadol fungerar på seratonin receptorerna och inte opiat-receptorerna (Är en morfin baserad opioid)
Förklara gärna skillnaden då iaf wiki säger bara en uppåt och en neråt.
Citera
2023-05-20, 19:43
Medlem
Tramdol på morgonen och svamp( mexikanska cubensis) på kvällen?
Citera
2023-05-20, 19:44
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Förklara gärna skillnaden då iaf wiki säger bara en uppåt och en neråt.
Jag kan ha fel,men som sagt i min värld är en speedball heroin o kola eller det brukade vara de,det kan ha bytt betydelse o de du säger stämmer,en upp o en neråt substans
Stimulants (e.g. caffeine, modafinil, amphetamine, methylphenidate)
Depressant - like gabapentin and baclofen are depressants and have anticonvulsant, and anxiolytic effects. Most anticonvulsants like Lamotrigine and Phenytoin are depressants.
Så därför en baclofen och kopp kaffe inte är en speedball i min värld
Senast redigerad av uh-huh 2023-05-20 kl. 19:56.
Citera
2023-05-20, 19:46
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Tramdol på morgonen och svamp( mexikanska cubensis) på kvällen?
Kanske gör svampruset sämre men inget farligt att blanda dom
(men tramadol själv kan orsaka krampanfall så den är kan vara farlig om man ramlar o slår i huvudet)
Citera
2023-05-20, 20:00
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Jag kan ha fel,men som sagt i min värld är en speedball heroin o kola eller det brukade vara de,det kan ha bytt betydelse o de du säger stämmer,en upp o en neråt substans
Stimulants (e.g. caffeine, modafinil, amphetamine, methylphenidate)
Depressant - like gabapentin and baclofen are depressants and have anticonvulsant, and anxiolytic effects. Most anticonvulsants like Lamotrigine and Phenytoin are depressants.
Så därför en baclofen och kopp kaffe inte är en speedball i min värld
Förstår det 🤣
Citera
2023-05-20, 20:52
Medlem
Citat:
Kanske gör svampruset sämre men inget farligt att blanda dom
(men tramadol själv kan orsaka krampanfall så den är kan vara farlig om man ramlar o slår i huvudet)
Har du egen erfarenhet av blandningen?
Citera
2023-05-20, 22:41
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Har du egen erfarenhet av blandningen?
Krampanfall ja
Sämre effekt på svamp? Nej men en polare som berättat det o han är kunnig,tror det är för att svampen blir blockerad utav tramadolen som håller på med glädjeämnena.
Äter svamp när jag inte är påverkad utav något annat sen brukar jag avsluta kvällen (6-10 timmar senare )med benso
Citera
2023-05-22, 10:27
Medlem
Extremeflys avatar
Hur funkar tapentadol med stilnoct?
Citera
2023-05-22, 10:35
Medlem
Speedball är ladd och heroin, och är avsett att tas IV.
fattigmans speedball är tjack & sub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in