2022-12-31, 16:18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOrchid
Jag vet att det inte ger någon kick, utan tog det som sagt mot smärtan. Är mer orolig för blandningen av kokain+paracetamol+ibuprofen. Alkoholen kan jag klara mig utan ikväll.
Drogen lär hjälpa mot smärtan. Ta aldrig alkohol tillsammans med paracetamol. Hellre så Ibuprofen.
Citera
2022-12-31, 16:24
Medlem
BlueOrchids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Paracetamol är den vanligaste förgiftningen. Den ger ingen som helst kick, inte heller med något annat.

Det kommer sluta med intravenöst acetylcystein, några nätter på IVA, och aldrig mer alkohol.

Jag har aldrig skrivit att jag är ute efter en "kick" från paracetamol och jag har dessutom absolut inte överskridit någon maxdos. Så varför du överdramatiserar att jag hamnar på IVA pga förgiftning fattar jag inte. Jag har inte intagit någon alkohol idag alls och skrev förut att jag kunde vara utan den.
Citera
2022-12-31, 16:25
Medlem
BlueOrchids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Drogen lär hjälpa mot smärtan. Ta aldrig alkohol tillsammans med paracetamol. Hellre så Ibuprofen.

Tack, detta svar var rimligare.
Citera
2022-12-31, 16:26
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag har aldrig skrivit att jag är ute efter en "kick" från paracetamol och jag har dessutom absolut inte överskridit någon maxdos. Så varför du överdramatiserar att jag hamnar på IVA pga förgiftning fattar jag inte. Jag har inte intagit någon alkohol idag alls och skrev förut att jag kunde vara utan den.
Kanske jag har arbetat på IVA och vet hur illa det kan bli.
Citera
2022-12-31, 16:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Tack, detta svar var rimligare.
Du ska helst inte ta något smärtstillande tillsammans med alkohol.
Citera
2023-01-13, 15:55
Medlem
Blanda rohypnol för att sova?

Flytta om det blev i fel forum.
Vill tillägga att jag inte är i Sverige så tiderna går förmodligen inte ihop med vad ni ser.

Började dagen med 40mg ritalin och ett par groggar ca 05:45.
Runt 07:00 blev det 20mg ritalin till.
10:30 blev det två long island ice tea.
Sedan runt två till tre deciliter vodka fram till cirka 13:00.
Runt 16 tiden körde jag tre öl och 100mg tramadol.
17 ytterligare 100mg tramdol plus två öl. En halvtimme senare ytterligare 50 mg tramadol.
Första gången för mig med tramadol så vet inte riktigt hur mycket man bör ta.
Tog några fler öl och åt lite sedan tog jag precis 50mg rotalin till för att vakna upp lite. (Tyckte tramadolen gjorde mig tråkig och seg.)

Nu till frågan
Jag har flunitrazepam, sitter på toa så kan inte kolla exakt hur starka de är. Är det lugnt att ta eller bör jag vara försiktig?
Har aldrig tagit det förut.

Har även alprazolam 1mg, diazepam 10mg och oxycodon 40mg. Massvis av allihopa.
Vad är bäst för att sova sedan och dessutom inte få andningsdepression?
Hade rökt gräs men det ligger rätt högt på straffskalan där jag befinner mig så går knappt att få tag på!
Citera
2023-01-13, 16:05
Medlem
funktioners avatar
Ta INTE mer tramadol ihop med ritalinen. Det är risk för kramp att blanda dessa två så det ska du sluta med direkt om du inte vill ligga och sprattla som en fisk på backen framöver..

Angående benson så.. Varför ska du peta i dig benso nu? Om du tycker du blev tråkig och seg på tramen kan jag lova dig att benson kommer göra det gånger 10!!

Spara benson tills du ska sova och börja då med att ta 1mg alpra och 10 mg stess om du inte har någon bensotolerans. Det borde däcka dig om du inte tar mer ritalin nu..

Oxyn ger du fan i ikväll när du har druckit under dagen samt planerar att ta benso också.

Opiater+benso+alkohol är riktigt lurigt när det kommer till andningsdepp så akta dig för den blandningen!
Citera
2023-01-13, 16:13
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernerHerzog
Har även alprazolam 1mg, diazepam 10mg och oxycodon 40mg. Massvis av allihopa.
Vill även passa på att höja ett litet tråkfinger här. Du sa att du var ny på tramen, vet inte om du är grön på ovanstående också men det är inga lätta droger du leker runt med nu om du inte visste det..
Ett tips är att vara sparsam och jävligt försiktig med opiater och benso för det är väldigt lätt att fastna och sen när det ska ur kroppen väntar ett helvete du aldrig kunnat föreställa dig. Ta det i så fall bara någon gång ibland, inte varje dag.
Citera
2023-01-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Ta INTE mer tramadol ihop med ritalinen. Det är risk för kramp att blanda dessa två så det ska du sluta med direkt om du inte vill ligga och sprattla som en fisk på backen framöver..

Angående benson så.. Varför ska du peta i dig benso nu? Om du tycker du blev tråkig och seg på tramen kan jag lova dig att benson kommer göra det gånger 10!!

Spara benson tills du ska sova och börja då med att ta 1mg alpra och 10 mg stess om du inte har någon bensotolerans. Det borde däcka dig om du inte tar mer ritalin nu..

Oxyn ger du fan i ikväll när du har druckit under dagen samt planerar att ta benso också.

Opiater+benso+alkohol är riktigt lurigt när det kommer till andningsdepp så akta dig för den blandningen!
Okej, skippar alla opiater. Går väl och lägger mig på ett par timmar nu.
Kan det vara smart att ta diazepam preventivt? Tänkte ur ett krampperspektiv.
Jag har en korstolerans från alkohol mot bensodiasepiner. Men är även överviktig vilket skapar oro för depression kring andningen då det hänt en gång förut för ca en månad sedan. Då var det va 1L whiskey, 25mg zopiklon och 1mg alprazolam. Min sambo har efter detta varit väldigt nojig kring min sömn, vilket är förståeligt.
Där jag är, är klockan nu 22:20. Skall jag köra 20mg diazepam om någon timme inför sängen och förebyggande mot kramp?
Citera
2023-01-13, 16:22
Medlem
Citat:
Vill även passa på att höja ett litet tråkfinger här. Du sa att du var ny på tramen, vet inte om du är grön på ovanstående också men det är inga lätta droger du leker runt med nu om du inte visste det..
Ett tips är att vara sparsam och jävligt försiktig med opiater och benso för det är väldigt lätt att fastna och sen när det ska ur kroppen väntar ett helvete du aldrig kunnat föreställa dig. Ta det i så fall bara någon gång ibland, inte varje dag.
Är inte ny på benso, men dock på opiater.
Är kolamissbrukare sedan många många år tillbaka. Nedåtgrejerna är helt enkelt inte för mig. Köpte bara för att testa. Ritalinet köpte jag väl för det är det närmaste jag kan komma kola.
Citera
2023-01-13, 18:00
Medlem
Citat:
Tog 20mg diazepam för en timme sedan, tog precis 10mg till. Sköljer ned det med en öl.
Men är det inte märkligt att jag bara kände mig seg av 250mg tramadol. Det är dessutom köpt från apotek så ingen hemmalagad oppa!
Citera
2023-01-18, 21:36
Medlem
Tapentadol och lyrica funkar det??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här