Citat:
Ursprungligen postat av
goranpersson1
Efter 30 gick det utför i rasande takt. Tappade håret och ansiktet började hänga liksom. Fett började lägga sig på buken även om vikten var den samma. Totalt förfall. Har inte levt speciellt ohälsosamt. Gymmar och konditionstränar, äter inte överdrivet mycket skräp. Snusar och dricker måttligt med alkohol dock.
Känns jävligt orättvist när man kollar på bekanta, kollegor och släktingar. Skäms en del för något jag inte kan kontrollera. Folk brukar fråga mig gubbsaker som när jag fyllde 40, om jag gjorde lumpen på 90-talet, hur gamla mina barn är (har inga barn). Är 32 liksom.
Värst av allt är de som verkligen lever ohälsosamma liv som åldern bara inte biter på, de tappar inte hår, ansiktet ser ungdomligt ut, ända som kan hända är att vikten går upp, något de kan kontrollera om de vill. Livet är orättvist.
Någon annan här som gud glömde?
jag tror att en an orsakerna är att när man var ung och lekt färdigt så tar arbetet och därmed att ohälsosam stress över allt mer i kombination att vi är uppfostrade att se an anställning som någon auktoritärt som man aldrig protesterar mot. Det du känner beror på att jobbet gör dig stressad och stress sänker IQ och du får allt sämre egen förmåga att tänka, fundera och hålla på med hobbies.
Läs gärna på om positiv stress och negativ stress. Man kanske borde lägga mer fokus på att man kanske har en totalt jävla urusel chef eller jobbar i en bransch där allt är skit för att man får alldeles för lite utrymme att vila upp sig.
Sen har vi ju en del som tja du gjorde lumpen ja... la ett helt jävla år och som tja då skulle bli man, man gör sin del, är med i samhället och så vidare bla bla bla.. Sen sa det bara pang och bom och där rök din krigsplacering, tack för ditt offrade år och dra åt helvete sa svenska staten.. och allt du fått höra efter det är att du är en vit privilegierad man som som ska hålla käften.
Vi har fått jobba allt hårdare nu än när man steg in på arbetsmarknaden. stress stress stress för någon annans jävla företag och får bara höra gnäll och att det går sjukt dåligt men bolaget gör miljoner i vinst men får du del av företagets bonus? Nä du får skäll för en minitabbe som är en fixbar bagatell.
Vi vet att allt bar blir sämre och pensionen kan man skratta åt.
Klart som fan att man blir missnöjd men har svår att sätta finger på vart den här missnöjdheten beror på. Lägg om livsstil och prioritera vila och enkla saker i vardagen. Byta till bättre betalt, eller lugnare jobb.