Citat:
Ursprungligen postat av
psykoshippien
Stress är den primära orsaken till biologiskt åldrande.
Otur.
Jag har levt ganska hårt även om jag försökt ta hand om mig. När jag var 32 hävdade en del att jag fortfarande såg ut som 17 (människor som kände mig från mina tonår sa då att tiden stått stilla nästan) och på krogen sa en del omkring 20 att de uppfattade mig närmare deras ålder. Mitt åldrande startade i slutet av tonåren med de första rynkorna och vid 32-33 kom det ordinarie åldrandet. Rökte rätt mycket också i omkring 20 år men mitt syskon sa nyligen att jag ser exakt likadan ut som för 20 år sedan bara med rynkor nu då.
Jag har definitivt haft ett liv fullt av extrem stress, mycket problem, dåligt med pengar och därmed överlag haft en taskig kost sedan barndomen. Fick ändå visa leg på bolaget nyligen. Fyller 41.
Det handlar mycket om annat som man gör också. Kläder, frisyr och annat. Tantigt kan jag klä mig lite grann men någon måtta får det vara. Att vara medelålders innebär inte att man måste vara halvdöd.
Men en hel del män rasar olika tidpunkter ser man på nätet. Somliga i slutet av 20. Somliga i början på 30 (vanligt) vid 40 är det normalt att man är lite halvrisig. Klockan går inte bakåt. Men det största problemet med män är att de är sunkiga.