2023-05-18, 13:54
Medlem
Efter 30 gick det utför i rasande takt. Tappade håret och ansiktet började hänga liksom. Fett började lägga sig på buken även om vikten var den samma. Totalt förfall. Har inte levt speciellt ohälsosamt. Gymmar och konditionstränar, äter inte överdrivet mycket skräp. Snusar och dricker måttligt med alkohol dock.

Känns jävligt orättvist när man kollar på bekanta, kollegor och släktingar. Skäms en del för något jag inte kan kontrollera. Folk brukar fråga mig gubbsaker som när jag fyllde 40, om jag gjorde lumpen på 90-talet, hur gamla mina barn är (har inga barn). Är 32 liksom.

Värst av allt är de som verkligen lever ohälsosamma liv som åldern bara inte biter på, de tappar inte hår, ansiktet ser ungdomligt ut, ända som kan hända är att vikten går upp, något de kan kontrollera om de vill. Livet är orättvist.

Någon annan här som gud glömde?
Senast redigerad av goranpersson1 2023-05-18 kl. 14:19.
Citera
2023-05-18, 13:55
Medlem
Hoppa på lite testo, raka skallen med hyvel så kommer du se yngre ut.
Citera
2023-05-18, 13:56
Medlem
Aigiss avatar
Nä tvärt om. Förutom lite rynkor i pannan så ser jag ut ungefär som när jag va tjugo.
Citera
2023-05-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Hoppa på lite testo, raka skallen med hyvel så kommer du se yngre ut.

Rakar redan skallen. Problemet är kanske inte håret, utan mera att ansiktet har saggat ihop och är puffigt, svårt att förklara. Men testo kanske kunde vara något. Jobbigt med sprutor dock.
Citera
2023-05-18, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goranpersson1
Rakar redan skallen. Problemet är kanske inte håret, utan mera att ansiktet har saggat ihop och är puffigt, svårt att förklara. Men testo kanske kunde vara något. Jobbigt med sprutor dock.

Du kanske kan få en ansiktslyftning? Hur är det med sömnen? Äter du junkfood varje dag? Socker er gift för kroppen.
Citera
2023-05-18, 14:10
Bannlyst
Citat:
Efter 30 gick det utför med rasande takt. Tappade håret och ansiktet började hänga liksom. Fett började lägga sig på buken även om vikten var den samma. Totalt förfall. Har inte levt speciellt ohälsosamt. Gymmar och konditionstränar, äter inte överdrivet mycket skräp. Snusar och dricker måttligt med alkohol dock.

Känns jävligt orättvist när man kollar på bekanta, kollegor och släktingar. Skäms en del för något jag inte kan kontrollera. Folk brukar fråga mig gubbsaker som när jag fyllde 40, om jag gjorde lumpen på 90-talet, hur gamla mina barn är (har inga barn). Är 32 liksom.

Värst av allt är de som verkligen lever ohälsosamma liv som åldern bara inte biter på, de tappar inte hår, ansiktet ser ungdomligt ut, ända som kan hända är att vikten går upp, något de kan kontrollera om de vill. Livet är orättvist.

Någon annan här som gud glömde?
Ett skäckexempel är väl Brian Stelter fd CNN-nyhetsankare. Han är 37 nu.
Citera
2023-05-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
Du kanske kan få en ansiktslyftning? Hur är det med sömnen? Äter du junkfood varje dag? Socker er gift för kroppen.

Sover 7-8h per natt, har inga problem att sova. Äter inte skitmat, förutom på veckosluten. Och då är det mera pizza och chips, inte socker. Dricker ca. 6-8 starköl på veckosluten (rutin framför datorn). Borde sluta med det.
Citera
2023-05-18, 14:13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Utseendet är väl inte det stora problemet, visst dyker det upp rynkor och håret blir allt gråare, visar inget tecken på att tappa håret heller.

Men resten av kroppen rasar för var dag, leder som värker och krånglar.
Tappar fart i stegen, går inte alls lika fort längre.
Synen försämras märkbart.

Det är bara skräp att bli äldre.
Citera
2023-05-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olubunjdengr
Ett skäckexempel är väl Brian Stelter fd CNN-nyhetsankare. Han är 37 nu.

Japp, liknar honom en del faktiskt (om han skulle raka skallen helt). Förutom att jag dessutom är kort, men inte lika fet. Glömde jag säga att kvinnorna lyser med sin frånvaro i mitt liv?
Citera
2023-05-18, 14:19
Bannlyst
Citat:
Japp, liknar honom en del faktiskt (om han skulle raka skallen helt). Förutom att jag dessutom är kort, men inte lika fet. Glömde jag säga att kvinnorna lyser med sin frånvaro i mitt liv?
Man blir vad man gör sig till. Badbilderna på Elon Musk är ingen vacker syn, men vem fan bryr sig. Han är dessutom son till en fotomodell, och har railat många fotomodeller, så det visar dels att en vacker kvinna inte är en garant för vackra barn, och dels att kvinnor är luder till sin natur.
Citera
2023-05-18, 14:24
Medlem
HerrKralls avatar
Känner inte igen mig. Blir både snyggare och starkare med åren.

Ryck upp dig och ta tag i ditt liv.
Många som påstår att dom tränar regelbundet gör det bara någon enstaka dag i veckan = ljuger för dig själv.
Samma med alkohol = ljuger för dig själv.
Citera
2023-05-18, 14:53
Medlem
hockexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Utseendet är väl inte det stora problemet, visst dyker det upp rynkor och håret blir allt gråare, visar inget tecken på att tappa håret heller.

Men resten av kroppen rasar för var dag, leder som värker och krånglar.
Tappar fart i stegen, går inte alls lika fort längre.
Synen försämras märkbart.

Det är bara skräp att bli äldre.

Precis detta, man skadar sig lättare vid belastning, knäna blir sämre.
Tränar/gymmar man går det inte att köra på som förr, skador överallt. Det värsta är vetskapen om att det kommer bara bli sämre också. Det är en riktig fin balans med att inte träna för mycket, lite överanstränging så blir någon led inflammerad eller ännu värre.

Utseendet är verkligen skitsamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in