2023-05-18, 14:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den faktan som har refuserats flera gånger samt att de Bitcoin-hatare som startade narrativet från början när Lightning var nytt, vart du nu hämtar din inspiration ifrån, har sedan länge lagt ner detta narrativ då det debunkats och nu begravts.

Du kan förstås låtsas som allt detta inte hänt, att verkligheten är annrolunda för att passa din agenda, men att tjata om det in absurdum betyder inte att andra håller med dig. Det kan vara din "alternativa sanning" men inte mer än så.

Lightning går att skala upp från dagens nivåer, och det finns ingen universell lag som säger att den INTE kommer gå att fortsätta skala långt in i framtiden. Detta är odiskutabelt.
Så du har alltså en alternativ uträkning för hur många kanaler som kan öppnas och stängas (vilket kräver en transaktion on-chain)?
Citera
2023-05-18, 14:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Så du har alltså en alternativ uträkning för hur många kanaler som kan öppnas och stängas (vilket kräver en transaktion on-chain)?
Ett icke problem att Lightning blir så populärt att det blir kö för att onrampa till Lightning.

Jag ser som sagt fram emot den dagen Lightning är så jävla populärt att det är en ynnest att redan ha Bitcoin i Lightning.
Citera
2023-05-18, 14:18
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ett icke problem att Lightning blir så populärt att det blir kö för att onrampa till Lightning.
Va? Hur tänkte du att miljontals personer ska använda detta fantastiska nätverk i så fall? Du är helt från vettet.
Citera
2023-05-18, 14:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Va? Hur tänkte du att miljontals personer ska använda detta fantastiska nätverk i så fall? Du är helt från vettet.
Miljontals använder redan Lightning.
Du minns diskussionen om en klient som redovisade 1 miljon transaktioner VARJE månad.

Annars är ditt resonemang lite som om Tesla skulle lägga ner sin verksamhet med resonemanget "vad händer om vi behöver sälja miljontals bilar varje dag, vi kommer aldrig kunna producera så många".
Citera
2023-05-18, 14:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Miljontals använder redan Lightning.
Fel, det gör de inte.
Citat:
Du minns diskussionen om en klient som redovisade 1 miljon transaktioner VARJE månad.
En traditionell banktjänst, ja (custodial).
Citat:
Annars är ditt resonemang lite som om Tesla skulle lägga ner sin verksamhet med resonemanget "vad händer om vi behöver sälja miljontals bilar varje dag, vi kommer aldrig kunna producera så många".
Inte alls, eftersom nätverket är meningslöst om inte en väsentlig mängd användare kan stödjas samtidigt.

Tänk på att alla dessa personer behöver utföra transaktioner on-chain regelbundet för att faktiskt få sina bitcoins på riktigt.
Citera
2023-05-18, 14:32
Medlem
Leastons avatar
Handelsbanken borde lägga ner, deras internetbank kommer aldrig klara en miljon inloggningar samtidigt..

Vad händer om Coop blir så populär att en miljon kunder kommer samtidigt?
Senast redigerad av Leaston 2023-05-18 kl. 14:36.
Citera
2023-05-18, 14:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Fel, det gör de inte.

En traditionell banktjänst, ja (custodial).

Inte alls, eftersom nätverket är meningslöst om inte en väsentlig mängd användare kan stödjas samtidigt.

Tänk på att alla dessa personer behöver utföra transaktioner on-chain regelbundet för att faktiskt få sina bitcoins på riktigt.
#1 Jo
#2 Nej, det behöver du iaf bevisa vilket du fortfarande inte gjort.
#3 Nej, varför kan dom inte få sin lön direkt på Lightning tex?
Citera
2023-05-18, 14:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
#1 Jo
#2 Nej, det behöver du iaf bevisa vilket du fortfarande inte gjort.
#3 Nej, varför kan dom inte få sin lön direkt på Lightning tex?
Vad tror du en custodial-tjänst är om inte helt enkelt ett bankkonto?

Aha, så du menar att vanligt folk inte ska ha kontroll över sina pengar. Not your keys, not your coins osv. Du argumenterar nu istället emot bitcoin.
Citera
2023-05-18, 14:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad tror du en custodial-tjänst är om inte helt enkelt ett bankkonto?

Aha, så du menar att vanligt folk inte ska ha kontroll över sina pengar. Not your keys, not your coins osv. Du argumenterar nu istället emot bitcoin.
1. Väntar fortfarande på att du skall bevisa att det är ett bankkonto och inte Lightning som dom själva säger. Tills dess är det bara ett idiotiskt påstående och sedvanlig desperation från din sida att inte erkänna dig ha fel.

2. Om dom inte litar på sitt företag har dom all möjlighet att skicka sina Bitcoin till valfri annan plånbok. Alla kommer göra som dom vill. Jag skulle dock lita på min arbetsgivare och det kommer förstås finnas regleringar som gör att säkerheten är tillräcklig och individen inte blir lidande om pengar slarvas bort.
Citera
2023-05-18, 14:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
1. Väntar fortfarande på att du skall bevisa att det är ett bankkonto och inte Lightning som dom själva säger. Tills dess är det bara ett idiotiskt påstående och sedvanlig desperation från din sida att inte erkänna dig ha fel.
Om du förklarar hur en custodial wallet fungerar så har du samtidigt en beskrivning av ett bankkonto (på en centraliserad bank).

Citat:
2. Om dom inte litar på sitt företag har dom all möjlighet att skicka sina Bitcoin till valfri annan plånbok. Alla kommer göra som dom vill. Jag skulle dock lita på min arbetsgivare och det kommer förstås finnas regleringar som gör att säkerheten är tillräcklig och individen inte blir lidande om pengar slarvas bort.
Fel, eftersom kapaciteten inte räcker till att en väsentlig mängd personer faktiskt skickar sina bitcoins någon annanstans.

(uträkningen finns tidigare i tråden).

Det är komiskt att du nu argumenterar mot bitcoin och börjar berätta om alla fantastiska centraliserade banktjänster som kommer finnas för användarna, pga att kapaciteten är så undermålig.
Citera
2023-05-18, 15:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Om du förklarar hur en custodial wallet fungerar så har du samtidigt en beskrivning av ett bankkonto (på en centraliserad bank).

Nu flyttar vi målstolparna hej vilt märker jag.
Jag vet vad en bank är och jag vet vad en custodial wallet är, men nu påstod du att wallet of satoshi inte alls är Lightning (som dom själva påstår) utan helt vanliga bankkonton. Jag har flera gånger bett dig bevisa detta och det enda du svarar är rappakalja som ovan.

För den som vill bilda sig en egen uppfattning om vem som är den stora idioten i denna diskussion: https://www.walletofsatoshi.com/
Citat:
Wallet of Satoshi is a mobile app for iOS and Android that lets you send and receive Lightning payments.
Ingenstans står det att bankkonton är inblandade, men rätta mig gärna om jag missat i FAQn.

Citat:

Fel, eftersom kapaciteten inte räcker till att en väsentlig mängd personer faktiskt skickar sina bitcoins någon annanstans.

(uträkningen finns tidigare i tråden).

Det är komiskt att du nu argumenterar mot bitcoin och börjar berätta om alla fantastiska centraliserade banktjänster som kommer finnas för användarna, pga att kapaciteten är så undermålig.
Idiotin når inga gränser. Du har fått svar på detta tidigare.
Citera
2023-05-18, 15:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Idiotin når inga gränser. Du har fått svar på detta tidigare.
Ironiskt att du gör reklam för banktjänster som lösning för bristande kapacitet hos bitcoin och lightning. Sedan anklagar du andra för idioti. Det är beklämmande.

Citat:
Ingenstans står det att bankkonton är inblandade, men rätta mig gärna om jag missat i FAQn.
WoS är alltså ett bankkonto. Någon annan håller i dina coins och utför transaktioner på din begäran.

Men det är otroligt roligt att följa denna typ av kognitiv dissonans. Hur kan du inte inse vad det är du håller på med?
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-05-18 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in