2023-05-17, 01:34
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Wow, tack för svar, vi får se om vi får helt nya kryptovalutor som är bättre än Bitcoin som idag tar lång tid att transferara och har höga avgifter.
Det går blixtsnabbt och kostar något öre om man gör det rätt.
Citera
2023-05-17, 08:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Wow, tack för svar, vi får se om vi får helt nya kryptovalutor som är bättre än Bitcoin som idag tar lång tid att transferara och har höga avgifter.
Precis som internet inte är löst i ett och samma lager så kommer Bitcoin bara utgöra grunden i framtidens alla beta...transaktioner.

Jag skulle liksom aldrig få för mig att gå in på typ ett SpaceX forum och förklara för dem att raketerna faktiskt är för tunga för att skicka upp i rymden.
Är det inte bättre att sätta sig in först, innan man bildar sig åsikter? Det är ok att säga "jag vet inte" om något man inte är insatt i.
Senast redigerad av Leaston 2023-05-17 kl. 08:48.
Citera
2023-05-17, 09:10
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Precis som internet inte är löst i ett och samma lager så kommer Bitcoin bara utgöra grunden i framtidens alla beta...transaktioner.

Jag skulle liksom aldrig få för mig att gå in på typ ett SpaceX forum och förklara för dem att raketerna faktiskt är för tunga för att skicka upp i rymden.
Är det inte bättre att sätta sig in först, innan man bildar sig åsikter? Det är ok att säga "jag vet inte" om något man inte är insatt i.
Analogin med internet är så korkad att man baxnar.

Bara några dagar sedan ställde jag frågan hur många personer kan tänkas onboardas till lightning samt kunna öppna/stänga kanaler inom rimlig tid. Jag fick inget svar (antagligen för att alla förstår att det vore omöjligt för en icke-försumbar mängd användare).
Citera
2023-05-17, 09:14
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Ooops, jag måste nog köpa den där boken om Bitcoin innan jag uttalar mig.
Citera
2023-05-17, 09:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ooops, jag måste nog köpa den där boken om Bitcoin innan jag uttalar mig.
Lite så...
Citera
2023-05-17, 09:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Analogin med internet är så korkad att man baxnar.

Bara några dagar sedan ställde jag frågan hur många personer kan tänkas onboardas till lightning samt kunna öppna/stänga kanaler inom rimlig tid. Jag fick inget svar (antagligen för att alla förstår att det vore omöjligt för en icke-försumbar mängd användare).

Plötsligt så är ditt scenario att Lightning är så lyckat att det bandbredden att onboarda inte längre räcker till...

Jag ser verkligen fram emot den dagen, då det är ett privilegium att redan ha Bitcoin på Lightning lagret.
Citera
2023-05-17, 10:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Plötsligt så är ditt scenario att Lightning är så lyckat att det bandbredden att onboarda inte längre räcker till...

Jag ser verkligen fram emot den dagen, då det är ett privilegium att redan ha Bitcoin på Lightning lagret.
Nej, lightning är en korkad teknik och en återvändsgränd.

Du hade alltså inget att invända mot uträkningen som jag presenterade nyligen ((FB) Den stora tråden om Bitcoin Lightning) gällande detta, bortsett från faktumet att routingen fortfarande är ett olöst problem.
Citera
2023-05-17, 11:56
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Nej, lightning är en korkad teknik och en återvändsgränd.

Du hade alltså inget att invända mot uträkningen som jag presenterade nyligen ((FB) Den stora tråden om Bitcoin Lightning) gällande detta, bortsett från faktumet att routingen fortfarande är ett olöst problem.
Du har fått svar. Ska jag hitta det åt dig eller klarar du det själv?
Citera
2023-05-17, 11:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du har fått svar. Ska jag hitta det åt dig eller klarar du det själv?
Om svaret var "ett tredje lager" så var det inget svar överhuvudtaget.
Citera
2023-05-17, 22:03
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Om svaret var "ett tredje lager" så var det inget svar överhuvudtaget.
Det kan du tycka men det ändrar inte fakta. Höj dig.
Citera
2023-05-18, 09:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det kan du tycka men det ändrar inte fakta. Höj dig.
Du menar faktan jag presenterade (med uträkningar) som pekar på att lightning är omöjligt att skala upp till användbar storlek?
Citera
2023-05-18, 13:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du menar faktan jag presenterade (med uträkningar) som pekar på att lightning är omöjligt att skala upp till användbar storlek?
Den faktan som har refuserats flera gånger samt att de Bitcoin-hatare som startade narrativet från början när Lightning var nytt, vart du nu hämtar din inspiration ifrån, har sedan länge lagt ner detta narrativ då det debunkats och nu begravts.

Du kan förstås låtsas som allt detta inte hänt, att verkligheten är annrolunda för att passa din agenda, men att tjata om det in absurdum betyder inte att andra håller med dig. Det kan vara din "alternativa sanning" men inte mer än så.

Lightning går att skala upp från dagens nivåer, och det finns ingen universell lag som säger att den INTE kommer gå att fortsätta skala långt in i framtiden. Detta är odiskutabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in