2023-05-18, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Hur trög kan du vara kvinna, jag har ju nämnt schack som exempel två gånger nu. Finns ingen fysiska överlägsenhet som förklarar detta men män är mycket bättre även där. Detta gäller även på lägre nivåer.
Fast kvinnor är ju inte ens särskilt intresserade av schacktävlingar. Om tio män och ingen kvinna ställer upp i en schacktävling så är det idel män på topplistan.
Citera
2023-05-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast kvinnor är ju inte ens särskilt intresserade av schacktävlingar. Om tio män och ingen kvinna ställer upp i en schacktävling så är det idel män på topplistan.

Precis, kvinnor saknar drivkraften och blir därför inte bättre på något.
Citera
2023-05-18, 13:46
Avslutad
Citat:
Precis, kvinnor saknar drivkraften och blir därför inte bättre på något.
De flesta män har heller ingen särskild drivkraft att ställa upp i schacktävlingar.
Citera
2023-05-18, 13:50
Medlem
Citat:
De flesta män har heller ingen särskild drivkraft att ställa upp i schacktävlingar.

De flesta män har drivkraft att bli bra på något, kvinnor har inte det och kan därför inte konkurrera på något område alls. Varken sport eller i arbetslivet.
Citera
2023-05-18, 13:54
Avslutad
Citat:
De flesta män har drivkraft att bli bra på något, kvinnor har inte det och kan därför inte konkurrera på något område alls. Varken sport eller i arbetslivet.
Vad får dig att tro att män har drivkraft och kvinnor har det inte?
Citera
2023-05-18, 13:55
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att män har drivkraft och kvinnor har det inte?

Verkligheten, män är bättre på allt.
Citera
2023-05-18, 13:58
Avslutad
Citat:
Verkligheten, män är bättre på allt.
Fast nu tog du schack som kvinnor inte är intresserade av som exempel. Finns det mer som kvinnor inte är intresserade av?
Citera
2023-05-18, 14:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Jag tänker inte komma och påstå att det är lätt att veta hur man ska bära sig åt i dagens samhälle men att påstå att man blir utbränd för att man har två ungar får det att låta väldigt mycket värre än vad det är. Hårda liv har alltid varit normen och "utbränd" är en kategori av moderna åkommor som har väldigt mycket med psyket att göra. Om ungarna är en börda får man helt enkelt titta på hur förfäderna gjorde. Låt barnen arbeta och göra saker helt enkelt.

Vi har helt vansinniga förändringar som nu börjar tära på hela samhället. Den största av dessa är konsekvenserna från det aktiva valet att prioritera bort familj och barn efter att abort och p-piller blev ett val.

Att försvara sitt land och dö i strid bygger helt och hållet på att kvinnorna överlever och föder ungar.

Jag påstod inte att man blir utbränd av att ha två ungar. Men jag förstår ditt behov av att förenkla in absurdum, det är svårt för de flesta att tänka sig in i andras livsvillkor.

Vi lever idag i ett samhälle där heltidsjobb premieras och eftersträvas. På alla(?) arbetsplatser uppnår man fulla arbetsfördelar (full pension, löneökningar, befodringar, full semester, friskvårdsbidrag, arbetsförsäkringar, osv) först när man jobbar heltid konstant över tid. Detta har gjort att kvinnor hamnar rejält efter ekonomiskt i samband med barnsskaffande. Kvinnor förlorar helt enkelt enormt ekonomiskt på att skaffa barn. Detta är en stor stress för de flesta kvinnor.

Utöver detta har vi klimatkrisen som gjort att många män och kvinnor drar sig från att skaffa barn.

Ja om man kollar på hur ca 800 generationer samlare/nomader levde innan vi blev bofasta så håller jag med dig om att där har vi mycket att lära.

Jag håller med dig om att vi genomgått totalt vansinniga förändringar och att många naturliga beteenden satts ur spel. Vi lever med en totalt urspårad kapitalism som gjort oss sjuka, tjocka och passiva. Detta har inget med abort eller preventivmedel att göra. Människan har alltid använt sig av olika preventivmedel.

Det där håller inte. Det var längesen männen krigade för att försvara "sina" kvinnor. Amerikanska soldater anföll tex inte Irak för att försvara sina kvinnor. Och vad med de tusentals kvinnorna i Irak, Syrien osv som mördats, bombats, osv? Både av amerikaner, ryssar, saudier och av sina egna.
Citera
2023-05-18, 14:04
Medlem
Citat:
Fast nu tog du schack som kvinnor inte är intresserade av som exempel. Finns det mer som kvinnor inte är intresserade av?

Allt skrev jag, män är bättre på allt eftersom män har större drivkraft.
Citera
2023-05-18, 14:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hahaha vilket jäkla skitsnack, detta är ju löjeväckande!

Ok. Så jävla fattig du är.
Citera
2023-05-18, 14:08
Avslutad
Citat:
Ja men du kan väl ge ett exempel på nåt mer än schack som kvinnor inte är så intresserade av att tävla i, vilket inte de flesta män är heller.
Citera
2023-05-18, 14:10
Medlem
Citat:

Nja, drivkraft skiljer sig åt från person till person. Och från sak till sak.
En rid-tjej tex. som lever för hästar har givetvis mycket högre drivkraft för hästar och hästsport än vad tex. en person som är totalt ointresserad av hästar har. Hon har därmed högre möjlighet och chans att bli riktigt sjukt duktig på hästsport. Men hon kommer förmodligen vara sämre i schack, eftersom hon lägger ner all sin tid i stallet/hos hästarna.

Men så långt tänkte du givetvis inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in