Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Ja de är bra mycket värre än vad Buzzfeed någonsin lyckades med 2015. Tror det var lite sarkastiskt för många, från början, men sen har de blivit allt det de hatade.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ja. Det är som om de skulle kalla
vita antirasister för
"svartskallar".
Någonstans måste de väl ändå fatta att lika mycket som vita kan vara extremt antirasistiska, eller att heterosexuella kan stötta HBTQ-rörelsen. Så kan även män stå bakom kvinnor och feminism.
Men så långt kan inte antifeministerna tänka...
Så för dem är väl den
vita antirasisten en
"svartskalle".
Och den
heterosexuella Bertil som stöttar HBTQ-rörelsen, ja, han är väl en
"bögjävul".
Och
män som stöttar kvinnor och feminister är givetvis
"kvinnor" eller som lite omväxling: "världens största simpar och cuckolds".
Man kan bara le.
Topic: ju mer jag läser antifeministernas dravel, desto mer blir jag övertygad om att svenska kvinnor inte bara är värda att försvaras i händelse av krig. Det är rentav nödvändigt att skydda svenska kvinnor i händelse av krig. Och svenska män. Och svenska barn.
Antifeministerna har inga bra argument till varför man inte skulle göra det. Antifeministerna har bara dravel. Ogenomtänkt dravel. Ja, jag vet: hårda ord för att komma från mig. Men efter över 3 års debatterande med dem. Så sätter jag ner foten. Litegrann iaf.

Håller med er båda.
Det är intressant att se hur den här manliga autistiska/empatilösa/antifeministiska retoriken har tagit över stora delar av nätet. Jag har lärt mig så mycket om denna gruppen män här på flashback. Hur de ser på sig själva och omvärlden. Det är rätt skrämmande hur lite självinsikt/självreflektion de har.
De känner sig utsatta, sårbara, övergivna, hatade och marginaliserade och uttrycker dessa känslor som hat och förakt. Samtidigt som de försöker intala sig själva och andra att de tänker logiskt och rationellt.
Ta bara rubriken här: "Är svenska kvinnor värda att försvara i krig"
Rubriken går att analysera på flera plan, rubriken säger otroligt mycket om den här gruppen män. Personligen förvånas jag ständigt över den infantila nivån. Som om det är småpojkar som ska "ge igen" för någon oförrätt.
Tillbaka till topic. Rubriken, ts och många som kommenterat här har ingen aning om hur de skulle reagerat vid händelse av krig. Vissa flyr, vissa lyckas försvara sig själva till viss gräns, visa offrar sig för andra. De flesta människor som angrips går samman mot den gemensamma fienden. Aldrig blir väl människor mer sammansvetsade som när de har en gemensam fiende.
Men (de manliga) autisterna/antifeministerna skulle troligen reagera väldigt atypiskt och gå med fienden eftersom deras hat mot de egna är så starkt. Senare skulle de bli avrättade men innan dess skulle de orsaka mycket onödigt lidande.