2023-05-20, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

tja. Jag är övertygad om att om kriget kommer till Sverige så har vi med kärnvapen att göra. och vi alla kommer då innan vi ens hinner tänka tanken på vem som ska ut i strid. Så ja: lika många kvinnor som män mellan 16-70 år kommer dö i Sverige, eftersom det åldersspannet inte får fly. Eller tja. Fler män kommer dö faktiskt. men pga. mansöverskottet.

Det med rösträtten har jag redan svarat på. Läs om, läs rätt.

Du förstår inte att de flesta som dör är de som strider på fronten. Vilket är män. Inte de som jobbar som jobbar inom civilförsvaret.

Du har inte svarat på någonting. Då ska vi ge barn rösträtt också bara för att de är människor i din mening. Jävla pucko

Citat:
TomatKungen: Kapitalismen fick ut kvinnor i arbetslivet.

Ignorerad och blockad. Bortom räddning.
Citera
2023-05-20, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du kanske gillar feta kvinnor och har det som din normal men detta är övervikt.
Jag har fortfarande inte läst några argument för kvinnlig rösträtt, verkar vara svårt att komma på något annat än att "de vill ha det".

BMI på mellan 18.5-25 räknas som normalvikt. Och jag skulle tippa på att de smala snygga, sympatiska svenska kvinnor jag känner har BMI på cirka 20-22. Vissa vet jag rentav har det. Men du kanske anser att normalvikt är övervikt? Du kanske föredrar anorektiskt smala brudar?

Jag har givit dig argument för detta. Läs dem igen. Och försök att fatta nyansen i det jag skriver.
Citera
2023-05-20, 03:54
Medlem
Citat:
Inget kan väl vara värre än Sveriges politik, vad kan vara värre än att totalt förstöra landet?
Om du är ryss? Så ser du omöjligheten med Putins avsikt. Det är som att stå i spegeln av dig själv. Ni kan aldrig erövra Ukraina och det är pinsamt att ni ens försöker.
Citera
2023-05-20, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Du förstår inte att de flesta som dör är de som strider på fronten. Vilket är män. Inte de som jobbar som jobbar inom civilförsvaret.

Du har inte svarat på någonting. Då ska vi ge barn rösträtt också bara för att de är människor i din mening. Jävla pucko

Ignorerad och blockad. Bortom räddning.

Om kärnvapenkrig utbryter. Om Putte får sina medarbetare att "trycka på knappen". Så dör alla. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Nej, de har för outvecklade hjärnor för det. 14-16 åringar skulle kunna rösta, men är för idealistiska för det. 18 år är en bra ålder. Då börjar folk kunna tänka mer rationellt och nyanserat och sätta sig in i saker/märka av saker.

Du saknar kunskaper i vår svenska historia. Det är allt. Kapitalismen fick ut kvinnor i arbetslivet. Tro inget annat.
Citera
2023-05-20, 04:02
Medlem
Citat:
Om kärnvapenkrig utbryter. Om Putte får sina medarbetare att "trycka på knappen". Så dör alla. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Nej, de har för outvecklade hjärnor för det. 14-16 åringar skulle kunna rösta, men är för idealistiska för det. 18 år är en bra ålder. Då börjar folk kunna tänka mer rationellt och nyanserat och sätta sig in i saker/märka av saker.

Du saknar kunskaper i vår svenska historia. Det är allt. Kapitalismen fick ut kvinnor i arbetslivet. Tro inget annat.
Lustigt att alla dessa rysstrådar tar sikte på ålder och att slå splitt mellan åldrar.
Citera
2023-05-20, 04:02
Medlem
Citat:
BMI på mellan 18.5-25 räknas som normalvikt. Och jag skulle tippa på att de smala snygga, sympatiska svenska kvinnor jag känner har BMI på cirka 20-22. Vissa vet jag rentav har det. Men du kanske anser att normalvikt är övervikt? Du kanske föredrar anorektiskt smala brudar?

Jag har givit dig argument för detta. Läs dem igen. Och försök att fatta nyansen i det jag skriver.

Jag förstår att du ser fetma som normalt och det är väl för att försöka höja ditt eget värde men det fungerar inte.
Argumentet att kvinnor vill ha rösträtt är lika svagt som att mördare vill vara fria. Betyder noll.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Om du är ryss? Så ser du omöjligheten med Putins avsikt. Det är som att stå i spegeln av dig själv. Ni kan aldrig erövra Ukraina och det är pinsamt att ni ens försöker.

Haha ständigt dessa ryss-anklagelser för att man tycker Sveriges politik är skit.
Det är Sveriges system jag kritiserar, försök ta in det även om det är svårt efter all din indoktrinering.
Citera
2023-05-20, 04:06
Medlem
Citat:

Nu är ju du inte direkt någon militärstrateg och förstår dig inte på sådana här saker så låt män tänka och lyssna lite mer istället. Det är inte direkt så att Putin sprängt Ukraina med kärnvapen än.
Citera
2023-05-20, 04:08
Medlem
Citat:
Jag förstår att du ser fetma som normalt och det är väl för att försöka höja ditt eget värde men det fungerar inte.
Argumentet att kvinnor vill ha rösträtt är lika svagt som att mördare vill vara fria. Betyder noll.

Haha ständigt dessa ryss-anklagelser för att man tycker Sveriges politik är skit.
Det är Sveriges system jag kritiserar, försök ta in det även om det är svårt efter all din indoktrinering.
Ingen anklagelse och älskar Ryssland. Men gillar inte politikernas angrepp på Ukraina nu.
Tycker du det är okej att angripa ditt grannland bara för att du är större?
Citera
2023-05-20, 04:09
Medlem
Citat:
Lustigt att alla dessa rysstrådar tar sikte på ålder och att slå splitt mellan åldrar.

Ja, kön eller ålder eller annat.

Det de inte fattar är att vid krig så är det landets gränser och sitt territorium man försvarar. Inte primärt folket. Även om det givetvis även indirekt blir folket man försvarar.

Så när de skriver att svenska kvinnor inte är värda att försvara. Så blir det bra märkligt. Vill de vara landlösa? För de kan inte försvara landets gränser, utan att indirekt även försvara svenska kvinnor som bor i landet. Så uppenbarligen skiter de i om de blir landlösa, om Sveriges gränser inte skyddas. Eller så bryr de sig inte om hur det går för Sverige av den anledning att de har redan sitt land: Ryssland. Sverige är inte deras land.

För vore Sverige deras land, så borde de vilja försvara landets gränser. Det är rätt skönt att veta att "det här är mitt land". även om man bor någon annanstans. Ha en tillhörighet. Någonstans. Den är värd att försvara. Och då kommer även svenska kvinnor försvaras.
Citera
2023-05-20, 04:10
Medlem
Citat:
Ingen anklagelse och älskar Ryssland. Men gillar inte politikernas angrepp på Ukraina nu.
Tycker du det är okej att angripa ditt grannland bara för att du är större?

Nej jag är emot angreppet mot Ukraina men noterar att t.ex. Calle Bildt är för ett angrepp mot Taiwan från Kina samtidigt som han är emot angrepp mot Ukraina. Hyckleri som så ofta i svensk politik.
Citera
2023-05-20, 04:14
Medlem
Citat:
Nu är ju du inte direkt någon militärstrateg och förstår dig inte på sådana här saker så låt män tänka och lyssna lite mer istället. Det är inte direkt så att Putin sprängt Ukraina med kärnvapen än.

Nej, varför skulle Putin spränga Ukraina med kärnvapen? Putin vill ju ta över Ukraina, då han ser Ukraina som ryskt territorium. (Man spränger i övrigt inte ett land med kärnvapen). Men om väst tränger in Putin i ett hörn och den paranoida Putin börjar bli desperat, så kommer han med stor sannolikhet vilja trycka på knappen. Och då kommer det bli jädrigt risigt i överlevnadsstatistiken för oss som bor nära. Sverige är nära. Men så långt tänkte du givetvis inte.
Citera
2023-05-20, 04:19
Medlem
Citat:
Nej, varför skulle Putin spränga Ukraina med kärnvapen? Putin vill ju ta över Ukraina, då han ser Ukraina som ryskt territorium. (Man spränger i övrigt inte ett land med kärnvapen). Men om väst tränger in Putin i ett hörn och den paranoida Putin börjar bli desperat, så kommer han med stor sannolikhet vilja trycka på knappen. Och då kommer det bli jädrigt risigt i överlevnadsstatistiken för oss som bor nära. Sverige är nära. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Men Sverige är du övertygad om att han spränger med kärnvapen! Jag säger som Person om Mona, att tänka är inte hennes grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in