2023-05-13, 06:07
Medlem
Palmevapnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
HR = halvpsykopat
Chef = halvpsykopat
Nr 12 = helpsykopat

Du är nog inte långt från sanningen.

Skulle inte förvåna om det finns mer i garderoben hos Nr 12.

Vilket företag etc är han chef på?
Citera
2023-05-13, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Skönt att Elina (#2) fick lämna, hon ger ett riktigt sinnesslött uttryck med tänderna på tork!
Skitsnack!
Jag hade velat få Elina tilldelad mig som stridsparskamrat framför Pam vilken dag som helst!
Det var tråkigt att Elinas fysiska förutsättningar inte riktigt räckte hela vägen men hennes intelligens och hennes vilja, mod och uthållighet i övrigt förblev oantastliga.
Livet är inte rättvist, Elina är dock en elitsoldat i varje tum!

Och hon hade gjort slarvsylta av en person som är så sinnesslö att han eller hon väljer att skriva under signaturen "kukflash" här på Flashback.
Senast redigerad av GregersWerle 2023-05-13 kl. 07:05.
Citera
2023-05-13, 08:53
Medlem
Citat:
Skitsnack!
Jag hade velat få Elina tilldelad mig som stridsparskamrat framför Pam vilken dag som helst!
Det var tråkigt att Elinas fysiska förutsättningar inte riktigt räckte hela vägen men hennes intelligens och hennes vilja, mod och uthållighet i övrigt förblev oantastliga.

Och hon hade gjort slarvsylta av en person som är så sinnesslö att han eller hon väljer att skriva under signaturen "kukflash" här på Flashback.

Jag håller med. Elina skulle jag lita på och göra allt för. Petra är inkvoterad sopa med dålig attityd.
Citera
2023-05-13, 09:27
Medlem
dialektikers avatar
Ja, det var tråkigt att Elina åkte ut på fyspassen. Hon har varit väldigt imponerande på övningarna. Unga lilla tjejen hon är.

Vad ska man tycka om de där fyspsssen som rätt var det är knäcker deltagare som har var riktigt duktiga övningarna rakt igenom?

Jag förstår att det är en måttstock för om de fysiskt kommer klara elitförbanden, men samtidigt så är det lite tråkigt att det kan vara dessa fyspass som blir spiken i kistan för annars duktiga deltagare.
Citera
2023-05-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, det var tråkigt att Elina åkte ut på fyspassen. Hon har varit väldigt imponerande på övningarna. Unga lilla tjejen hon är.

Vad ska man tycka om de där fyspsssen som rätt var det är knäcker deltagare som har var riktigt duktiga övningarna rakt igenom?

Jag förstår att det är en måttstock för om de fysiskt kommer klara elitförbanden, men samtidigt så är det lite tråkigt att det kan vara dessa fyspass som blir spiken i kistan för annars duktiga deltagare.
Ja, det var onödigt jävla hårt, särskilt som vi ju vet att programmet gör avsteg från realismen i övrigt. Elina klarade ju faktiskt vattenfallet som en tiger och samtidigt torskade en rad andra deltagare. Ingen av dem som misslyckades sparkades dock utan fick gå vidare och kunde konkurrera ut Elina i uthållighetstävlingen. Fel, fel som fan!
Citera
2023-05-13, 19:37
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Skitsnack!

Jag kan förstå att du hade velat ha henne som "stridsparskamrat", hade passat utmärkt när ditt gruppboende gör utflykt i skogen så kan hon torka stjärten på dig. Sen när du inte orkar ta dig hem så försöker Elina göra sitt beryktade kast för att få upp dig på hennes rygg.

Tycker man att hon är en elitsoldat trots att hon kommer sist i varje tävling, då har man förbrukat sin rätt att bli tagen seriöst.
Citera
2023-05-13, 20:41
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
HR = halvpsykopat
Chef = halvpsykopat
Nr 12 = helpsykopat
Vem var Nr 12?
Citera
2023-05-16, 18:50
Medlem
vodericks avatar
Citat:
Tack. Jag visste i och för sig vad FJS betyder, jag blev mest förvånad över att du använde uttrycket "naffe" i kombination med fallskärmsjägarna. Mig veterligen skulle det aldrig tolereras på FJS att någon höll på med sådana nedsättande uttryck som "naffe" om vare sig själv eller någon av ens kamrater. En fallskärmsjägare behöver inte hävda sig mot någon annan. Ödmjukhet är en dygd.

Till saken hör ju att "naffe" inte betyder att vederbörande inte valt att bli yrkesofficer. En "naffe" är en ny rekryt, alternativt någon som uppför sig klumpigt eller dåligt såsom vore han helt ny. Namnet kommer sig av att hans uniform fortfarande luktar av det naftalin som den förvarats i förrådet med. Naftalin= naffe. Att kalla någon för "naffe" i nedsättande betydelse var mig veterligen särskilt brukligt inom flottan. Jag tror att jag läst någonstans att naffar inom marinen var sådana värnpliktiga vars iq och eq var så låga att de inte kunde tjänstgöra på fartyg utan de fick istället gå hemma och kratta löv på kasern (jag är dock, av olika anledningar, litet osäker på sanningshalten i detta).

Jag har dessutom ytterligare en fråga till dig, Voderick:
Blev du fallskärmsjägare före eller efter det att du 1984 tjänstgjorde på övervattensfartyg, mycket nära de baltiska ländernas kust och med en sådan farlig tjänst att ni teoretiskt hade kortast överlevnadschans om ryssarna skulle anfalla moder Svea?
Det senare är ju i alla fall vad du skrivit att du gjorde i tråden "Vilka soldater löper minst risk att dö?" här på Flashback.

Jag undrar ju eftersom det är litet svårt att få det att gå ihop.

Marinen lumpen
Fjs frivillig året efter

Naffe
Knappast att vilja hävda sig va...
Citera
2023-05-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Marinen lumpen
Fjs frivillig året efter

Naffe
Knappast att vilja hävda sig va...
Lägg ner!
Du har inte varit vid FJS.
Frågan är om du ens sett Karlsborg på vykort.
"Marinen lumpen
FJS frivillig året efter"
På 1980-talet?
Snälla, sluta bara.
Senast redigerad av GregersWerle 2023-05-16 kl. 20:28.
Citera
2023-05-18, 12:59
Medlem
dialektikers avatar
Suprised att spännaraberna inte ens kan simma, och är livrädda för vatten.
Citera
2023-05-18, 17:07
Medlem
kukflashs avatar
Varför var inte den rödhårige skidskytten med under vattenövningarna?
Citera
2023-05-18, 19:16
Medlem
dialektikers avatar
Sebbe ska vara jättestolt över sig.
Han har gjort över all förväntan ifrån sig.

Shit vad 12:an glänste i bassängen.

De där dunkarna, var de verkligen relaterat till, hur de fick vila då de avbröt bassängövningen?
Tycker det var lite väl tuff kompensation för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in