2026-08-19, 15:23
Medlem
Jag undrar just vad som krävs i dessa tider för att leva upp till benämningen kändis? Är det att ha en egen sida på Wikipedia eller räcker det med säg 20 000 följare på sociala medier? Rikskändisar och de som kallas för folkkära verkar bli färre och färre...
Citera
2026-08-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Ja, den frågan och sättet Carl petades på var fult och frågorna de ställer är alla olika skulle jag tro.

Såg just den säsongen har inte tittat tidigare. Men den frågan till enbart honom och att han fick åka på det... Så så lågt och fult. En sån fråga på den nivån skulle alla fått och ja ingen kvar.
Fattar inte ens hur den kunde få ställas. Trodde det handlade om det fysiska. Tycker både han och den andra som vägrade vapen.. tycker ärligt vapen inte platsar i programmet över huvud taget.
I mina ögon är Carl och Pa vinnarna av den säsongen. ✨️✨️✨️
Citera
2026-08-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Såg just den säsongen har inte tittat tidigare. Men den frågan till enbart honom och att han fick åka på det... Så så lågt och fult. En sån fråga på den nivån skulle alla fått och ja ingen kvar.
Fattar inte ens hur den kunde få ställas. Trodde det handlade om det fysiska. Tycker både han och den andra som vägrade vapen.. tycker ärligt vapen inte platsar i programmet över huvud taget.
I mina ögon är Carl och Pa vinnarna av den säsongen. ✨️✨️✨️

Raison d'être för en elitstyrka är ju att döda sina fiender så jag tycker väl inte att frågan var obefogad. Det borde vara självklart för alla som deltar i detta program att svara ja på en sån fråga. Men detta program består ju tyvärr som alla andra av feminiserade män och TikTok kändisar.
Citera
2026-08-21, 12:12
Medlem
Det blir lite trist som många säger när kändisar är med. Jag undrar vad produktionsbolaget lockar med. Är det så enkelt som att de får bra betalt eller att de har dålig ekonomi som gör att de ställer upp?!

Jag tänker på t.ex. Anita som inte hade något där att göra. Hon säger att hennes föräldrar gick bort för 6-7 år sedan och att hon är adopterad och att hon därmed har haft det tufft och klarar jobbiga saker, och visst det är tungt. Första uppdraget att hoppa i vattnet så får hon problem, andra uppdraget att transportera sig med ryggsäck så har hon inga problem med att babbla om hur jobbigt det är eller komma med ursäkter och bortförklaringar. Samtidigt så har den yngsta och lättaste tjejen just förlorat sin far för 3 månader sen och ställer ändå upp i det här programmet. Hon säger att kallt vatten är hennes värsta farhåga och hon verkar ta sig an första uppdraget utan problem. Och hon är lättast av alla och bör på ryggsäck som är halva hennes vikt.

Har Anita inte kollat på programmet förut alls eller har hon sån dålig självinsikt att det skulle gå utan problem.
Senast redigerad av ilbuono 2026-08-21 kl. 12:34.
Citera
2026-08-22, 15:45
Medlem
Abelssuns avatar
Influencers överallt, som vanligt.
Citera
2026-08-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Raison d'être för en elitstyrka är ju att döda sina fiender så jag tycker väl inte att frågan var obefogad. Det borde vara självklart för alla som deltar i detta program att svara ja på en sån fråga. Men detta program består ju tyvärr som alla andra av feminiserade män och TikTok kändisar.

Mm håller inte med dig, för det dom pratar om är mest att klara fysiska utmaningar. I detta program. Då ska det vara det. Eller så stället dom frågan till samtliga. Inte till en. Och efter har en av vinnarna, Alice i TV sagt hon inte skulle strida för Sverige eller döda. Så hela konceptet blir ett skämt med programmet. Lika villkor. Kompani Svan som någon nämnde är mer trovärdigt.
Citera
Idag, 20:20
Medlem
Töntigt med lösögonfransar och -naglar när man ska vara med i ett sådant program.
Citera
Idag, 20:50
Medlem
Trist att Kevin Bang var tvungen att lämna, verkade sympatisk.
Citera
Idag, 22:38
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Trist att Kevin Bang var tvungen att lämna, verkade sympatisk.

Ja det var synd med axeln. Mentalt verkade han stark och formen är ok.
Läkaren är skicklig som enkelt justerade tillbaka axeln.

Hon Ammar snackade om sin negativ röst. Faktum är att den verkar sann. Jag har svårt att se att hon klarar alla prövningar.

Att boxas verkar vara jättejobbigt för flera. Jag fattar inte det. Det är ju inte ilska riktat mot personen i sig utan bara ett enkelt moment. De har dessutom rejäla skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in