2023-05-12, 00:46
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
HR = halvpsykopat
Chef = halvpsykopat
Nr 12 = helpsykopat

Ja du sa det rätta.
Citera
2023-05-12, 06:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Programmet går ju inte ut på att visa hur en uttagning går till, går bara ut på att deltagarna skall nagelfaras på de mest märkliga vis. Om jag skall ut på en hemlig operation vill jag ha med mig en stabil person, inte någon som hemfaller åt gråtporr. Det är inget svaghetstecken att vara fokuserad, prioritera det man håller på med.

Jag håller faktiskt med dig. Nu fick det här psykopatprogrammet med dess instruktörer för sig att de skulle sätta dit nr 5 (Mathias, hockeydomaren) på något märkligt vis.
Vad fan håller de på med?

"Han visar inte rätt känslor" då en anhörig hälsar (video-hälsningar som de fick).
Är de helt jävla dumma i huvudet.
Ser inte dumjävlarna att han är helt utmattad.
(Han ser väldigt trött ut.)
Jag uppfattade att han var apatisk på grund av detta.
Och det beteendet kan faktiskt visa mer känslor än andra som gråter och har sig.
Han har gått in i fokus, för att hantera prövningarna.
Senast redigerad av dialektiker 2023-05-12 kl. 06:27.
Citera
2023-05-12, 08:08
Medlem
dialektikers avatar
Då är det bara
Nr 1: William,
Nr 5: Mathias,
Nr 8: Sebastian,
Nr: 10 Torstein,
Nr: 12: Thomas,
Nr 13: Sami,
Nr 14 Ida,
Nr:18 Salim
kvar.

Jag håller på Torstein och Mathias fortfarande.
Jag gillar dem båda.
De är otroligt skarpa båda två.

Så duktig Bachelor-Sebastian ändå har varit.
Citera
2023-05-12, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag håller faktiskt med dig. Nu fick det här psykopatprogrammet med dess instruktörer för sig att de skulle sätta dit nr 5 (Mathias, hockeydomaren) på något märkligt vis.
Vad fan håller de på med?

"Han visar inte rätt känslor" då en anhörig hälsar (video-hälsningar som de fick).
Är de helt jävla dumma i huvudet.
Ser inte dumjävlarna att han är helt utmattad.
(Han ser väldigt trött ut.)
Jag uppfattade att han var apatisk på grund av detta.
Och det beteendet kan faktiskt visa mer känslor än andra som gråter och har sig.
Han har gått in i fokus, för att hantera prövningarna.

Exakt!

Produktionen litar inte på att dimensionen av själva övningarna gör ”bra tv”, de måste lägga in utlämnande segment. I år har de dessutom infört förtroliga snack mellan deltagarna på logementet och även rena interventions där en person skall öppna sig inför gruppen.
Citera
2023-05-12, 12:58
Medlem
Citat:
Exakt!

Produktionen litar inte på att dimensionen av själva övningarna gör ”bra tv”, de måste lägga in utlämnande segment. I år har de dessutom infört förtroliga snack mellan deltagarna på logementet och även rena interventions där en person skall öppna sig inför gruppen.

Serien börjar bli väldigt konstig. Konstig och verklighetsfrånvänd.
Visst ska en elitstyrkas djupgranskas och visst ska psyken bedömas osv.
Men det är trots allt soldater som ska utbildas.
De ska vara beredda att dö och ha ihjäl människor med minimal förvarning.
Det finns liksom en gräns för mkt man sitta och grina...
Självklart handlar det om att stänga av känslor.
Krig är överhuvdtaget inte bra för psyket. Man krigar inte för att må bra liksom.
Ju längre du krigar, desto knäppare blir du. Alla vet det.
Citera
2023-05-12, 13:57
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Serien börjar bli väldigt konstig. Konstig och verklighetsfrånvänd.
Visst ska en elitstyrkas djupgranskas och visst ska psyken bedömas osv.
Men det är trots allt soldater som ska utbildas.
De ska vara beredda att dö och ha ihjäl människor med minimal förvarning.
Det finns liksom en gräns för mkt man sitta och grina...
Självklart handlar det om att stänga av känslor.
Krig är överhuvdtaget inte bra för psyket. Man krigar inte för att må bra liksom.
Ju längre du krigar, desto knäppare blir du. Alla vet det.

Jag kan tänka mig att det du säger stämmer.
Jag är bara en seg kärring och har ingen erfarenhet av försvaret, men fokus som Mathias har borde vara en riktig strategi.
Han verkar sympatisk i grunden, men jag reagerade i och för sig att han såg riktigt trött ut i början av detta avsnitt.

Dock blir jag riktigt förbannad att instruktörerna börjar hacka på att han inte har känslor, för att han är utmattad och stängt av.
De är ju sjuka i huvudet.

Jag tolkade det tvärtom. Jag blev full av empati över att han var så utmattad att han inte kunde ta till sig sin hälsning från nära anhörig. Detta gjorde honom levande.
Känslokyla är något helt annat.
Känslokyla är t ex spännaraber alternativt etniskt svenska deltagare "som intar en fasad".

Det är något helt annat än vad Mathias visar upp.
Jag blev iallafall berörd av att han var så trött att han inte kan ta till sig hälsningen.

Och att de låter deltagarna spela ut varandra verkar ju bara vara dokusåpsnarrativet, så de som snackade dåligt om honom "är tvingade" av instruktörs-skitstövlarna att ta ställning mot varandra.
Vad är det för blaj?
Jag är övertygad om att sådan konspirationstaktik inte hör hemma i elitförband, eller?

De får rycka upp sig inom serien om de vill ha förtroende.
Citera
2023-05-12, 14:50
Medlem
Jag tyckte tidigt i programmet att nr 5 Mathias verkade vara ett vinnarämne. Gissar att det fåniga "testet" av honom i senaste programmet är nån slags test för att se om han klarar att bli utsatt för psykisk påfrestning, i detta fall mobbing av instruktörerna.
Citera
2023-05-12, 21:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag tyckte tidigt i programmet att nr 5 Mathias verkade vara ett vinnarämne. Gissar att det fåniga "testet" av honom i senaste programmet är nån slags test för att se om han klarar att bli utsatt för psykisk påfrestning, i detta fall mobbing av instruktörerna.

Om de avser att använda sin mobbing av honom "som test" så är de tamejfan ute och cyklar. Då tappar man ju helt förtroende för deras test. Jävla psykopater.

Jag blir upprörd.
Lägg ner programmet om de medvetet är så blåsta.

Kapaciteten för vem som är lämplig inom den där elitstyrkan ska göras med relevanta mätningar.
Inte med några jäkla icke-relevanta impulser som de instruktörerna får av att mäta sådant som inte ens har med psyket att göra.

Jag tror att han har starkt psyke, den där Mathias. Men han är utmattad. Han har varit extremt stabil genom varenda övning inom programmet. Att ligga på topp genom varenda övning kanske kan göra att man tar ut sig totalt?
Tidigare vinnande deltagare har ju gått lite upp och ner genom övningarna, men ändå lyckats hålla sig till slutet.
Att vara så stark och på topp hela tiden, kanske gör att han kommer straffa ut sig själv på sista övningarna?
Nån gång tar det väl stopp kanske?
Kanske skulle han sparat på krutet?

Men kom inte och gagga om att han är sluten och känslokall. Tvärtom.
Vi får väl se om han håller till slutet.
Citera
2023-05-12, 21:28
Medlem
Bra inlägg som vanligt!

Jag är säkert knäpp men min aversion mot instruktörerna (töntig titel) är enorm. De är så allvarliga. I onödan.
Jag låg i samma logement som två Ytbärgare. Sådana som hissas ner från vertolhelikopter ner i havet och plockar upp nödställda. De var ett under av ödmjukhet och styrka, kryddat av lugn. Deras utbildning bestod i att orka allt som kastades mot dem och behålla lugnet. Inte en enda övning gick ut på att förlora masken och bli nedbruten. Ytbärgare är långt tuffare än låtsastuffungarna i SOG.

Citat:
Om de avser att använda sin mobbing av honom "som test" så är de tamejfan ute och cyklar. Då tappar man ju helt förtroende för deras test. Jävla psykopater.

Jag blir upprörd.

Kapaciteten för vem som är lämplig inom den där elitstyrkan ska göras med relevanta mätningar.
Inte med några jäkla icke-relevanta impulser som de instruktörerna får av att mäta sådant som inte ens har med psyket att göra.

Jag tror att han har starkt psyke, den där Mathias. Men han är utmattad. Han har varit extremt stabil genom varenda övning inom programmet. Att ligga på topp genom varenda övning kanske kan göra att man tar ut sig totalt?
Tidigare vinnande deltagare har ju gått lite upp och ner genom övningarna, men ändå lyckats hålla sig till slutet.
Att vara så stark och på topp hela tiden, kanske gör att han kommer straffa ut sig själv på sista övningarna?

Citera
2023-05-12, 22:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Bra inlägg som vanligt!

Jag är säkert knäpp men min aversion mot instruktörerna (töntig titel) är enorm. De är så allvarliga. I onödan.
Jag låg i samma logement som två Ytbärgare. Sådana som hissas ner från vertolhelikopter ner i havet och plockar upp nödställda. De var ett under av ödmjukhet och styrka, kryddat av lugn. Deras utbildning bestod i att orka allt som kastades mot dem och behålla lugnet. Inte en enda övning gick ut på att förlora masken och bli nedbruten. Ytbärgare är långt tuffare än låtsastuffungarna i SOG.

Tack. Men det var du som började med en klarsynt reflektion, och jag fattade direkt att det var Mathias du syftade på.
Tack för att du tog upp det.

Är det något vi bör sätta strålkastarljuset på är det dessa tramsande SOG-experter. Inte en chans att deras egna psyken håller som goda stridskamrater.
Möjligtvis KP då.
Citera
2023-05-12, 22:17
Medlem
Citat:

Jag blir upprörd.

Ja inte vet jag hur de tänker, är ingen expert på detta program. Men tycker att de var orättvisa mot honom. Han har gett ett ödmjukt intryck, legat lågt o inte varit kaxig, inför kamerorna iaf, men varit stark på alla sätt i övningarna. Kanske det retar både deltagarna och instruktörerna, som f ö är ganska patetiska när de försöker se "grymma" ut.
Citera
2023-05-13, 00:00
Medlem
kukflashs avatar
Skönt att Elina (#2) fick lämna, hon ger ett riktigt sinnesslött uttryck med tänderna på tork!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in