2023-05-14, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Du verkar lite förvirrad. Det är när man har erbjudits jobb, uppdrag eller praktik inom skola eller förskola man ska visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Det finns inga uppgifter om att Miss Shameless Winewhore har fått ett sådant erbjudande.
En eventuell pedofil ska inte vara i närheten av barn, det hoppas jag att vi är överens om iallafall?
Det har varit lite för mycket poserande med kriminella tillsammans med politiker, så jag litar inte på någons ord angående människor som vill dölja sin identitet i närheten av barn. Barnens skydd går före en vuxen Vinhoras rädsla för kritik.
Citera
2023-05-14, 12:46
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jahaja. Jag har inget med sagoboksuppläsningen att göra i vare sig Sverige eller Tyskland, så jag misstänker att ditt inlägg har blivit adresserat till fel person.
Du tar dragsagostunderna i försvar; propagerar för dem. Ta lite ansvar nu.
Citera
2023-05-14, 12:47
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
En eventuell pedofil ska inte vara i närheten av barn, det hoppas jag att vi är överens om iallafall?
Det har varit lite för mycket poserande med kriminella tillsammans med politiker, så jag litar inte på någons ord angående människor som vill dölja sin identitet i närheten av barn. Barnens skydd går före en vuxen Vinhoras rädsla för kritik.
Som sagt, jag väntar fortfarande på att någon ska förklara hur de här tillställningarna är farliga för barn. Du vägrar envist att göra det och satsar hela ditt krut på att misstänkliggöra de inblandade artisterna i stället. Är det för att du innerst inne vet att du inte kan förklara vari faran består?
Citera
2023-05-14, 12:48
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du tar dragsagostunderna i försvar; propagerar för dem. Ta lite ansvar nu.
Jag försöker förstå varför en liten grupp förvirrade människor vill neka ungarna den här underhållningen, ja. Du pratar med mig nu, inte med HBTQ-rörelsen. Är du i stånd att göra den distinktionen rent kognitivt?
Citera
2023-05-14, 12:52
Avslutad
Citat:
Som sagt, jag väntar fortfarande på att någon ska förklara hur de här tillställningarna är farliga för barn. Du vägrar envist att göra det och satsar hela ditt krut på att misstänkliggöra de inblandade artisterna i stället. Är det för att du innerst inne vet att du inte kan förklara vari faran består?
Går inte att förklara för någon som inte begriper.
Du har fått massor av legitima anledningar till att det här är oetiskt, det är bara att läsa bakåt i tråden.
Citera
2023-05-14, 12:53
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag försöker förstå varför en liten grupp förvirrade människor vill neka ungarna den här underhållningen, ja. Du pratar med mig nu, inte med HBTQ-rörelsen. Är du i stånd att göra den distinktionen rent kognitivt?
Jag ser agendan att vilja läsa sagor för barn utifrån sexualitet/könstillhörighet som förvirrad. Jag vill inte neka barnen nånting, men ifrågasätter att de överhuvudtaget har efterfrågat detta.

Detta är inte till för barnen, utan för din perversa självhävdelse.
Citera
2023-05-14, 12:54
Avslutad
Citat:
I den här tråden är det du och en handfull posthoror till som är förvirrade, resten är emot spektaklet med väldigt goda marginaler och argument.

Hur skadar det HBTQ-rörelsen om det INTE får läsa sagor för barn på biblioteket?
Citera
2023-05-14, 12:55
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Går inte att förklara för någon som inte begriper.
Du har fått massor av legitima anledningar till att det här är oetiskt, det är bara att läsa bakåt i tråden.
Jag har inte fått en endaste förklaring av vari den konkreta faran för barnen skulle bestå, nej. Däremot har jag tröskat igenom mängder med jämmer från högerextremister som är ledsna för att de offentliga biblioteken inte jobbar utifrån en högerextrem agenda.
Citera
2023-05-14, 12:57
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag ser agendan att vilja läsa sagor för barn utifrån sexualitet/könstillhörighet som förvirrad. Jag vill inte neka barnen nånting, men ifrågasätter att de överhuvudtaget har efterfrågat detta.
De här sagoläsningarna har hållit på runtom på planeten i snart tio år. Om det inte fanns en efterfrågan har jag ganska svårt att tro att verksamheten skulle fortsätta. Tror inte du också det? Det är förstås möjligt att företräda positionen att barnen tvingas till att delta i detta, och att de egentligen helst skulle vilja slippa, men det finns ju inget som tyder på att så är fallet.
Citera
2023-05-14, 12:58
Medlem
Hamleyss avatar
Vad händer om man låter barnen själva få välja?
Vill ungarna ha slampiga vinhoror?
Citera
2023-05-14, 12:59
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
I den här tråden är det du och en handfull posthoror till som är förvirrade, resten är emot spektaklet med väldigt goda marginaler och argument.
Ja, antalet konton som företräder en transfobisk agenda i den här tråden är större än antalet konton som inte gör det; det är helt korrekt. Ni är fortfarande en liten grupp människor.
Citat:
Hur skadar det HBTQ-rörelsen om det INTE får läsa sagor för barn på biblioteket?
Ingen aning. Hurså?
Citera
2023-05-14, 12:59
Avslutad
Citat:
Jag har inte fått en endaste förklaring av vari den konkreta faran för barnen skulle bestå, nej. Däremot har jag tröskat igenom mängder med jämmer från högerextremister som är ledsna för att de offentliga biblioteken inte jobbar utifrån en högerextrem agenda.
Så du erkänner att det handlar om politik nu?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in