2023-05-15, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Hoppsan, du har något att dölja? Intressant. Hade du haft rent mjöl i påsen hade du ju inte haft något att förlora på att ge dig tillkänna, eller hur?
Du borde känna igen resonemanget och hålla med om det; du tillämpar det ju själv som ett led i ditt deltagande i drevet mot de två drag-artisterna den här tråden handlar om.
Nej, jag tror snarare att det är du som barnlös man som försvarar dessa gubbar som vill interagera med barn, som har något att dölja. Och är det så, kan du dra åt helvete.

Jag vet inte vem de är, men när jag får reda på det vill jag gärna att de svarar på mina frågor. De behöver inte vara rädda, jag är en harmlös kvinna.
Citera
2023-05-15, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Lamotte blandar sig i av för mig obegriplig anledning...Varför gör han detta utspel? Kan man kalla sånt här seriöst?
Haha, varför ska inte Lamotte få läsa sagor, vad är de rädda för?
Trodde det handlade om att lära barnen att alla får finnas och skamlöshet var ok? Varsågoda. Ni bad ju om det.
Citera
2023-05-15, 10:17
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nej, jag tror snarare att det är du som barnlös man som försvarar dessa gubbar som vill interagera med barn, som har något att dölja. Och är det så, kan du dra åt helvete.

Jag vet inte vem de är, men när jag får reda på det vill jag gärna att de svarar på mina frågor. De behöver inte vara rädda, jag är en harmlös kvinna.
... som inte gillar att smaka egen medicin, den saken är klar. Dina dimridåer håller inte; det är uppenbart att du vill avleda uppmärksamheten från dina egna oegentligheter genom att utpeka Drag Queen Story Hour – en av allt att döma ofarlig verksamhet – som farlig för barn.

Misstankarna mot dig är befogade, och det faktum att du vägrar ge oss insyn i dina förehavanden stärker dem betydligt.
Citera
2023-05-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Lamotte blandar sig i av för mig obegriplig anledning...Varför gör han detta utspel? Kan man kalla sånt här seriöst?

Riktigt kul.

Sen är det väl ett kommunbibliotek då bör uppgifter om inköp av tjänster vara offentlig handling, att det då är maskad ID på dessa sagotransor är jag helt oförstående till. Har de nåt att dölja, att göma sig bakom: "att de kan bli hotade" som jag gissar är anledningen duger inte. Då får de läsa sagor på andra ställen där inte skattemedel används.
Citera
2023-05-15, 10:22
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Haha, varför ska inte Lamotte få läsa sagor, vad är de rädda för?
Trodde det handlade om att lära barnen att alla får finnas och skamlöshet var ok? Varsågoda. Ni bad ju om det.
Nej, biblioteket i Olofström har såvitt känt inte bett fröken Lamotte att försöka tilltvinga sig betalda uppdrag hos dem medelst utpressning. Är alla pedofiler lika korttänkta som du, eller urskiljer du dig från mängden?
Citera
2023-05-15, 10:23
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Riktigt kul.

Sen är det väl ett kommunbibliotek då bör uppgifter om inköp av tjänster vara offentlig handling, att det då är maskad ID på dessa sagotransor är jag helt oförstående till. Har de nåt att dölja, att göma sig bakom: "att de kan bli hotade" som jag gissar är anledningen duger inte. Då får de läsa sagor på andra ställen där inte skattemedel används.
De har redan blivit dödshotade på grund av det högerextremistiska drevet mot dem. Där har du det sannolika skälet till varför deras personuppgifter borde ha varit maskade.
Citera
2023-05-15, 10:29
Avslutad
Citat:
Riktigt kul.

Lamotte har ju också blivit hotad för vad han håller på med, och kommer antagligen bli det igen nu, men inte gömmer han sin identitet för det. Som du säger så bör inte arrangemang som betalas med skattepengar göra skillnad på folk och folk i en sk. demokrati. Lamotte lyfte ut hyckleriet i ljuset.
Citera
2023-05-15, 10:32
Medlem
Citat:
De har redan blivit dödshotade på grund av det högerextremistiska drevet mot dem. Där har du det sannolika skälet till varför deras personuppgifter borde ha varit maskade.

Ok då får polisen utreda om något extra skydd behövs likt andra kändisar eller konstnärer, visst det kostar skattemedel det också men vi ska iaf veta vilka herrar som spökar ut sig när det här gäller offentliga medel. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-05-15, 10:35
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ok då får polisen utreda om något extra skydd behövs likt andra kändisar eller konstnärer, visst det kostar skattemedel det också men vi ska iaf veta vilka herrar som spökar ut sig när det här gäller offentliga medel. Svårare än så är det inte.
Du undrade varför personuppgifterna borde ha varit maskade. Du fick svar.

Ännu en anledning till att de borde ha varit maskade är f ö att GDPR föreskriver just det.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-15 kl. 10:40.
Citera
2023-05-15, 10:54
Medlem
Citat:
Lamotte har ju också blivit hotad för vad han håller på med, och kommer antagligen bli det igen nu, men inte gömmer han sin identitet för det. Som du säger så bör inte arrangemang som betalas med skattepengar göra skillnad på folk och folk i en sk. demokrati. Lamotte lyfte ut hyckleriet i ljuset.

Exakt man kan tycka vad man vill om dessa sagotransor och det är så klart illa att de hotas, precis som politiker, journalister och andra som hotas. Ställer man sig i rampljuset måste man dock vara beredd på kritik och granskning. I en demokrati har jag min fulla rätt att ogilla att dessa herrar läser sagor för små barn och tycka att det är olämpligt. Vad de annars gör bryr jag mig inte i är de duktiga som "Babbsan" kan de uppträda på det viset.

Det kanske vore mer lämpligt att bjuda in personer med funktionsnedsättning som isf läser sagor för barn för att lyfta förståelsen att leva med ett handikapp?
Citera
2023-05-15, 10:57
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det kanske vore mer lämpligt att bjuda in personer med funktionsnedsättning som isf läser sagor för barn för att lyfta förståelsen att leva med ett handikapp?
Det låter som ett jättebra koncept; du borde överväga att erbjuda det till ditt lokala bibliotek. Marknaden är fri.
Citera
2023-05-15, 10:59
Avslutad
Citat:
Exakt man kan tycka vad man vill om dessa sagotransor och det är så klart illa att de hotas, precis som politiker, journalister och andra som hotas. Ställer man sig i rampljuset måste man dock vara beredd på kritik och granskning. I en demokrati har jag min fulla rätt att ogilla att dessa herrar läser sagor för små barn och tycka att det är olämpligt. Vad de annars gör bryr jag mig inte i är de duktiga som "Babbsan" kan de uppträda på det viset.

Precis! Idag verkar folk tro att demokrati är att tycka lika.
Citat:
Det låter som ett jättebra koncept; du borde överväga att erbjuda det till ditt lokala bibliotek. Marknaden är fri.
Inte för Lamotte, uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in