2023-05-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Som sagt, jag tycker att ungar ska få gå på det här så länge de tycker det är kul och så länge det kan genomföras under säkra former. Du och dina kompisar har inget att sätta emot det, så ni försöker sprida narrativet att alla drag queens är pedofiler, vilket är rätt magstarkt – och till råga på allt blir ni förvånade när folk inte köper det.
Skulle du låter en man i kvinnokläder som kallar sig Shameless och har gett ut en målarbok med bilder på nakna barn och knivar, sitta barnvakt till dina barn?
Citera
2023-05-13, 13:16
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nej, inte i närheten av spektrat ens.

Det finns gränser, och dessa två utmanar dem medvetet. Det är en ren provokation faktiskt. Nu har jag inte bevistat någon av deras uppläsningar, och kanske skulle jag ändra mig då. Men troligen inte. Drag är vulgär vuxenunderhållning, helt enkelt.

Även du anser att vissa roller är oförenliga. Vi skiljer oss nog endast var vi drar gränsen. Det var t.ex. inte länge sedan Richard Jomshof ansågs olämplig som lärare pga sitt politiska engagemang. Han är nu ordförande i riksdagens justitieutskott.

Så; gränser flyttas, och jag bevakar just denna då att jag anser att förskolebarnens värld inte ska bli en lekstuga för 1. sociala injenjörer/ideologer, och 2. vulgära avvikare.

Okej, du är alltså bara en idiot.
Du har inte sett någon av deras sagostunder, men du blir provocerad ändå. Du kan inte skilja på en föreställning med innehåll för vuxna och en med innehåll för barn. Du verkar inte förstå att Jomshof var olämplig just pga att han inte kunde skilja på sin roll som lärare från sin roll som politiker. Du verkar inte förstå att förskolebarn alltid drabbas av social ingenjörskonst och ideologi eftersom vi bor i ett samhälle som baseras på social ingenjörskonst och ideologi. Du verkar tycka att det är vulgärt med män i kvinnokläder.
Slutsats; du är en lågpannad socialkonservativ white trash-sverigedemokrat utan fullständigt gymnasiebetyg som förmodligen själv parasiterar på samhället.
Citera
2023-05-13, 13:16
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Skulle du låter en man i kvinnokläder som kallar sig Shameless och har gett ut en målarbok med bilder på nakna barn och knivar, sitta barnvakt till dina barn?
Jag har inga barn. Varför lämnar du ämnet? Diskussionen handlar om sagoläsning för barn på bibliotek.
Citera
2023-05-13, 13:25
Medlem
Citat:
Jag har inga barn. Varför lämnar du ämnet? Diskussionen handlar om sagoläsning för barn på bibliotek.

Jag tycker så här.

Självklart ska ni få finnas. Ni ska inte förbjudas. Ni ska få ha er pride osv. Ni ska inte trakasseras eller hotas.

Men då får ni respektera andra också. Inte tvinga på er uppfattning på barn. Jag är för att barn och skolelever ska kunna växa upp neutralt. Utan politik, utan perversioner, utan religiös propaganda. Alla ska få växa upp neutralt och sedan bilda dig sin egna uppfattning. Ingen behöver bli påprackad massa propaganda. Barn ska inte bry sig om perversioner eller politik. De ska bry sig om att lära sig räka och läsa. De ska bry sig om att idrotta, spela musik eller dansa. De ska bry sig om datorer och teknik. Inte politik, och perversioner.
Citera
2023-05-13, 13:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Du tycker att sådana här föreställningar inte borde få arrangeras av bibliotek för att just du har ett extremistiskt synsätt på HBTQ, vilket biblioteken borde ta hänsyn till?

Vi vänder på frågan. Anser du att barn ska tas i anspråk för politiska ändamål?

Det enda argument ni upprepar här är att de inte tar omedelbar skada av att män som klär ut sig till kvinnligt fnask (vilket för övrigt anspelar på grovt sexistiska kvinnliga stereotyper) läser sagor för dem, men det är inget tillräckligt starkt argument sett till fallets natur. Faktum är att detta är 100 % politiskt, för även du förstår väl det?

Så då är inte frågan så mycket "tar barnen omedelbar skada", utan snarare "ska barnen utnyttjas för politiska ändamål"? Barn tar som sagt inte heller nödvändigtvis omedelbar skada av att högerextremister, religiösa fanatiker eller andra politiskt utvalda aktörer läser sagor för dem.

Är det inte bättre att ni besparar oss era undanflykter och istället erkänner att ni tycker att barn ska utnyttjas politiskt så länge det passar er egen agenda? Vilket i det här fallet handlar om att skapa subtil normalisering av sexuella abnormiteter på ytterkanten, hos barn, och att försöka lära och påverka barnen i HBTQ och andra regnbågsfrågor.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-05-13 kl. 13:39.
Citera
2023-05-13, 13:33
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Klart du inte har, det är uppenbart.

Här är en tråd som förklarar att de kränker kvinnor.

(FB) Är dragqueens möjligen vår tids blackface?
Citera
2023-05-13, 13:35
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Okej, du är alltså bara en idiot.
Du har inte sett någon av deras sagostunder, men du blir provocerad ändå. Du kan inte skilja på en föreställning med innehåll för vuxna och en med innehåll för barn. Du verkar inte förstå att Jomshof var olämplig just pga att han inte kunde skilja på sin roll som lärare från sin roll som politiker. Du verkar inte förstå att förskolebarn alltid drabbas av social ingenjörskonst och ideologi eftersom vi bor i ett samhälle som baseras på social ingenjörskonst och ideologi. Du verkar tycka att det är vulgärt med män i kvinnokläder.
Slutsats; du är en lågpannad socialkonservativ white trash-sverigedemokrat utan fullständigt gymnasiebetyg som förmodligen själv parasiterar på samhället.
Ouch, rush me to the burn unit

Kan vi inte nöja oss med att inte vara överens? Ja, jag anser det vara vulgärt, förutom i de få fall det förefaller naturligt, som en självklar aspekt av personen.
Citera
2023-05-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
En stilla undran, sker dessa sagostunder utan andra vuxna närvarande? Drar sig bibliotekspersonalen undan så att transorna kan pilla på barnen i ostördhet?
Har det någonsin någonstans uppstått en situation då något misstänkt inträffat? Eller rör sig hela den här diskussionen bara om vad folk tror kan hända?
På klippen jag har sett så kommer barnen tillsammans med sina föräldrar som antar är närvarande.
Citera
2023-05-13, 13:36
Medlem
Citat:
Precis, du har inga barn, därför vill du grooma våra barn
Bögar förökar sig inte, de rekryterar, oftast genom våldtäkt
Citera
2023-05-13, 14:46
Medlem
Lite skumt med barnlösa gubbar som är ivriga att få kontakt med små barn, helt oavsett gubbarnas groteska clownutstyrsel. Den där ”erotiska ritboken” ena gubben rekommenderade innehåller också en väldigt suspekt bild. Det hela blir inte bättre av artistnamnet. Amy Winehouse dog 27 år gammal av alkoholförgiftning. Det känns inte bra att någon pedofilclown pissar på hennes grav sådär.
Citera
2023-05-13, 15:21
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Det hela blir inte bättre av artistnamnet. Amy Winehouse dog 27 år gammal av alkoholförgiftning. Det känns inte bra att någon pedofilclown pissar på hennes grav sådär.
Så kan du inte resonera.

Ordet wine med olika tillägg kanske för dina tankar till Amy Winehouse, men det finns ingen koppling mellan henne och artistnamnet hos dragartisten.

Det är 12 år sedan hon dog och det är dags att gå vidare.
Citera
2023-05-13, 15:49
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Precis, du har inga barn, därför vill du grooma våra barn
Bögar förökar sig inte, de rekryterar, oftast genom våldtäkt

Svagsinta som du däremot förökar sig som råttor! Läsförståelse som en femåring, men med rösträtt. Det är ni som leder till det här landets intellektuella förfall och ni passar bättre i Afganistan bland talibaner med andra bög- och kvinnohatare. Riktiga pedofiler gömmer sig i era led, inte bland transor, det är bara att gå in och kolla Dumpen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in