Citat:
Ursprungligen postat av
KjelleBenchpress
Det är samma sak
En man som kallar sig för Samlös Vinhora, klär ut sig till en prostituerad och sitter med andras barn i knät och läser sagor
Det är grooming
Tack, det här är nog första gången någon från din sida av saken försöker skildra den konkreta faran i verksamheten: När barnen deltar i sagostunden löper de enligt dig ökad risk att utsättas för grooming, korrekt uppfattat?
Jag vet inte hur just du definierar grooming – jag brukar använda det för att beteckna situationen att en vuxen person på olika sätt manipulerar ett barn för att bygga upp ett förtroende hen senare kan använda för att utnyttja barnet sexuellt.
Drag queen story hour har ju pågått i ett antal år runtom i världen, och om det användes som groomingverktyg borde det uppdagas ganska snart, tror inte du också det? Såvitt jag känner till finns det emellertid inte ett enda dokumenterat fall av grooming kopplat till drag queen story hour. Rätta mig gärna om jag har fel.
Om det är så, hur kommer det sig att du är så övertygad om att den här verksamheten har med grooming att göra? Det finns ju inga rimliga skäl att tro det, bara orimliga.