2023-05-13, 08:53
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Så du tror inte att det kan gömmas pedofiler bakom sminket? Det har aldrig hänt att transvestiter är pedofiler och att de låtsas vara kvinnor för att verka mindre misstänkta?
Det här är en halmgubbe. Testa att argumentera utan sådana, vetja. Det blir en bättre diskussion då.

Citat:
Transvestism är ju också en sexuell läggning och fettishism.
Transvestism är inte en sexuell läggning såvitt känt. Och det finns inga belägg för påståendet att drag och transvestism är synonymer. Drag är en konstform som iscensätter överdriven femininitet/maskulinitet. Det finns kvinnliga drag queens – ägnar de sig åt transvestism enligt dig?

Citat:
Bara förekomsten av en trans bland barn innebär ju en viss grad av sexualisering. Jag tycker inte att det är lämpligt.
Om du vill argumentera för att transpersoner inte borde få vara i närheten av barn (lycka till) föreslår jag att du väljer en annan tråd. Den här tråden handlar om drag queens som läser sagor för barn.
Citera
2023-05-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det här är en halmgubbe. Testa att argumentera utan sådana, vetja. Det blir en bättre diskussion då.

Transvestism är inte en sexuell läggning såvitt känt. Och det finns inga belägg för påståendet att drag och transvestism är synonymer. Drag är en konstform som iscensätter överdriven femininitet/maskulinitet. Det finns kvinnliga drag queens – ägnar de sig åt transvestism enligt dig?

Om du vill argumentera för att transpersoner inte borde få vara i närheten av barn (lycka till) föreslår jag att du väljer en annan tråd. Den här tråden handlar om drag queens som läser sagor för barn.
Tråden handlar egentligen om pedofiler. Men du är så förblindad av din PK-godhet att du inte kan se det. Varför vill en man klä ut sig till kvinna och umgås med barn? Den enklaste förklaringen till beteendet är väl att mannen är pedofil.
Citera
2023-05-13, 08:57
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Vad är det som är farligt med att vara nazist ???

Nej, det är så klart inte farligt att vara nazist. Såvida man inte normaliserar nazismen och får den att bli rumsren genom att läsa sagor för barn i full nazistuniform.
Citera
2023-05-13, 08:57
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Tråden handlar egentligen om pedofiler. Men du är så förblindad av din PK-godhet att du inte kan se det.
Nej, den handlar om drag queens som läser sagor för barn.
Citera
2023-05-13, 08:59
Medlem
Citat:
Drag queens som antagligen är pedofiler.
Citera
2023-05-13, 09:00
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Lite som när Federley sa "det var inte jag, det var Ursula!"

Funkar inte att hoppa mellan tuvorna på det viset, du måste äga din historik och hedra din identitet.

Alla människor är olika i olika situationer. Man är inte likadan på jobbet som man är hemma, man är inte likadan bland vänner som bland okända. Man tar fram olika delar av sin peersonlighet i olika sammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Det är samma sak
En man som kallar sig för Samlös Vinhora, klär ut sig till en prostituerad och sitter med andras barn i knät och läser sagor
Det är grooming

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Poängen är väl att barnen ska se att det finns olika sätt att vara på, att man kan vara udda och olika och ändå få vara med i gemenskapen. Att vara trans är väldigt ofarligt. Att vara nazist är inte det. Jämförelsen är korkad, minst sagt.
Den ena värderar familjen, folket, djur och natur.
Den andra vill sitta halvnaken och för skattepengar läsa sagor med andras barn i knät
Citera
Medlem
Vilken fantastiskt kul tråd att följa.
Kort sammanfattat så är det en 100% munhuggartråd mellan folk med olika uppfattning.

”NI” som tycker detta är OK slåss med näbbar och klor för att övertyga ”OSS” andra att detta är rätt, och inte alls konstigt.

”VI” som inte tycker detta är OK försöker ideligen förklara för ”ER” varför detta är så fel just när det gäller inblandningen med barn.

Ingen av varken NI eller VI kommer att falla tillbaka och ändra åsikt någonsin.
Citera
2023-05-13, 09:10
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiPfogeln
Det spelar mindre roll att den karaktären inte är explicit under sagostunden. Umgänget med Skamlös för associationerna till grooming, men jag kanske är för misstänksam när det gäller sexuellt avvikande män som vill umgås med barn?

Som sagt visar forskningen på att transvestiter inte är överrepresenterade när det gäller pedorili. Transvestit är en sak, pedofil en helt annan. Jag skulle gissa att det finns betydligt större risk att råka ut för en pedofil inom idrottsvärlden.
Eller katolska kyrkan.
Citera
2023-05-13, 09:16
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det är samma sak
En man som kallar sig för Samlös Vinhora, klär ut sig till en prostituerad och sitter med andras barn i knät och läser sagor
Det är grooming
Tack, det här är nog första gången någon från din sida av saken försöker skildra den konkreta faran i verksamheten: När barnen deltar i sagostunden löper de enligt dig ökad risk att utsättas för grooming, korrekt uppfattat?

Jag vet inte hur just du definierar grooming – jag brukar använda det för att beteckna situationen att en vuxen person på olika sätt manipulerar ett barn för att bygga upp ett förtroende hen senare kan använda för att utnyttja barnet sexuellt.

Drag queen story hour har ju pågått i ett antal år runtom i världen, och om det användes som groomingverktyg borde det uppdagas ganska snart, tror inte du också det? Såvitt jag känner till finns det emellertid inte ett enda dokumenterat fall av grooming kopplat till drag queen story hour. Rätta mig gärna om jag har fel.

Om det är så, hur kommer det sig att du är så övertygad om att den här verksamheten har med grooming att göra? Det finns ju inga rimliga skäl att tro det, bara orimliga.
Citera
2023-05-13, 09:20
Medlem
Allt om trans handlar om transkvinnor ( = män)
Media stöder denna syn på vad trans är.
Aldrig är det något prat om dragKINGS. ( kvinnor)

Det är väl aldrig något reportage i mysiga veckotidningar/söndagsbilagor om hur Anders fru kom på att hon tycker om att klä sig i manskläder och lösmustash och hur Anders stöder detta och hur dom tillsammans berättar för barnen att mamma nu heter Kenneth.

Aldrig placerar väl tidningar en transman på listan över årets man efter inte ha gjort annat än kommit ut som transman och ser ut som en parodi på en man.

Aldrig ser man väl några dokumentärer om transmän/dragKINGS

Och aldrig bjuds väl dragKINGS in till bibliotek för att läsa böcker för barn.

Även som transkvinnor visar män en Föraktfullt syn på vad kvinnlighet är
Även som transkvinnor dominerar män och kräver plats på bekostnad av kvinnor ( transmän)
och samhället svansar efter.

Lite är det som att "samhället" tror att det är oss kvinnor dom lyfter fram och ger plats
som att det är något feministiskt bara för att just det här männen säger sig vara kvinnor ( och klär sig som en parodi på vad kvinnlighet är.)

Det är väl ändå lite typiskt kvinnligt att inte vilja ta plats
Och det är väl därför vi hör så lite om transmän och dragKINGS
Citera
2023-05-13, 09:22
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Och aldrig bjuds väl dragKINGS in till bibliotek för att läsa böcker för barn.
Vilka drag kings erbjuder drag king story hour? Biblioteken kan ju inte gärna köpa in underhållning som ingen erbjuder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in