2023-05-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
"Män vars karaktärer bygger på utlevnad av sin sexualitet"? Har du sett bilderna av dem? Jag tror att du behöver fundera på det här ett varv till.

Transvestiter. Alla transvestiter är inte drag queens, men alla drag queens är transvestiter. Transvestiter har ofta en sexuell fetisch för utövningen. Vad är den exakta faran med att män leder barn in i ett gränsland där allt är möjligt och okej med glimtar in till deras sexuella uttryck? Du förstår inte att vi föredrar att barnen ska få andra vuxna som pratar om värdet av att respektera olikheter och visa kärlek. Och det är okej för mig. Du behöver inte förstå.
Citera
2023-05-13, 00:43
Medlem
Citat:
Transvestiter. Alla transvestiter är inte drag queens, men alla drag queens är transvestiter. Transvestiter har ofta en sexuell fetisch för utövningen. Vad är den exakta faran med att män leder barn in i ett gränsland där allt är möjligt och okej med glimtar in till deras sexuella uttryck? Du förstår inte att vi föredrar att barnen ska få andra vuxna som pratar om värdet av att respektera olikheter och visa kärlek. Och det är okej för mig. Du behöver inte förstå.
Tror du att dessa dragqueens kommer att prata om sexuella fetischer under sagostunder med barn? Förutsatt att de ens har några fetischer då om du kan bevisa ett sånt samband.

Föräldrar kommer att sitta tillsammans med sina barn och lyssna på dragdrottningarnas sagoberättande vad jag har sett. Fattar inte vad folk tror ska hända? I värsta fall att deras lille Kalle vill bära kjol nån gång ibland, bara för att vara lite fin. Big effing deal.

Som jag sagt i en tidigare tråd så finns det betydligt fulare fiskar i form av pedofiler som tillåts vara barnboksförfattare och skriver ner sina egna förklädda fantasier i berättelser för barn. Det är otäckt på riktigt.

Fokusera på såna äckelpäckel istället för att attackera män som bär glittriga kläder och överdriven docksminkning. Detta är nämligen vad barnen kommer att se när de möter dessa herrar på ett bibliotek nära sig.

Det är snarare vuxna män på högerkanten som verkar fixerade vid nån sorts sexuell aspekt av det hela. Säkert män som själva halkat in på transvestitporr en gång och till sin egen förtret upptäckt heeelt nya sidor hos sig själva
Något de visst inte gillar att påminnas om varje gång de råkar få se en man i finklänning
Citera
2023-05-13, 01:58
Medlem
Folketstempels avatar
Vad tycker tex Patrik Sjöberg pedofiljägaren? Han borde ogilla detta.
Citera
2023-05-13, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiPfogeln
Risken är ju att vissa "transvestiter" klär ut sig och vill framstå som clowner.
När de egentligen är pedofiler och vill närma sig barn med en sexuell vinkling.
Sminkade som en skamlös vinhora som knullar runt på krogen.

Jag är 100% pro HBTQ, knulla vem fan du vill,
men lämna barnen i fred.
Citera
2023-05-13, 03:51
Medlem
S3ONs avatar
Det mesta hade löst sig självt om staten upphörde med att finansiera kultur. Räcker att public service ägnar sig åt att rapportera lokala, regionala, riks & världsnyheter. Sport och underhållning finns det hur många privata aktörer som helst som arbetar med, låt dom arbeta istället för att konkurrera mot dom med orättvisa villkor.
Senast redigerad av S3ON 2023-05-13 kl. 03:53.
Citera
2023-05-13, 05:33
Medlem
Först ska man göra Sverige islam vänligt och samtidigt trans och bög/hen vänligt och tror att alla ska komma överens. Kommer bli en jävla samhällskrock
Citera
2023-05-13, 05:58
Medlem
hängballens avatar
Att detta ens är en diskussion säger en hel del om sjukdomstillståndet i Sverige.
Detta spektakel finns naturligtvis bara i Sverige.
Citera
2023-05-13, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Poängen är väl att barnen ska se att det finns olika sätt att vara på, att man kan vara udda och olika och ändå få vara med i gemenskapen. Att vara trans är väldigt ofarligt. Att vara nazist är inte det. Jämförelsen är korkad, minst sagt.

Vad är det som är farligt med att vara nazist ???
Citera
2023-05-13, 06:56
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiPfogeln
Transvestiter. Alla transvestiter är inte drag queens, men alla drag queens är transvestiter.
Vem har tutat i dig detta?

Och ens om det vore så (vilket du inte har visat), vad spelar det för roll? Har du några vederhäftiga uppgifter om att det skulle vara farligare för barn att höra sagor upplästa av transvestiter än sagor upplästa av icke-transvestiter? Om inte, finns det ju ingen anledning till oro.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-13 kl. 07:05.
Citera
2023-05-13, 06:59
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag är 100% pro HBTQ, knulla vem fan du vill,
men lämna barnen i fred.
Det låter inte som att du är särskilt "pro HBTQ" om din utgångspunkt är att HBTQ-personer är farliga för barn och därför inte bör tillåtas att ens läsa böcker för dem. Är det inte dags att droppa den där falska liberala fasaden? Den lurar inte så många utöver dig själv.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-13 kl. 07:09.
Citera
2023-05-13, 07:03
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen

Detta spektakel finns naturligtvis bara i Sverige.
Du har fel, naturligtvis. Här kommer en länk eftersom du inte ens orkar googla innan du presenterar dina förhastade slutsatser. https://www.dshnyc.org/book-list
Citera
2023-05-13, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det låter inte som att du är särskilt "pro HBTQ" om din utgångspunkt är att HBTQ-personer är farliga för barn och därför inte bör tillåtas att ens läsa böcker för dem. Är det inte dags att droppa den där falska liberala fasaden? Den lurar inte så många utöver dig själv.
Så du tror inte att det kan gömmas pedofiler bakom sminket? Det har aldrig hänt att transvestiter är pedofiler och att de låtsas vara kvinnor för att verka mindre misstänkta? Transvestism är ju också en sexuell läggning och fettishism. Bara förekomsten av en trans bland barn innebär ju en viss grad av sexualisering. Jag tycker inte att det är lämpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in