2023-05-12, 21:51
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tycker inte drag är äckligt. Bryr mig inte särskilt mycket om jag ska vara ärlig, de får gärna hålla på bäst de vill i vuxensammanhang.

"vi inte har några uppgifter om att artisterna ifråga skulle vara fetischister"

Du menar att det inte räcker att konstatera att transvestiter mycket ofta drivs av sexuell upphetsning, du kräver vattentäta bevis att just den transvestiten som läser sagor för barn inte drivs av sexuell upphetsning Till och med när de heter vinhora och allt som finns i deras skalle är sex, sex, sex, så ska du minsann ha bevis att just den inte har en sexuell fetish.

Ditt uttalade önskan att man hålla barn borta från sexuella sammanhang är nog inte så stark, trots allt.

Ge dig nu, innan du skämmer ut dig mer

Den frågan har jag redan avhandlat, bara att gå tillbaka i inläggshistoriken.
Det sorgliga är att du antagligen själv tror att ditt resonemang (X drivs av sexuell upphetsning eftersom Y gör det, och det går utmärkt att förutsätta att X=Y trots att ingen tillgänglig info tyder på det).

Det är uppenbart att du blir ledsen av att det finns folk som kallar sig Vinhora; du behöver inte berätta mer om det. Frågan du har fått några gånger är emellertid en annan: Vilken konkret fara är det biblioteket utsätter barnen för genom att anordna sagostund med drag queens? Kom igen, du klarar det här.
Citera
2023-05-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det sorgliga är att du antagligen själv tror att ditt resonemang (X drivs av sexuell upphetsning eftersom Y gör det, och det går utmärkt att förutsätta att X=Y trots att ingen tillgänglig info tyder på det).

Det finns mycket goda skäl att tro att X drivs av sexuell upphetsning, och extremt goda skäl att tro att flertalet av X, Y, Z, Å, Ä, Ö, A, B, C drivs av sexuell upphetsning, och det räcker för att konstatera att barn ej ska vara i det sammanhanget. Barns skydd från sexuella sammanhang väger tungt, så detta räcker med hästlängder. Och i andra vågskålen finns absolut ingenting, så slutsatsen är verkligen helt ofattbart enkel.

Citat:
Det är uppenbart att du blir ledsen av att det finns folk som kallar sig Vinhora; du behöver inte berätta mer om det. Frågan du har fått några gånger är emellertid en annan: Vilken konkret fara är det biblioteket utsätter barnen för genom att anordna sagostund med drag queens? Kom igen, du klarar det här.

Som sagt, det är avhandlat. Det är bara att gå tillbaka. Jag förklarade mycket tydligt så förhoppningsvis förstår även du vad jag skrev.
Citera
2023-05-12, 22:02
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Det finns mycket goda skäl att tro att X drivs av sexuell upphetsning, och extremt goda skäl att tro att flertalet av X, Y, Z, Å, Ä, Ö, A, B, C drivs av sexuell upphetsning, och det räcker för att konstatera att barn ej ska vara i det sammanhanget. Barns skydd från sexuella sammanhang väger tungt, så detta räcker med hästlängder. Och i andra vågskålen finns absolut ingenting, så slutsatsen är verkligen helt ofattbart enkel.
Kanon, du verkar ha fattat att detta inte handlar om fakta, utan om en trosuppfattning från din sida. Som du säkert förstår kan bibliotekens verksamhet inte riktigt villkoras av vad just du råkar tro, även om jag förstår att dina trosuppfattningar spelar en mycket stor roll för dig. Det vill jag inte ta ifrån dig.

Citat:
Som sagt, det är avhandlat. Det är bara att gå tillbaka. Jag förklarade mycket tydligt så förhoppningsvis förstår även du vad jag skrev.
Det är ju inte det. Det faktum att du försöker blanda bort korten genom en svepande hänvisning bakåt är underhållande, men inte övertygande.
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-12 kl. 22:11.
Citera
2023-05-12, 22:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vinhoran läser inte för barnen, försök att hänga med lite.
Lite som när Federley sa "det var inte jag, det var Ursula!"

Funkar inte att hoppa mellan tuvorna på det viset, du måste äga din historik och hedra din identitet.
Citera
2023-05-12, 22:13
Medlem
Varför vill man ens klä ut sig till en skäggig prostituerad och läsa sagor för barn? Det blir nått pedofilt med det hela, går inte att komma runt.

Det här sexualiserade uttrycket?
Finns det "äkta" kvinnliga bibliotekarier som ser ut sådär och läser sagor för barn? Nej det skulle alla tycka var bisarrt.
Citera
2023-05-12, 22:14
Medlem
Citat:
Kanon, du verkar ha fattat att detta inte handlar om fakta, utan om en trosuppfattning från din sida. Som du säkert förstår kan bibliotekens verksamhet inte riktigt villkoras av vad just du råkar tro, även om jag förstår att dina trosuppfattningar spelar en mycket stor roll för dig. Det vill jag inte ta ifrån dig.

Nej, det bygger på fakta. Alla beslut vi tar handlar i grunden om en sannolikhetsbedömning, som mer eller mindre bygger på fakta.

Om det är 80% sannolikhet att du får en dödlig biverkning av en viss medicin, är det då baserat på en "trosuppfattning" om du väljer att avstå? Speciellt om det inte finns någon nytta av att ta medicinen? Jag får väl tolka dig så, hoppas du lever länge ändå!

Citat:
Det är ju inte det. Det faktum att du försöker blanda bort korten genom en svepande hänvisning bakåt är underhållande, men inte övertygande.

Jodå, det är avhandlat, klart och tydligt. Kvarstår några frågetecken kan du ju leta upp stycket där jag svarar på detta och citera in det. Referera gärna till exakt vad som är oklart så kan jag svara på det. Även om jag i ärlighetens namn börjar tröttna på din faktaresistens och bristande förmåga till logik, så kan jag vara bemötesgående en liten stund till.
Citera
2023-05-12, 22:16
Medlem
Citat:
Du blir mig svaret skyldig alltså. Inte mig emot.

Nej inte alls. Svaret är att Dragqueens har lånat sin stil kvinnliga prostituerade. Så är det bara. Att du inte fattar det beror på att du är lite utvecklingsstörd.
Så nu har du fått svar.
Citera
2023-05-12, 22:21
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nej inte alls. Svaret är att Dragqueens har lånat sin stil kvinnliga prostituerade. Så är det bara. Att du inte fattar det beror på att du är lite utvecklingsstörd.
Så nu har du fått svar.
Mm, fast nu var det ju det här du påstod:
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är ingen som är "rädd för Dragqueens" haha men det är olämpligt med att horor läser böcker för barn. Det är jätteenkelt.
Jag behöver antagligen förklara för dig att ditt påstående om att drag queens "lånat sin stil kvinnliga prostituerade [sic!]" inte riktigt kastar ljus över ditt påstående att det är horor som läser böcker för barn i det här fallet. Du behöver inte försöka mer; jag är nöjd med att konstatera att ditt påstående saknar substans.
Citera
2023-05-12, 22:21
Medlem
Citat:

Det här handlar om sannolikheter och riskbedömningar i fråga om vilka vi skattebetalare väljer att med en fet timpenning underhålla våra barn.

Att inte vilja ödsla tid på att förklara igen och igen för någon som inte vill förstå, det är inte att blanda bort korten.

Ni som kritiserar Åkessons uttalande och försvarar de här männen har gjort en nationell folklig diskussion av detta. Men ni har inget annat att komma med än vad du levererar i den här tråden: smutskastning, påståenden om vad vi blir ”ledsna av” och nu också en fullkomligt bristande förståelse för vad sannolikhets- och riskbedömningar heter. Däremot vassa repliker, absolut.

Jag kan tyvärr inte säga som du, att ”kom igen, bättre kan du”. Jag tror tyvärr inte att du kan det.
Citera
2023-05-12, 22:23
Medlem
Tralfamadores avatar
Jag har barn och vill inte att transvestiter med perversa namn ska läsa sagor för mina barn. Varför vill de göra det?

Som förälder borde man iaf ha rätt att neka att barnen ska delta för det kan väl inte vara obligatoriskt?
Jag tycker det är suspekt att individer med en förvirrad sexuell identitet söker sig till miljöer med små barn. Det luktar politiskt indoktrinering med sexuella undertoner. Nej tack.
Citera
2023-05-12, 22:23
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Nej, det bygger på fakta. Alla beslut vi tar handlar i grunden om en sannolikhetsbedömning, som mer eller mindre bygger på fakta.

Om det är 80% sannolikhet att du får en dödlig biverkning av en viss medicin, är det då baserat på en "trosuppfattning" om du väljer att avstå? Speciellt om det inte finns någon nytta av att ta medicinen? Jag får väl tolka dig så, hoppas du lever länge ändå!

Jodå, det är avhandlat, klart och tydligt. Kvarstår några frågetecken kan du ju leta upp stycket där jag svarar på detta och citera in det. Referera gärna till exakt vad som är oklart så kan jag svara på det. Även om jag i ärlighetens namn börjar tröttna på din faktaresistens och bristande förmåga till logik, så kan jag vara bemötesgående en liten stund till.
Jag för min del fattar inte varför ingen i hela tråden har kunnat förklara vilken fara det är biblioteken utsätter barnen för genom att låta dem lyssna på sagor som blir upplästa av drag queens. Det borde vara enkelt att ställa upp en liten punktlista. Men allt folk kommer med i stället är gråt över att en av artisterna ibland kallar sig vinhora, och lite lösryckta studier om sexuell fetischism utan koppling till trådens topic.
Citera
2023-05-12, 22:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Jag har barn och vill inte att transvestiter med perversa namn ska läsa sagor för mina barn.
Då föreslår jag att du inte tar dina barn till sagostund när det är drag queens som läser. Visserligen är drag queens och transvestiter inte samma sak, men jag förstår att det inte spelar någon roll från din horisont. Huvudsaken är att jag har löst problemet åt dig nu. Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in