Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Vill du inte kommentera något om händelserna mellan dig o Carro i programmet?
Jag tycker att många reflektioner här har varit riktigt bra. Det verkar som att flera Flashback-are kan relatera till mig eller iallafall förstå mitt perspektiv. Det är värdefullt för mig. På Facebook-gruppen där är folk mindre förstående över mig, min livsstil och vissa saker jag gjorde. Varför tror ni att det är så?
För mig var bildörrs-händelsen en bagatell. Jag fick anstränga mig för att förstå att hon blev rädd. Sen bad jag om ursäkt och sa att jag inte skulle göra om det. Det var såklart inte meningen att skrämma henne. Men hon malde på ändå om att det var fel och farligt och då blev jag lite irriterad. Jag ville utmana hennes åsikt om att faran var ett faktum. Så här i efterhand så kan jag såklart säga att det är farligt att göra saker som kan påverka en bilförares koncentration. Men det var inte "faran" som var intressant här eller huruvida man tycker att det var farligt eller ej, det var ju hennes reaktion. Varför sa hon ifrån på det där sättet? Vill hon skrämma iväg mig? Tråkigt var det. Min upplevelse är att en människa som vill utveckla en relation håller en mildare ton.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Hur länge har de känt varann? Och hur många gånger har hon ”sagt ifrån?”
Det är överlag absurt att ”säga ifrån” till en person man precis har gift sig med, som man ska skapa en relation till. Man kan säga till, på ett respektfullt sätt, om den andre gör något man reagerar på. Men generellt måste man vara väldigt tolerant och hålla tillbaka kritik om man vill få en bra start. Att säga ifrån för minsta lilla - det är bara aggressivt och dödfött för en ny relation. Särskilt en relation med en främling. Så därför anser jag att Carro burit sig illa åt.
Jag håller med dig. Det är tråkigt att titta på det i efterhand.