2023-05-01, 20:34
Medlem
Larasofts avatar
Usch vilken tråkig karl, Arvid. Ett småbarn som vill vara en tennsoldat.
Citera
2023-05-01, 20:43
Medlem
Tervulls avatar
Fy fan vad denna hemska Caroline beter sig mot August. Hon stör sig ju på allting. Han får inte vara glad och sprallig, inte äta som han vill och hon klagar på att han typ luktar illa. Varför åker hon inte bara hem hon vill ju uppenbarligen ha något helt annat. Hon är den person jag stör mig på mest av alla i årets säsong. Jag är allergisk mot människor som försöker ändra på andra. Vem vill hon att han skall vara? En zombie som bara följer i hennes led. Han kan få en otroligt mycket bättre kvinna än den där tråkiga surpuppan. Någon som låter honom vara den han är!
Citera
2023-05-01, 20:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Har bara lyckade, framgångsrika, perfekta människor rätt att söka kärlek i teve? Räcker det inte vad hon sagt, har hon skyldighet att redogöra för tevetittarna? Hon är väl inte bara sin sjukdom utan en människa med många kvaliteter som alla andra. Glad de tar med deltagare ur olika samhällsklasser och med olika förutsättningar. Och modigt av henne av söka. Hoppas att Lina och Axel passar ihop, de är båda fina personer och jag tror inte på skitsnack.

Vad Lina anbelangar så verkar hon inte framstå som mer än sina sjukdomstillstånd. Det verkar vara hennes eget största fokus som hon vill framhålla också.
Har inte märkt av någon humor, ingen värme eller lättsinthet. Livet runt henne känns tungt, det är den energin jag uppfattar genom tv-rutan.
Citera
2023-05-01, 21:10
Medlem
karamellas avatar
Agust och Carro
Tycker synd om Agust. Hon verkar så icke-attraherad av honom, och det tar sig uttryck i irritation och för lite tålamod. När han är glad och uppe i varv, blir hon frustrerad. Tror egentligen det är ganska vanlig reaktion på att man inte är attraherad men ändå jobbigt att de ska hänga när hon verkar vantrivas.

Jag tycker det är weird att hon öht inte ville möta honom i hans energi och samtal. Har hon ingen favoritkung? Har hon inga åsikter om monarkin? Jag tyckte det där var roliga lättsamma frågor för att ha ett avslappnat samtal där man kan uttrycka icke-kontroversiella åsikter och samtidigt lära känna varandra, höra hur den andra tänker.

Hon verkar ju ganska tjurig nu, har inte sett något hon faktiskt gillar. Agust kör lite sitt eget race och sätter tonen/energinivån och hon reagerar negativt. Men skulle vilja se henne sätta tonen, välja samtalsämnen, pratar om saker som hon tycker är intressant. Just nu har jag ingen aning.

Måste dock erkänna att jag kan relatera till henne mer än Agust, jag är typ inte glad och lekfull till vardags som han är. Men jag känner några sådana och jag gillar dem - jag blir glad av deras positiva energi och brukar kunna "haka på".

Men här ser man ju verkligen att det kryper i skinnet på Carro, hon upplever obehag, att han luktar illa osv. Man ser ju bara kritik åt ett håll dessutom - Agust, åtminstone av vad vi ser på TV, har aldrig haft ett ont ord eller något kritiskt att säga till Carro trots att han säkerligen är lika frustrerad av situationen som hon är. Han accepterar situationen och tar det med ro, medan hon liksom tar utrymmet och låter det gå ut över honom. Hon verkar inte alls lika villig att fundera på vad han behöver och mår, hur hon kan anpassa sig efter honom. (Eller jaja, hon konstaterade att han hade energi och skickade ut honom att springa i skogen)

Agust sa idag att han kunde se varför de var matchade och vilka aspekter som skulle kunna fungera. Det skulle vara intressant att höra, vad det är de själva ser och upplever att de har gemensamt osv. Än så länge har jag inte sett något utöver att de SER UT som ett par.

Arvid och Ida
Jovars. Host-hulkade lite idag. Ja vi fattar att ni knullar. Jag behöver inte detaljerna.

Det verkar ju fungera bra iaf. Båda har fin attityd. Kul att se Ida uttrycka lite personlighet idag (t ex tävlingsmänniska, att det ska hända mycket, och tydlig vision för sitt liv framåt med barn osv)

Är ju spännande detta för båda känns annars helt personlighetslösa som små robotar. Man hör dem aldrig prata om något speciellt. Och när han försöker prata om hösten så skjuter hon ner honom och säger åt honom att fokusera på nuet. Hon verkar överlag inte möta honom i hans reflektioner eller hänga med.

Arvid känns lite flummig när han pratar, lite sådär "spirituell djuping", ska bli intressant att se om det är något som Ida reagerar negativt på sen men överlag tror jag faktiskt att detta kan leda till rödhåriga GVFÖ-bebisar

Lina och Alex
Är fortfarande salty från förra veckan med Alexs barnlängtan och hennes sjukdomsproblematik. Känns som matchningen inte borde blivit gjord.

Detta kanske kan fungera men jag tror inte det. Nu har de ju bara varit gifta någon vecka så man får väl se framöver vad som händer.

Fredrik och Stina
De vet ju hur man beter sig som folk iaf och kan bete sig vänligt mot varandra och verkar också förstå varandra. Kommunicerar, ställer frågor, kommer överens. Det är som sagt roligt att se.

Jag tror de gör som man borde/ska göra när man gifter sig vid första ögonkastet och har en främling hos sig. Försiktigt, trevande, nyfiket, öppet.

Sen idk om de kommer hålla men det känns ju som det finns potential iaf, om inte annat borde de bli polare som dricker vin ihop
Senast redigerad av karamella 2023-05-01 kl. 21:20.
Citera
2023-05-01, 21:11
Medlem
Kallekools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag har tyvärr inte märkt något omtänksamt hon har sagt som har blivit filmat. Hon kan inte mäta sig med honom. Istället för att uppskatta hans energi måste hon klanka ner på den.

Fattar vad du menar, men tror också hon inte riktigt känner det romantiska med honom. Tjejer kan vara helt olika beroende på hur deras intresse är. Om de inte känner det lite djupare direkt kan de bli ganska anti och ibland rent otrevliga. Så är det bara.

Edit: Om en tjej är minsta osäker i en romantisk/kärleksrelation börjar de testa killen, de säger grejer endast för att se reaktionen. Jag tror det är det Carro gör. De kan t.o.m göra sig icke attraktiva med flit.

Hade hon varit mer intresserad hade hon säkert flörtat, kollat djupt i ögonen, sagt fina saker, berömt hand bohemska liv etc.

Utedasset skulle kunna vara "wow, du lever så fritt, utanför systemet, det har jag alltid velat" om hon varit mer attraherad.
Senast redigerad av Kallekool 2023-05-01 kl. 21:13.
Citera
2023-05-01, 21:11
Medlem
Fint sagt av Lina från sjuksängen. För övrigt tycker jag att Arvid påminner om prins Harry, att Frida och Fredrik passar ihop och att Agust är ett fynd.
Citera
2023-05-01, 21:17
Medlem
Spider-Girls avatar
Förhållandet mellan Agust och Carro är själva sinnebilden av "dålig stämning". Så obekvämt att se på att jag sitter och vrider mig.
Citera
2023-05-01, 21:19
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Hon har ett hjärtfel, hon är inte sängliggande vanligtvis. Hon ska förmodligen inte utsätta sig för farlig stress och ansträngning som ett jobb inom vården innebär. Det innebär däremot inte att man är fastbunden vid sin lägenhet och inte kan göra något. Du drar väldigt stora växlar på vad du TROR att hon inte kan, utan att veta det. Hon har hund och kolonilott, så hon är nog mer än kapabel att göra både utflykter och åka på semester.

Men herre gud människa. Vad är det för värld du lever i att du tycker Linas beteende är acceptabelt. Surt överlämnade skattepengar ska fan inte gå till att någon ska vara hemma och mysa med sin hund och pyssla med kolonilotten. Hoppas FK slår ned hårt och snabbt på denna hypokondriker tillika mytomanen!

En person med så svår sjukdom att sjukskrivning på heltid är rimlig skulle aldrig vara med i denna tv produktion. Är man så sjuk prioriterar man inte sitt liv på det sättet. Då är det ta sig igenom dagen som gäller. Uppoffring av energi görs noga övervägt på nära släkt och bästa vänner.
Citera
2023-05-01, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Hon har ett hjärtfel, hon är inte sängliggande vanligtvis. Hon ska förmodligen inte utsätta sig för farlig stress och ansträngning som ett jobb inom vården innebär. Det innebär däremot inte att man är fastbunden vid sin lägenhet och inte kan göra något. Du drar väldigt stora växlar på vad du TROR att hon inte kan, utan att veta det. Hon har hund och kolonilott, så hon är nog mer än kapabel att göra både utflykter och åka på semester.

Att bli ”medberoende” kräver att någon uttnyttjar ens vård, omtanke, etc. Jag tror att Alexander kak identifiera det utan problem, även om det går Flashbackskvaller om att han är en toffel.

Hon är inlagd på akuten med ett EKG på kroppen, så självklart tas ett EKG. Du verkar konspiratoriskt lagd och ogilla henne personligen.

Det är inte ok att vara sjukskriven på heltid i 2 år för att man inte kan jobba inom just vården. Då får man skola om sig. Och inte söka till en realityserie där man gifter sig med en främling. Nej jag tror inte ett piss på några konspirationsteorier, nu drar du på stora växlar för att jag ifrågasätter Linas historia vilket många andra i tråden också gör, inklusive någon som säger sig känna till henne privat sedan många år.

Såg inget EKG, missade det isåfall, såg du? Och man kan ta ett EKG utan att något visar sig vara fel.
Citera
2023-05-01, 21:23
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Men herre gud människa. Vad är det för värld du lever i att du tycker Linas beteende är acceptabelt. Surt överlämnade skattepengar ska fan inte gå till att någon ska vara hemma och mysa med sin hund och pyssla med kolonilotten. Hoppas FK slår ned hårt och snabbt på denna hypokondriker tillika mytomanen!

En person med så svår sjukdom att sjukskrivning på heltid är rimlig skulle aldrig vara med i denna tv produktion. Är man så sjuk prioriterar man inte sitt liv på det sättet. Då är det ta sig igenom dagen som gäller. Uppoffring av energi görs noga övervägt på nära släkt och bästa vänner.

Det måste vara svårt att vara lika empatilös och oförstående inför andras livssituation som du är. Att söka kärlek gör väl alla som inte hittat den, oavsett hälsosituation. Bara för att du tror att en sjuk person skulle prioritera på ett annat sätt, är det inte så, men det kanske du fattar nån gång. Troligen inte.
Citera
2023-05-01, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88

Eller hur, det finns svårt sjuka som behöver vara sjukskrivna på heltid och inte får ersättning så detta är provocerande.
Citera
2023-05-01, 21:26
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är inte ok att vara sjukskriven på heltid i 2 år för att man inte kan jobba inom just vården. Då får man skola om sig. Och inte söka till en realityserie där man gifter sig med en främling. Nej jag tror inte ett piss på några konspirationsteorier, nu drar du på stora växlar för att jag ifrågasätter Linas historia vilket många andra i tråden också gör, inklusive någon som säger sig känna till henne privat sedan många år.

Såg inget EKG, missade det isåfall, såg du? Och man kan ta ett EKG utan att något visar sig vara fel.

Jo det är okej och rimligt vid viss hjärtproblematik, man kan vänta på operation eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in