2023-05-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Fast Agust är inte den mannen som en kvinna kan sätta sig i båten med och bara hänga på. Det finns ordentligt av en rebell i honom. Så den matchningen håller inte alls. Agust är utan tvekan den minst trygga mannen i programmet. Han är förvisso yngre men om experterna velat ha en trygg man hade de valt någon annan.

Tror både Carro och Agust behöver trygghet och någon som kan leda dem och så får de varandra. Riktig katastrofmatchning. Ingen av dem är mogna och kloka nog att leda.

Jag tycker nog att Agust är både trygg och förstående, han har en utvecklad empatisk förmåga. Hans lekfullhet verkar ju vara just det. Inte några otrygga oförutsägbara nycker eller impulser, utan bara lite livsglädje. Han kanske inte lever som jag skulle vilja göra, men han verkar trygg med sitt liv och inte den som sviker den andra eller vänner och sina anhöriga.
Citera
2023-05-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
3 liberaler är många, i förhållande till valresultatet.
Förmodligen ambivalenta mellan att erkänna samhällsproblemen och fullt ut känna sig präktiga. L blir mellanläget.
Stina förstår nog inte varför hon röstar C. Antagligen för att Annie Lööf har skinn på näsan…

Agust röstar nog Mp trots allt.

Fredrik kan mycket väl rösta S då han kommer från Hofors.

Carro röstar antagligen Fi eller V.

Ida röstar säkert C.

Stina röstar S.

Lina röstar V eller S.

Arvid är L eller M. Björklund var ju militär t ex.

Alex röstar S eller C.
Senast redigerad av Locifer 2023-05-09 kl. 23:42.
Citera
2023-05-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer

Fredrik kan mycket väl rösta S då han kommer från Hofors.

Carro röstar antagligen Fi eller V.

Ida röstar säkert C.

Stina röstar S.

Lina röstar V eller S.

Arvid är L eller M. Björklund var ju militär t ex.

Alex röstar S eller C.

Jag trodde det var faktiska röstandet som jag initialt svarade på. Om vi skall gissa blir det svårt. Flesta verkar vara vänsterfolk. Svt tar inte ut pragmatiska deltagare.
Citera
2023-05-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatter1719

- Var bildörrsscenen som vi fick se den, ur Agusts POV, en rekonstruktion? Mycket märkligt filmat.
Ja det är en rekonstruktion.

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Agust - V eller inte alls
Nej det stämmer inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Agust - borgerlig individfokuserad "vänster" typ MP/C/L. Liknar Ida mycket i sitt gränstestande och vilja till självförverkling, men är mer reflekterande och saknar helt Idas samtidsskadade Instagramblick på sig själv, utan står stadigt i landsbygdens mylla istället för vingligt på sthlms ängsliga gator.
Mjjjaaaaa nästan!

Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Där satt den!
Citera
2023-05-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Herregud Agust! Du är så fin och så varm att jag blir alldeles tårögd 😭 Jag fattar inte varför du är/var singel. Har du själv någon aning om varför det inte har funkat i tidigare förhållanden och har du efter programmet fått mer insikt i hur du ska göra framöver?
Tack för fina ord. Jag skulle gärna dela mina tankar om insikter längre fram. Historiskt har det varierat. Jag har haft fina mestadels kortvariga relationer. Dom flesta kortare än ett år. En röd tråd har varit att jag varit redo att bilda familj, men inte min partner.
Citera
2023-05-10, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det är ju ännu sjukare. Inte reagerade måste ju betyda att hon inte blev rädd initialt utan först när hon tänkte efter så bygde hon upp något påhittat scenario där det normala utfallet är att man kraschar och dör när man öppnar dörren, och skäller ut honom i efterhand.

Dumheter. Det där är antingen ett taffligt efterkonstuerat försök att verka sansad (som misslyckas) eller så är hon totalt rubbad. Jag vet inte vad som är värst.
Hon förklarade sin reaktion med att hon har problem med att reagera instinktivt och måste tänka efter om det är rätt att bli arg. Men en reaktion kan ju vara att bara prata lugnt om nåt annat också. Den reaktionen verkar dock inte ha varit aktuell för Carro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är ju inte farligt att köra med öppen dörr så länge du har säker-hets-bältet på dig.

När? skaffar du bilkörkort August
(då jag är rätt så övertygad om att du har flest körtkort i hela världen av alternativa fortskaffningsmedel, som apostalhästar etc)

Vad bra du var när du satte Carro på plats "när du säger så vill jag utmana ännu mer" lite plumpt av henne att bara gå ifrån dig intessant?

Hur kläckte? du ditt mantra "det är väldigt fint att du säger så"

Tycker du att Carros snusande är sexigt?
Hur stor nikotinist är du själv?
Ja, jag har haft körkort hela mitt vuxna liv. Ett måste som företagare på landet.

Haha gillar du det mantrat eller? Fint att du säger det!

Snusande kan vara lite charmigt! Men jag tyckte faktiskt inte att Carros snusande var charmigt. Jag varken röker eller snusar. Har försökt börja men jag gillar det inte. Däremot gillar jag alkohol och allt som är sött
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Tack för fina ord. Jag skulle gärna dela mina tankar om insikter längre fram. Historiskt har det varierat. Jag har haft fina mestadels kortvariga relationer. Dom flesta kortare än ett år. En röd tråd har varit att jag varit redo att bilda familj, men inte min partner.
Vill du inte kommentera något om händelserna mellan dig o Carro i programmet?
Citera
2023-05-10, 00:52
Medlem
Stackars August! Jag undrar fortf vad Carro gör i programmet, verkar helt ointresserad av att utveckla en relation. Hon må ha dålig självkänsla men vilken idiot att inte uppskatta en man som BER att få prata om känslor och relationen. Hon fattar inte hur många män därute som är helt oförmögna att prata känslor öht.

Lina o Alexander: om hon tycker det är opassande att vara oklädd i en videohälsning borde hon välja att spela in den på en annan plats än i sängen. Bra att han stod på sig om tröjan.
Citera
2023-05-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag hittade en sammanställning med namn på alla paren och ”resultatet” genom åren:
https://www.hant.se/noje/allt-om-gift-vid-forsta-ogonkastet/8724170

Det är en bedrövlig oseriös produktion, otroligt att den får fortsätta.

Vad menar dom med att Hans & Bodil aldrig hann gifta sig?
Om jag inte missminner mig helt så hade dom väl en bröllopsceremoni men valde däremot att avbryta sin medverkan i förtid?
Citera
2023-05-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vill du inte kommentera något om händelserna mellan dig o Carro i programmet?
Jag tycker att många reflektioner här har varit riktigt bra. Det verkar som att flera Flashback-are kan relatera till mig eller iallafall förstå mitt perspektiv. Det är värdefullt för mig. På Facebook-gruppen där är folk mindre förstående över mig, min livsstil och vissa saker jag gjorde. Varför tror ni att det är så?

För mig var bildörrs-händelsen en bagatell. Jag fick anstränga mig för att förstå att hon blev rädd. Sen bad jag om ursäkt och sa att jag inte skulle göra om det. Det var såklart inte meningen att skrämma henne. Men hon malde på ändå om att det var fel och farligt och då blev jag lite irriterad. Jag ville utmana hennes åsikt om att faran var ett faktum. Så här i efterhand så kan jag såklart säga att det är farligt att göra saker som kan påverka en bilförares koncentration. Men det var inte "faran" som var intressant här eller huruvida man tycker att det var farligt eller ej, det var ju hennes reaktion. Varför sa hon ifrån på det där sättet? Vill hon skrämma iväg mig? Tråkigt var det. Min upplevelse är att en människa som vill utveckla en relation håller en mildare ton.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hur länge har de känt varann? Och hur många gånger har hon ”sagt ifrån?”

Det är överlag absurt att ”säga ifrån” till en person man precis har gift sig med, som man ska skapa en relation till. Man kan säga till, på ett respektfullt sätt, om den andre gör något man reagerar på. Men generellt måste man vara väldigt tolerant och hålla tillbaka kritik om man vill få en bra start. Att säga ifrån för minsta lilla - det är bara aggressivt och dödfött för en ny relation. Särskilt en relation med en främling. Så därför anser jag att Carro burit sig illa åt.
Jag håller med dig. Det är tråkigt att titta på det i efterhand.
Citera
2023-05-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bejkonfis
Vad menar dom med att Hans & Bodil aldrig hann gifta sig?
Om jag inte missminner mig helt så hade dom väl en bröllopsceremoni men valde däremot att avbryta sin medverkan i förtid?

Jag förstår det inte heller, det var väl Märta och Axels papper som aldrig skickades in så de slapp skilja sig. De måste ha skrivit fel i artikeln tror jag.

Hatter! Stort tack för den analysen, helt brilliant skrivet och tack för att vi fick den så snabbt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in