2023-05-08, 19:09
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Stina & Fredrik: Då fick vi en bekräftelse på det jag skrivit tidigare - att Stina har en abnormt stor längtan efter barn, även med kvinnomått mätt. Denna barnlängtan skapar ett slags halo, dvs den färgar (tillfälligt) hennes uppfattning av Fredrik så att hon tror sig känna nån slags attraktion.
Det här är ett typexempellockelsefasen av fenomenet när kvinnan blir frigid och kall när barnen kommer(eller är på väg). Den intet ont anande betahanen till man begriper inte när frun plötsligt inte vill ha honom nära sig längre. Han begriper inte att hon fått det hon vill ha(barn) och att halot därmed försvunnit och hon ser honom för vad han är - en oattraktiv betahane som hon ej attraheras av.

Fredrik drar inte ens öronen åt sig när han får höra att Stina skulle skaffat barn på egen hand år 2023 hon fortfarande var singel då. Han får kyssa och ha sex med en tjej som är betydligt snyggare än honom och får höra detta. Ändå ringer ingen klocka. Också det ett typexempel - på nivån av förnekelse betahanar(som utgör majoriteten män, framförallt i Sverige) befinner sig i.

Jag har sett rätt positivt på Fredrik och Stina under ett par avsnitt nu, förutom att jag i det första avsnittet inte trodde att det skulle hålla alls då jag inte såg någon attraktion ifrån Stina's håll gentemot Fredrik.

Men nu efter senaste avsnittet så verkar din analys av situationen kunna stämma.

Nu är jag tillbaka på ruta ett, det vill säga, jag tror inte att något av paren håller i längden. Stina och Fredrik kan ju dock tuffa på ett tag medan barnen blir gjorda, men den där initiala bristen på attraktion kanske kommer komma tillbaka med tiden, eller helt enkelt bara är latent för närvarande?

Arvid förutsåg sin emotionella krasch lite väl bra när han i förra avsnittet uttryckte att hösten blir grå och tråkig. Han har antagligen gjort den här emotionella resan några gånger tidigare. Tycker dock Ida hanterar det hela bra. Hon växer i mina ögon, sakta men säkert, och som någon annan nämnde så hade en match mellan henne och Agust varit intressant att se hur det fallit ut.

Carro fortsätter gå onödigt hårt åt Agust, tycker jag. Jag förstår hennes frustration, men det hade varit bra för henne att försöka hålla tillbaka lite tror jag, åtminstone tills kamerorna är avstängda. Agust gör vad han kan och behåller lugnet dock, som väntat. Men den där kommentaren om att göra saker för att testa gränser kom verkligen vid fel tidpunkt...

Precis som jag kände i första avsnittet så har Lina ingen attraktion till Alex, och nu har hon visat det med all önskvärd tydlighet. Bråket på slutet var lite onödigt, tycker Alex kunde ha tagit på sig tröjan om Lina nu var obekväm med att skicka en video till sin kompis på honom som barbröstad. Men det hela handlar som sagt om andra saker, olikheter (som sagt) både vad gäller synen på framtiden och attraktion.
Citera
2023-05-08, 19:14
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Haha, jag såg en bit till på tåget, bara fram till där Carro kom till Uddebo ungefär, såg att hon fixade sig så fort han åkt. Alltså jag tycker att hon är manipulativ. Alla i tråden tror att hon inte är attraherad av honom och bara vill dumpa men varför åker hon då till Uddebo, fixad och smörar in sig hos alla hans vänner? Igen, jag ser mönstret i en relation med en misshandlare/narcissist. Fjäskar in sig järnet hos hans närmaste och visar dom en helt annan sida. Såg som sagt inte Märta-säsongen men hon var väl iaf genuin och avbröt i förtid för att hon inte var intresserad? Jag ser denna säsong och är inte så säker på att Carro beter sig som hon gör för att hon inte är intresserad, hon beter sig som det manipulativa svinet hon snackar om att hon dras till i tidigare relationer. Först beter hon sig illa, sen beror det på honom att hon beter sig illa på honom, sen när han är färdig att bryta så beror det på hennes tragiska upplevelser och så är det återigen hon som är offret. Lägg märke till att när Kalle kommer ser vi bara Carro ta plats och gråta ut, fast det är Agust som blivit attackerad av dom (igen!) Vi ser inte Kalle fråga ut Agust hur han känner eller ens ta upp att han inte ska behöva ta massa skit. Och han får sitta där och svälja allting.

Hon har bilder på sitt ex på instagram btw, han ser helt harmlös och snäll ut på bilderna.

Måste även säga att Ida är mogen och ett föredöme i stort hur man ska ta att en annan människa vill backa från en. Tror att hon och Agust hade varit en toppenmatchning, även om han ytligt sett ser ut att vara långt från henne. Som personer är dom mer lika än hon och Arvid. Båda är väldigt öppna, mogna emotionellt, stabila, positiva, fysiska och vill gärna visa värme och närhet relativt enkelt utan massa bagage i vägen. Ida gillar ju dessutom friluftsliv och att resa. Synd att dom inte matchades trots att det såklart var charmigt flr Ida när snygg-Arvid kom galloperande på en vit häst. Arvid hade dessutom sagt ifrån bättre mot Carro och inte gått med på att ta hennes skit.

Hon vill göra ett gott intryck inför Agust's kompisar. Trots att hon är helt ointresserad av Agust. Det är inget motsägelsefullt i det när hon, som du korrekt är inne på, har narcissistiska drag. Ren fåfänga bara.
Kvinnor som lever eller har levt i destruktiva relationer med störda män har en psykisk instabilitet själva i grunden - och utvecklar ofta en dold(covert) narcissism(en del har det redan från början).

Caroline är dock inte en medvetet elak människa. Hon är en utpräglad NPC som ej veta vad hon göra, för att citera Jesus - (kolla bilden på henne när hon var barn på instagram, hon ser helt tom ut. Inte tom som en psykopat, utan personlighetsmässigt tom)
Hon drivs både av att framstå som offer men också av en vilja att inte såra Agust. Samt fåfänga. Hon är rädd för att säga att hon saknar fysisk attraktion för att hon inte vill såra Agust, och för att hon inte vill framstå som ytlig.

Det kan verka märkligt att hon inte vill såra honom med tanke på att hon beter sig illa, men det är något vi sett gång efter annan i programmet. Ett motsägelsefullt beteende som uppstår i det klassiska GVFÖ-dilemmat där kvinnan saknar fysisk attraktion till mannen. Anledningen till detta är att kvinnor inte kan separera sig från reptilhjärnan. De klarar inte av att undvika att visa förakt mot män de anser vara otillräckliga utseendemässigt/genetiskt. Reptilhjärnan styr dem till att visa förakt, på ett subtilt sätt - de är själva inte medvetna om att de beter sig illa mot mannen(iallafall inte medvetna om att de beter sig illa p.g.a de ogillar mannens utseende). De är styrda av reptilhjärnan men inte fullt ut(då hade de varit psykopater), så de vill samtidigt inte såra mannen trots det underliggande föraktet de hyser.

Du har fel i att exet ser helt harmlös och snäll ut. Han har ett mean streak i ögonen som är särskilt synligt på den här bilden. Det där är en Dr Jekyll och Mr Hyde typ.
Sen får man säga att han inte var snygg. Faktiskt inte särskilt långt över Agust på skalan. Men han har lite färre svagheter i utseendet - och så har han en mörk sida. Så inte konstigt att hon var attraherad av honom men inte Agust.
Tillägg edit: Om elakhet är det som krävs för att en kvinna ska attraheras av en man så är det hans utseende som är problemet. Hon hade haft sex med Agust om hon tyckt han var snygg, oavsett om han varit snäll eller elak. Utifall att nån skulle påstå att det inte är Agust's utseende som är problemet nu när det visat sig att hennes ex bara såg lite bättre ut än honom.

Agust och Ida hade varit en nästan lika dålig match. Möjligtvis hade Ida varit lite snällare i sitt avvisande eftersom det skiljer en aning mindre i utseende mellan dem. Anledningen till att Ida är tokig i Arvid är för att han ser klart bättre ut än henne samt att han är osympatisk. Par i ess med andra ord. Låt dig inte luras av hans skenbara mjukisframtoning. En mjukis klarar inte av att döda djur
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-05-08 kl. 19:32.
Citera
2023-05-08, 19:18
Medlem
Stina ock Fredrik är det enda av paren som jag inte stör mig orimligt mycket på, de passar bra ihop och känns som det enda paret som har chans att hålla. Fin kemi.

Lina och Alex: Solklart att det inte kommer hålla. Alex känns som att han har en spelad självsäker attityd och är allmänt obehaglig. Lina har till synes varit singel för länge och har mycket svårt att ge och ta i en relation.

Caroline och August: Hon verkar inte vara allt för fäst vid honom, det märks tydligt att hon inte känner någon attraktion. Han är barnslig, knepig och lite smått autistisk. Ingen optimal match.

Ida och Arvid: Skulle kunna bli något men kan även krascha rejält. Relationen verkar hittills handla enbart om sex. Båda känns som ganska starka och självständiga personer som inte ”nöjer sig”, på gott och ont.
Citera
2023-05-08, 19:21
Avslutad
Citat:
Haha, jag såg en bit till på tåget, bara fram till där Carro kom till Uddebo ungefär, såg att hon fixade sig så fort han åkt. Alltså jag tycker att hon är manipulativ. Alla i tråden tror att hon inte är attraherad av honom och bara vill dumpa men varför åker hon då till Uddebo, fixad och smörar in sig hos alla hans vänner? Igen, jag ser mönstret i en relation med en misshandlare/narcissist. Fjäskar in sig järnet hos hans närmaste och visar dom en helt annan sida. Såg som sagt inte Märta-säsongen men hon var väl iaf genuin och avbröt i förtid för att hon inte var intresserad? Jag ser denna säsong och är inte så säker på att Carro beter sig som hon gör för att hon inte är intresserad, hon beter sig som det manipulativa svinet hon snackar om att hon dras till i tidigare relationer. Först beter hon sig illa, sen beror det på honom att hon beter sig illa på honom, sen när han är färdig att bryta så beror det på hennes tragiska upplevelser och så är det återigen hon som är offret. Lägg märke till att när Kalle kommer ser vi bara Carro ta plats och gråta ut, fast det är Agust som blivit attackerad av dom (igen!) Vi ser inte Kalle fråga ut Agust hur han känner eller ens ta upp att han inte ska behöva ta massa skit. Och han får sitta där och svälja allting.

Hon har bilder på sitt ex på instagram btw, han ser helt harmlös och snäll ut på bilderna.

Måste även säga att Ida är mogen och ett föredöme i stort hur man ska ta att en annan människa vill backa från en. Tror att hon och Agust hade varit en toppenmatchning, även om han ytligt sett ser ut att vara långt från henne. Som personer är dom mer lika än hon och Arvid. Båda är väldigt öppna, mogna emotionellt, stabila, positiva, fysiska och vill gärna visa värme och närhet relativt enkelt utan massa bagage i vägen. Ida gillar ju dessutom friluftsliv och att resa. Synd att dom inte matchades trots att det såklart var charmigt flr Ida när snygg-Arvid kom galloperande på en vit häst. Arvid hade dessutom sagt ifrån bättre mot Carro och inte gått med på att ta hennes skit.
Håller med om Carro till 250%! Hon har inte alls låg självkänsla, hon är bara en mobbartyp som gaslightar Agust och även lurar "experten" Kalle. Hon är den som beter sig illa men ursäktar det med att det är Agusts fel av anledning x, y eller z. Hon är offret, han den skyldige. Så pinsamt att se "experten" Kalle falla för det. Tänkte exakt samma sak som du när jag såg sejouren med Kalle - "vänta nu, är det Carro det är synd om??".

De påminner om Zanab och Cole, för dem som sett Love is blind. Hon gaslightade honom totalt men blev till slut avslöjad. Hon satt i synk och anklagade honom för att viktshama henne och hon mådde sååååå dåligt - men när man såg sekvensen där det skulle ha hänt stämde inte en bokstav med hennes version (the cuties scene). OT men de se vill se gaslighting kan se ett skolboksexempel där. Och jag ser samma sak hos Carro och Agust.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-05-08 kl. 19:36.
Citera
2023-05-08, 19:30
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju hon själv som uttryckt ableism mot sig själv i programmet. Typ " jag har inget att erbjuda", "ingen stor familj", "inget arbete", "bara sjukdom" osv. Detta mot Alex som ödmjukt svarade typ "det är dig jag vill ha, inte din familj eller ditt arbete".

Usch jag tycker synd om Alex. Första kvällen var han så glad, förmodligen för att Lina utseendemässigt är attraktiv (smal och fräsch). Sedan krasch direkt.

Sen de som producerar detta TV program, de är ju sadister av rang. De har ju helt klart tagit med Lina för att skapa drama. De använder det där dravlet om "Även om man är sjuk vill man hitta kärleken" som svepskäl.

Och ja, man kan köra tinder från sjuksängen med öppna kort om sitt tillstånd t ex. Men inte fan är man med i en krävande TV produktion.
Citera
2023-05-08, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Jag vet inte om hon ser sig som ett kap, hon använde ju ordet ”förbrukad” om sig själv tidigare. Men hennes försvarsmurar verkar ha åkt upp och hon hackar på sin partner precis som Carro gör mot Agust. Sjukt irriterande. Varför var Alex tvungen att sätta på sig en tröja liksom?
Hon säger också att hon har lätt för att känna sig som ett besvär. Men det känns bara som ord. I handling har hon varit helt obekymrad om uppoffringar som andra runt henne fått göra för hennes skull, särskilt Alex. Tröjtjafset är typiskt - trots att Alex har fått ta hand om henne, hängt på sjukhus, sumpat bröllopsresa och får säga hejdå till barn om han ska vara med henne så får han inte en millimeter i handlingsutrymme när de ska ta foto. Det ska vara på hennes sätt, även där. Hur kan hans klädsel eller icke-klädsel på överkroppen vara en integritetsgrej för henne??
Citera
2023-05-08, 19:41
Avslutad
Citat:
Hon säger att hon känt så innan (men sökte ändå till programmet), men i programmet säger hon att det inte alls är så, och hon skrev ett långt svar på tal till Anitha Clemens om att hon visst har massor att erbjuda i en relation och att det var ableism att påstå något annat.
Exakt, i det svaret avslöjade hon att hon inte alls har någon förståelse för vilket bagage hon släpar med sig in i en relation. Det är klart att man ska få bli kär även om man är sjuk. Men för partnern är det ju trevligt att få ett litet erkännande eller uppskattning för allt den gör för.
Citera
2023-05-08, 19:45
Medlem
Ja Carro är gnällig och så, det tycker vi nog alla, men jag är lite på hennes sida med bildörren. Det finns ingen försvarbar anledning att öppna den under färd och det är farligt. Sedan så tycker kanske inte Agust att det är det men han kan inte bestämma hur det är i hennes eller någon annans verklighet. Han kanske har valt att det är okej i hans verklighet men det är ju helt subjektivt.

Visst Carro kanske använder det som ett svepskäl men det förändrar inte vad han gjorde.

-

Ida tycker att Arvid är sååå jämställd som kan laga mat. För mig som har levt som ungkarl hela livet och lagar mat varje dag så låter det ju lite roligt och man undrar vad hon har dejtat för losers innan som inte ens kan slänga ihop en vardagsmiddag.

Arvid stoppar kniven i munnen vid matbordet, man hade ju förväntat sig bättre uppfostran och ordning från en militär.

-

Stina och Fredrik beter sig som jag antar att vanliga människor gör i ett förhållande, men det är ju inte så roligt att se på när de handlar mat i 20 minuter.
Men på något sätt så känns det ändå uppfriskande att de är så avspända.

-

När den där bögsexologen som har öronen för långt ner pratar så låter det bara som han hittar på allt i stunden, man får aldrig känslan av att det kommer från kunskap eller erfarenhet. Hans plattityder skulle vem som helst kunna improvisera fram känns det som.
Citera
2023-05-08, 19:49
Medlem
Citat:
Känner du igen dig i det här också? https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/narcissism

Nej det tycker jag inte, jag har ingen grandiositet och är extremt försynt i sociala situationer. Pallar inte med situationer med mycket folk allt för länge. Jag har ingen strävan efter makt eller berömmelse.
Citera
2023-05-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Usch jag tycker synd om Alex. Första kvällen var han så glad, förmodligen för att Lina utseendemässigt är attraktiv (smal och fräsch). Sedan krasch direkt.

Sen de som producerar detta TV program, de är ju sadister av rang. De har ju helt klart tagit med Lina för att skapa drama. De använder det där dravlet om "Även om man är sjuk vill man hitta kärleken" som svepskäl.

Och ja, man kan köra tinder från sjuksängen med öppna kort om sitt tillstånd t ex. Men inte fan är man med i en krävande TV produktion.

Vad är hon ens för sjuk? Känns lite oklart och överdrivet ? Om hon verkligen är eller hade varit sjuk hade det förklarats lite tydligare i programmet. Nu är det bara lite svepande info om ”EKG-förändringar..” och ”Lina är dålig i sin astma”. Hon verkar mest bara självgod och tycka synd om sig själv.

Angående tröjan tycker jag gott att Alex kunde ta på sig den. Väldigt märkligt att vara med på foto som ska skickas till sin nya partners vänner utan kläder.
Citera
2023-05-08, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju hon själv som uttryckt ableism mot sig själv i programmet. Typ " jag har inget att erbjuda", "ingen stor familj", "inget arbete", "bara sjukdom" osv. Detta mot Alex som ödmjukt svarade typ "det är dig jag vill ha, inte din familj eller ditt arbete".
Va, har hon inget arbete heller? Har Alex fått både ett socialfall och ett vårdpaket på halsen???
Citera
2023-05-08, 20:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Mycket bra fråga Herr Bökberg.
Det är ju inte farligt att köra med öppen dörr så länge du har säker-hets-bältet på dig.

När? skaffar du bilkörkort August
(då jag är rätt så övertygad om att du har flest körtkort i hela världen av alternativa fortskaffningsmedel, som apostalhästar etc)

Vad bra du var när du satte Carro på plats "när du säger så vill jag utmana ännu mer" lite plumpt av henne att bara gå ifrån dig intessant?

Hur kläckte? du ditt mantra "det är väldigt fint att du säger så"

Tycker du att Carros snusande är sexigt?
Hur stor nikotinist är du själv?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-08 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in