Citat:
Stina & Fredrik: Då fick vi en bekräftelse på det jag skrivit tidigare - att Stina har en abnormt stor längtan efter barn, även med kvinnomått mätt. Denna barnlängtan skapar ett slags halo, dvs den färgar (tillfälligt) hennes uppfattning av Fredrik så att hon tror sig känna nån slags attraktion.
Det här är ett typexempel på lockelsefasen av fenomenet när kvinnan blir frigid och kall när barnen kommer(eller är på väg). Den intet ont anande betahanen till man begriper inte när frun plötsligt inte vill ha honom nära sig längre. Han begriper inte att hon fått det hon vill ha(barn) och att halot därmed försvunnit och hon ser honom för vad han är - en oattraktiv betahane som hon ej attraheras av.
Fredrik drar inte ens öronen åt sig när han får höra att Stina skulle skaffat barn på egen hand år 2023 hon fortfarande var singel då. Han får kyssa och ha sex med en tjej som är betydligt snyggare än honom och får höra detta. Ändå ringer ingen klocka. Också det ett typexempel - på nivån av förnekelse betahanar(som utgör majoriteten män, framförallt i Sverige) befinner sig i.
Det här är ett typexempel på lockelsefasen av fenomenet när kvinnan blir frigid och kall när barnen kommer(eller är på väg). Den intet ont anande betahanen till man begriper inte när frun plötsligt inte vill ha honom nära sig längre. Han begriper inte att hon fått det hon vill ha(barn) och att halot därmed försvunnit och hon ser honom för vad han är - en oattraktiv betahane som hon ej attraheras av.
Fredrik drar inte ens öronen åt sig när han får höra att Stina skulle skaffat barn på egen hand år 2023 hon fortfarande var singel då. Han får kyssa och ha sex med en tjej som är betydligt snyggare än honom och får höra detta. Ändå ringer ingen klocka. Också det ett typexempel - på nivån av förnekelse betahanar(som utgör majoriteten män, framförallt i Sverige) befinner sig i.
Jag har sett rätt positivt på Fredrik och Stina under ett par avsnitt nu, förutom att jag i det första avsnittet inte trodde att det skulle hålla alls då jag inte såg någon attraktion ifrån Stina's håll gentemot Fredrik.
Men nu efter senaste avsnittet så verkar din analys av situationen kunna stämma.
Nu är jag tillbaka på ruta ett, det vill säga, jag tror inte att något av paren håller i längden. Stina och Fredrik kan ju dock tuffa på ett tag medan barnen blir gjorda, men den där initiala bristen på attraktion kanske kommer komma tillbaka med tiden, eller helt enkelt bara är latent för närvarande?
Arvid förutsåg sin emotionella krasch lite väl bra när han i förra avsnittet uttryckte att hösten blir grå och tråkig. Han har antagligen gjort den här emotionella resan några gånger tidigare. Tycker dock Ida hanterar det hela bra. Hon växer i mina ögon, sakta men säkert, och som någon annan nämnde så hade en match mellan henne och Agust varit intressant att se hur det fallit ut.
Carro fortsätter gå onödigt hårt åt Agust, tycker jag. Jag förstår hennes frustration, men det hade varit bra för henne att försöka hålla tillbaka lite tror jag, åtminstone tills kamerorna är avstängda. Agust gör vad han kan och behåller lugnet dock, som väntat. Men den där kommentaren om att göra saker för att testa gränser kom verkligen vid fel tidpunkt...
Precis som jag kände i första avsnittet så har Lina ingen attraktion till Alex, och nu har hon visat det med all önskvärd tydlighet. Bråket på slutet var lite onödigt, tycker Alex kunde ha tagit på sig tröjan om Lina nu var obekväm med att skicka en video till sin kompis på honom som barbröstad. Men det hela handlar som sagt om andra saker, olikheter (som sagt) både vad gäller synen på framtiden och attraktion.
- (kolla bilden på henne när hon var barn på instagram, hon ser helt tom ut. Inte tom som en psykopat, utan personlighetsmässigt tom)
av alternativa fortskaffningsmedel, som apostalhästar etc)