2023-05-10, 01:08
Medlem
Herr Bökbergs avatar
2 av 3 deltagare är crazy cat ladies

Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
https://www.instagram.com/tv/Cr_tabSqENX/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Byt till videoflödet.
Tack, jag kunde väl inte veta att videoflöde heter reels på engelska heller!

Någon som förstår hur man spolar tillbaka i en påbörjad stream? jag hörde nämligen just ett ganska makabert utalande från Carro som jag vill kunna återge er, så nu har ni era ON-topic incitament

Man undrar vad Elina har med streamen att göra, 3 vänsterkvinnor kommer tillsammans? det ska jag besvara om ni hjälper mig
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-10 kl. 01:59.
Citera
2023-05-10, 01:33
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatter1719

- Var bildörrsscenen som vi fick se den, ur Agusts POV, en rekonstruktion? Mycket märkligt filmat

Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Ja det är en rekonstruktion.
Vilken besvikelse!

"Gör aldrig om det där igen!"
Taskigt för Carro som fick shockas inte en utan två gånger bara för att fejk-TV ville fånga det på film

En humanare rekonstruktion hade ju varit att klippa in Carros shockljud
till när du öppnar bildörren i stillastående vid en rastplats också snabbspelade
man sedan den filmen i 200 knyck

En lövblås på läge 3 hade funkat som trickfilm, såtillvida hon inte skräms av vindraget från sin
Babyliss hårfön
Citera
2023-05-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vilken besvikelse!

"Gör aldrig om det där igen!"
Taskigt för Carro som fick shockas inte en utan två gånger bara för att fejk-TV ville fånga det på film

En humanare rekonstruktion hade ju varit att klippa in Carros shockljud
till när du öppnar bildörren i stillastående vid en rastplats också snabbspelade
man sedan den filmen i 200 knyck

En lövblås på läge 3 hade funkat som trickfilm, såtillvida hon inte skräms av vindraget från sin
Babyliss hårfön
Varken jag eller Carro var med när bildörrsscenen rekonstruerades. Men vi fick godkänna klippet!
Citera
2023-05-10, 02:12
Medlem
Citat:
Varken jag eller Carro var med när bildörrsscenen rekonstruerades. Men vi fick godkänna klippet!

Så carro chockades totalt 0 gånger. Herregud, att du ställde upp på det, du måste ha anat raseriet som skulle komma av det klippet. Agust, Agust. Eller så struntade du redan då i Carro och hennes gnäll.
Citera
2023-05-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så carro chockades totalt 0 gånger. Herregud, att du ställde upp på det, du måste ha anat raseriet som skulle komma av det klippet. Agust, Agust. Eller så struntade du redan då i Carro och hennes gnäll.
För vår resa så var detta en händelse som påverkade oss mycket. Jag ser ingen anledning till att försöka dölja det, oavsett hur det tas emot av en publik. Det är snarare viktigt att det är med för att ni ska kunna förstå vad det är som händer.

Skillnaden mot verkligheten var att när jag öppnade dörren så var hon tyst i en timme. Reaktionen kom i lägenheten när vi var hemma hos henne. Men dom har filmat och klippt för att det ska se ut som att allt hände på en gång. Jag tycker inte att det är en big deal.
Citera
2023-05-10, 08:11
Avslutad
Citat:
Jag tycker att många reflektioner här har varit riktigt bra. Det verkar som att flera Flashback-are kan relatera till mig eller iallafall förstå mitt perspektiv. Det är värdefullt för mig. På Facebook-gruppen där är folk mindre förstående över mig, min livsstil och vissa saker jag gjorde. Varför tror ni att det är så?

För mig var bildörrs-händelsen en bagatell. Jag fick anstränga mig för att förstå att hon blev rädd. Sen bad jag om ursäkt och sa att jag inte skulle göra om det. Det var såklart inte meningen att skrämma henne. Men hon malde på ändå om att det var fel och farligt och då blev jag lite irriterad. Jag ville utmana hennes åsikt om att faran var ett faktum. Så här i efterhand så kan jag såklart säga att det är farligt att göra saker som kan påverka en bilförares koncentration. Men det var inte "faran" som var intressant här eller huruvida man tycker att det var farligt eller ej, det var ju hennes reaktion. Varför sa hon ifrån på det där sättet? Vill hon skrämma iväg mig? Tråkigt var det. Min upplevelse är att en människa som vill utveckla en relation håller en mildare ton.

Jag håller med dig. Det är tråkigt att titta på det i efterhand.
Intressant att höra hur du upplevde det. Jag kan förstå att du fick anstränga dig för att förstå att hon blev rädd. Dels utifrån att du inte hade avsett eller ens tänkt på att göra något farligt, och dels utifrån att hon inte gav nån reaktion i bilen vid händelsen utan först efteråt. (Den uppgiften kommer från hennes själv.) Det måste ha varit en väldig märklig upplevelse. För mig framstår det som att hon överdrev och att det är frustration över annat som pyser ut. Sånt gillar inte jag, jag tycker det är oärligt och lite fegt. Samtalet som man behöver ha kommer då att handla om fel sak. Men du försökte ju ta upp känslorna er emellan senare, tyvärr vågade hon inte ha det samtalet.

Jag tror att Facebook är lite mer att ”alla sjunger samma vers”. Det är mer åsiktskorridor där. Man vågar inte ifrågasätta någon som säger sig må dåligt när man måste göra det under eget namn. Det finns nog de på Facebook som håller på dig också, men de håller låg profil.
Citera
2023-05-10, 08:14
Medlem
Citat:
På Facebook-gruppen där är folk mindre förstående över mig, min livsstil och vissa saker jag gjorde. Varför tror ni att det är så?

På fb finns fler personer som reflexmässigt tar kvinnors parti oavsett och därmed trycker till dig för att få spänst i sin intolerans. Så ta inte åt dig, men du verkar stark i dig själv.
Citera
2023-05-10, 08:17
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Skillnaden mot verkligheten var att när jag öppnade dörren så var hon tyst i en timme. Reaktionen kom i lägenheten när vi var hemma hos henne.

Har haft en del som kört det sättet mot mig också, tycker det är outhärdligt med den typen av passiv aggressivitet.
Citera
2023-05-10, 08:22
Medlem
Citat:

Snusande kan vara lite charmigt! Men jag tyckte faktiskt inte att Carros snusande var charmigt. Jag varken röker eller snusar. Har försökt börja men jag gillar det inte. Däremot gillar jag alkohol och allt som är sött

Ytterligare en matchningsmiss. Man kan tro att Svt inte i första hand vill para ihop deltagare. Oärligt av dem.
Citera
2023-05-10, 09:22
Medlem
Madebycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Har haft en del som kört det sättet mot mig också, tycker det är outhärdligt med den typen av passiv aggressivitet.

Håller med. Skulle säga att passiv aggressivitet också är kopplat till dålig självkänsla (man vågar inte ta konflikten rätt på) så det hänger säkert ihop med det.
Citera
2023-05-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag tycker nog att Agust är både trygg och förstående, han har en utvecklad empatisk förmåga. Hans lekfullhet verkar ju vara just det. Inte några otrygga oförutsägbara nycker eller impulser, utan bara lite livsglädje. Han kanske inte lever som jag skulle vilja göra, men han verkar trygg med sitt liv och inte den som sviker den andra eller vänner och sina anhöriga.

Ja, han verkar vara en bra person. Men han är omogen och förstår inte sitt eget bästa.
Citera
2023-05-10, 10:27
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag var 100% på Amber Heards sida när typ ingen var det men jag skrev inte om det på Facebook av många anledningar, 1. Det är en vana pga mitt tidigare jobb, 2. Jag har ett ex som är helt sjuk i huvet och håller en låg profil i sociala medier utåt i offentliga grupper osv. 3. Facebook är privat för mig och jag har bilder på min familj osv och där hoppar folk på en när dom inte håller med i tex Facebookgrupper, kan t.o.m. skriva till en privat, vilket jag tycker är olustigt när man kan spåra mitt namn och min familj från att se mig där. Det har faktiskt hänt att folk stalkat fram min adress osv och skrivit det till mig utifrån mitt namn på Facebook. Det var i ren välmening men personen var gränslös och det var obehagligt ändå. Här på Flashback är det rätt skönt med frånvaron av gilla-markeringar och att saker delas hit och dit, dessutom måste folk svara på vad man tycker även om dom försöker fantisera fram vem man är som person. Andra har gissat att jag är både man, kvinna, moderat, vänsterpartist, en boomer, en EPA-kille, osv. Men dom söker iaf inte upp en.

Jag håller med! Dels om att man släppte en briserande bomb när man stöttade Amber offentligt, dels att även jag fått hot och hat på både Facebook och Instagram när jag skrivit saker som går mot strömmen. Som du säger, man har sin familj på bild där och det blir sårbart. Här kan man gömma sig bakom sin anonymitet, både på gott och på ont. Vissa gör ju helt sinnessjuka inlägg här pga det, men i ett sånt här fall leder det tex till att folk mer helhjärtat vågar uttrycka stöd för Agust här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in