Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Vilka spelare från klubbarna som riskerar att åka ur vill ni se kvar i ligan?
Tror personligen att det blir Leicester, Leeds och Southampton som åker. Ur dessa så tänker jag väl spontant på
SOU
*Ward-Prowse (den frisparksfoten) även om det såklart vore kul o se honom stanna i Southampton och föra dom tillbaka.
*Walker-Peters - för bra för Championship och kan nog gå till en ganska bra PL klubb.
*Lavia - har varit en av ligans bästa CM men fallit lite i skymundan pga att Saints gått dåligt, men en bra värvning från City och jag tror han hade kunnat göra det bra i nästan alla lag i ligan faktiskt.
LEE
*Meslier - blandat och gett lite som målvakt men bara 23 och över 100 matcher för Leeds. Kan nog bli kvar i ligan ändå, ryktades ju tidigare till t.ex. Spurs som ersättare för Lloris, nu tror jag kanske denna säsongen har dämpat hans värde lite, men att kunna gå till en annan PL klubb känns inte helt omöjligt.
*Adams - värvades inför säsongen från Leipzig och är en nyttig spelare på mittfältet. Tror helt klart någon PL klubb kan svepa in där.
*Bamford - förvisso 29 bast nu men tänker att alla klubbar jagar målskyttar och han har ändå gjort lite PL mål. Tänker att han kan vara het för klubbar som går upp, eller förväntas ligga där nere.
LEI
Maddison - har pratats om det länge men nu blir det väl ändå en flytt till typ.. Newcastle? Eller Spurs?
Ndidi - I sina bästa stunder en bra mittfältare och även om han inte lyckades ersätta Kante fullt ut (men vem kan det?) så tror jag PL klubbar kommer vara intresserade.
Barnes - Även om jag tycker han blandar och ger så känns det ändå som ett namn som kommer vara eftertraktat, kanske inte av 'big6' men tror ändå klubbar som Newcastle eller Aston Villa möjligtvis kan vara intresserade.