Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Sambi ingen succé hos er alltså? Har inte följt hans utlåning, var bara nöjd att slippa se hans slarv och dåliga positionering i Arsenal.
Ovan har jag citerat vad jag skrev i oktober om CP. De hade i princip haft samma tuffa matchföljd då som nu.
Men tycker CP har presterat så som man kan förvänta sig och de ligger där i mitten där de ska. Visserligen är man rent poängmässigt för tillfället indragen i den mycket ovissa nedflyttningsstriden men realistiskt ser jag CP som ett av de bättre lagen i den klungan och borde plocka hem tillräckligt med poäng.
Med Hodgson kan man ju räkna med att vara i bottenstriden nästa år i alla fall. Finns ingen möjlighet till progression där.
Lokonga har inte varit dålig, till och med sett helt okej ut stundtals. Kritiken jag åsyftar är snarare från Arsenalfans innan utlåningen. Om det funnits en köpoption på honom hade speltiden varit motiverad, men som det är nu känns det mest som att vi gör Arsenal en tjänst genom att ge honom speltid.
Visst har spelschemat inte varit det roligaste och under perioder som du nämner varit väldigt obalanserat med en följetong av bättre motstånd. Det är väl ingen som höjer på ögonbrynen när Palace förlorar med 1-0 mot City etc, men det är snarare hur spelet har sett ut som varit problemet. Knappt några mål, ibland inte ens ett skott på mål på 200 minuter, och det ser inte ut som att viljan att vinna funnits där, utan snarare någon slags "vi försvarar i 90 minuter och tar 1 poäng"-inställning. Det är väldigt Hodgson/Big Sam/Warnock-esque.
Som det verkar så berodde hela förra säsongens positiva spel på Gallagher, och om det är så är det för sorgligt. Ett anfall med Zaha/Olise/Edouard, backat av ändå solida centrala mittfältare som Doucouré, Hughes och faktiskt Schlupp gång på gång visar sig vara, och med Eze som någon slags super sub med halvtimmen kvar ska kunna hota mer än de har gjort senaste månaderna. Om det beror på att Vieira inte lyckats med sina spelsystem, eller om spelarna själva inte kommit upp i nivå återstår väl att se framöver.
Efter Arsenal imorgon är kommande matcher mot Leicester, Leeds, Soton, Everton och Wolves. Där måste trenden verkligen vända, men det kan likväl bli 0p.