2023-03-18, 14:59
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De två bästa spelarna denna säsong i PL är norrmän. Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva😀

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haaland och Ajer?

ja
Citera
2023-03-18, 15:15
Medlem
Halloween2s avatar
Kul och se Kompany tillbaka även om det är som en motståndare. Blir intressant och se hur han och Burnley, det NYA Burnley är i Premier League till hösten.

Citat:
På torsdagen meddelar Burnley nämligen att Ekdal är nominerad till utmärkelsen "Månadens spelare" i Championship.

"Den svenske landslagsmannen har adderat en kultiverad närvaro till ett redan formidabelt Burnley-försvar - som endast släppte in två mål på sex matcher - sedan han anslöt från Djurgården. Lugn och säker, han gjorde mål mot Norwich i sin debut", lyder motiveringen.

E: Han vann inte, men ganska ok att bli nominerad såpass fort.
Citera
2023-03-18, 15:41
Medlem
Drickbacks avatar
Idag 18:45 kan ni se Burnley möta ett PL lag i FA cupen, City borta.
Citera
2023-03-18, 16:02
Medlem
Beaver14s avatar
På tal om Burnley verkar de ha lite rörigt med finanserna eller åtminstone redovisningen.

De har blivit bestraffade med transferförbud tills vidare.
https://www.burnleyfootballclub.com/content/club-statement-embargo?fbclid=IwAR0vUjBdtPJG7GhgyN73zBV7DBtCxnulp 0RqZhok9rKCR2C8f7evrCr35ls
Citera
2023-03-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sambi ingen succé hos er alltså? Har inte följt hans utlåning, var bara nöjd att slippa se hans slarv och dåliga positionering i Arsenal.

Ovan har jag citerat vad jag skrev i oktober om CP. De hade i princip haft samma tuffa matchföljd då som nu.

Men tycker CP har presterat så som man kan förvänta sig och de ligger där i mitten där de ska. Visserligen är man rent poängmässigt för tillfället indragen i den mycket ovissa nedflyttningsstriden men realistiskt ser jag CP som ett av de bättre lagen i den klungan och borde plocka hem tillräckligt med poäng.
Med Hodgson kan man ju räkna med att vara i bottenstriden nästa år i alla fall. Finns ingen möjlighet till progression där.

Lokonga har inte varit dålig, till och med sett helt okej ut stundtals. Kritiken jag åsyftar är snarare från Arsenalfans innan utlåningen. Om det funnits en köpoption på honom hade speltiden varit motiverad, men som det är nu känns det mest som att vi gör Arsenal en tjänst genom att ge honom speltid.

Visst har spelschemat inte varit det roligaste och under perioder som du nämner varit väldigt obalanserat med en följetong av bättre motstånd. Det är väl ingen som höjer på ögonbrynen när Palace förlorar med 1-0 mot City etc, men det är snarare hur spelet har sett ut som varit problemet. Knappt några mål, ibland inte ens ett skott på mål på 200 minuter, och det ser inte ut som att viljan att vinna funnits där, utan snarare någon slags "vi försvarar i 90 minuter och tar 1 poäng"-inställning. Det är väldigt Hodgson/Big Sam/Warnock-esque.

Som det verkar så berodde hela förra säsongens positiva spel på Gallagher, och om det är så är det för sorgligt. Ett anfall med Zaha/Olise/Edouard, backat av ändå solida centrala mittfältare som Doucouré, Hughes och faktiskt Schlupp gång på gång visar sig vara, och med Eze som någon slags super sub med halvtimmen kvar ska kunna hota mer än de har gjort senaste månaderna. Om det beror på att Vieira inte lyckats med sina spelsystem, eller om spelarna själva inte kommit upp i nivå återstår väl att se framöver.

Efter Arsenal imorgon är kommande matcher mot Leicester, Leeds, Soton, Everton och Wolves. Där måste trenden verkligen vända, men det kan likväl bli 0p.
Citera
2023-03-18, 16:52
Medlem
Halloween2s avatar
Jack Grealish senaste instagram post blev raderad. Här är den https://twitter.com/hltco/status/1637009893847625728?s=46&t=6fMEW6xZZX6ARTJ0TdPRwA

Citera
2023-03-18, 18:46
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Lokonga har inte varit dålig, till och med sett helt okej ut stundtals. Kritiken jag åsyftar är snarare från Arsenalfans innan utlåningen. Om det funnits en köpoption på honom hade speltiden varit motiverad, men som det är nu känns det mest som att vi gör Arsenal en tjänst genom att ge honom speltid.

Visst har spelschemat inte varit det roligaste och under perioder som du nämner varit väldigt obalanserat med en följetong av bättre motstånd. Det är väl ingen som höjer på ögonbrynen när Palace förlorar med 1-0 mot City etc, men det är snarare hur spelet har sett ut som varit problemet. Knappt några mål, ibland inte ens ett skott på mål på 200 minuter, och det ser inte ut som att viljan att vinna funnits där, utan snarare någon slags "vi försvarar i 90 minuter och tar 1 poäng"-inställning. Det är väldigt Hodgson/Big Sam/Warnock-esque.

Som det verkar så berodde hela förra säsongens positiva spel på Gallagher, och om det är så är det för sorgligt. Ett anfall med Zaha/Olise/Edouard, backat av ändå solida centrala mittfältare som Doucouré, Hughes och faktiskt Schlupp gång på gång visar sig vara, och med Eze som någon slags super sub med halvtimmen kvar ska kunna hota mer än de har gjort senaste månaderna. Om det beror på att Vieira inte lyckats med sina spelsystem, eller om spelarna själva inte kommit upp i nivå återstår väl att se framöver.

Efter Arsenal imorgon är kommande matcher mot Leicester, Leeds, Soton, Everton och Wolves. Där måste trenden verkligen vända, men det kan likväl bli 0p.

Tror du Vieira gav Lokonga speltid på grund av Vieiras koppling till Arsenal, och att det påverkade beslutet att sparka honom?

Själv så tycker jag det är lite tråkigt att Vieira fick sluta, tror inte direkt de hade åkt ur PL med honom i styret. Han var en fantastisk fotbollspelare, men samtidigt kan man inte basera manager positionen på hans tidigare karriär heller.
Citera
2023-03-18, 19:08
Medlem
Halloween2s avatar
Vad hände med Gylfi Sigurdsson?
Citera
2023-03-18, 19:13
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Avd. random fråga.

Han satte väl på nån minderårig tror jag. Vet inte om han fått sparken från Everton (eller blivit åtalad), men han har väl inte spelat fotboll sedan 2021 enligt Wiki.

https://www.icelandreview.com/sport/no-deadline-for-decision-on-whether-gylfi-thor-sigurdsson-will-be-prosecuted-in-uk/

Rätt dåligt av britterna. Gripen sommaren 2021, släppt mot borgen men med reseförbud och ännu inget åtal nästan 2 år senare. Kontraktet med Everton gick ut i somras.
Senast redigerad av Beaver14 2023-03-18 kl. 19:17.
Citera
2023-03-18, 19:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Han sitter väl fortfarande häktad?
Citera
2023-03-18, 19:23
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Avd. random fråga.

Han satte väl på nån minderårig tror jag. Vet inte om han fått sparken från Everton (eller blivit åtalad), men han har väl inte spelat fotboll sedan 2021 enligt Wiki.

https://www.icelandreview.com/sport/no-deadline-for-decision-on-whether-gylfi-thor-sigurdsson-will-be-prosecuted-in-uk/

Rätt dåligt av britterna. Gripen sommaren 2021, släppt mot borgen men med reseförbud och ännu inget åtal nästan 2 år senare. Kontraktet med Everton gick ut i somras.

Haha ja lite random men tittar på FA cupen och där är det en Guðmundsson där som jag först trodde var pedofilen :P

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Han sitter väl fortfarande häktad?

Ingen aning!
Citera
2023-03-18, 20:48
Medlem
laddkingens avatar
tänk er spendera 5 miljarder och 260 mille på en tränare för att ligga 10a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera