2023-05-15, 19:33
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Oavsett vad man anser om Arsenal som klubb, tycker i alla fall jag att Ödegårds utveckling är kul att se.
Att inte ännu en supertalang som tidigt flyttade till en stor klubb och sedan hamnade i en evig lånekarusell och till sist bortglömd och omotiverad.

Han kunde gått samma väg när man ser hur han snurrade runt i några oroliga år.

Så jäkligt roligt för honom att etablera sig som en stjärna i en klassisk klubb!
Han karriär var säker från den dagen han skrev på för Real. Efter det var det självklart att han som sämst skulle vara stjärna i något mindre lag.

Vilka år menar du var oroliga? Real lånade ut honom till helt rätt klubbar och sen sålde honom när dom kom på att dom inte spelar med "10r" och att han aldrig skulle ha platsat..
Citera
2023-05-15, 19:38
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Han karriär var säker från den dagen han skrev på för Real. Efter det var det självklart att han som sämst skulle vara stjärna i något mindre lag.

Vilka år menar du var oroliga? Real lånade ut honom till helt rätt klubbar och sen sålde honom när dom kom på att dom inte spelar med "10r" och att han aldrig skulle ha platsat..

Det var långt ifrån säkert. Minns alla andra talanger som gjort samma sak, och sedan tokförsvunnit.

Det är inte säkert att man blir stjärna i ett mindre lag. Många tappar nog motivationen efter att man inte platsar.

Jag gillar Ödegård! Och hoppas att han får en underbar karriär!
Citera
2023-05-15, 20:15
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Reece/Trent/Walker?
Trent ska inte vara med i diskussionen denna säng. Har inte koll men hur mycket har Reece spelat? Känns som han mest varit skadad (Har honom i mitt zombie team i fpl). Ser knappt något lag förrutom Liverpool så Walker kan jag inte uttala mig om. Har för mig att Arsenal fans varit nöjda med Ben White som högerback.
Citera
2023-05-15, 20:35
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Det var långt ifrån säkert. Minns alla andra talanger som gjort samma sak, och sedan tokförsvunnit.

Det är inte säkert att man blir stjärna i ett mindre lag. Många tappar nog motivationen efter att man inte platsar.

Om du vill läsa mer om Ödegård och hans karriär hittills så skriver han själv en längre text här:
https://www.theplayerstribune.com/posts/martin-odegaard-arsenal-soccer-norway-premier-league
Citera
2023-05-15, 20:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Vilka andra 16åringar har fått a-lagskontrakt med Real Madrid som du minns tokförsvann?

Jo det är ganska säkert om man har Real på CV:et och är typ 22. Du kommer iaf få flera chanser i flera olika klubbar.
Citera
2023-05-15, 20:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Trent ska inte vara med i diskussionen denna säng. Har inte koll men hur mycket har Reece spelat? Känns som han mest varit skadad (Har honom i mitt zombie team i fpl). Ser knappt något lag förrutom Liverpool så Walker kan jag inte uttala mig om. Har för mig att Arsenal fans varit nöjda med Ben White som högerback.
Kanske inte men han får vara med pga namnet

Jo Arsenalfansen skulle väl varit nöjda med att få in någon i elvan. Ganska sjukt att dom kommer tvåa men ändå knappt någon som är bra nog att ta sig in.
Citera
2023-05-15, 20:48
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Kanske inte men han får vara med pga namnet

Jo Arsenalfansen skulle väl varit nöjda med att få in någon i elvan. Ganska sjukt att dom kommer tvåa men ändå knappt någon som är bra nog att ta sig in.

får arslena in rice så har dom europas bästa mittfält har jag läst i tråden
Citera
2023-05-15, 20:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
får arslena in rice så har dom europas bästa mittfält har jag läst i tråden
Jo men innan dess blir det svårt att få in deras spelare i en elva om man ska vara helt ärlig och inte som "experterna" i England kommer göra enbart ta med några för att dom kom tvåa. Position för position så kan man nog max få in en
Citera
2023-05-15, 20:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Fotboll handlar om prioriteringar…

Man vaska Carabao Cup
Man vaska FA Cup
Man vaska Europa League

För att satsa 130 % på Premier League

Fail

/Bottle FC

Ta det med en nypa salt, bara upp på hästen igen kommer snart en ny säsong att få glänsa i.
En tvååring hade kunnat inse att dom aldrig skulle vinna PL men inte Arsenal inte

Vinner Liverpool ikväll?
Citera
2023-05-15, 21:01
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
En tvååring hade kunnat inse att dom aldrig skulle vinna PL men inte Arsenal inte

Vinner Liverpool ikväll?
Hoppas det men formen pendlar för stort nu har laget visserligen fått 8 dar i träning så hoppas de kör över Leicester. Förlorat en hel del mot dom på bortaplan så gärna ändring på det idag.
Citera
2023-05-15, 21:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Hoppas det men formen pendlar för stort nu har laget visserligen fått 8 dar i träning så hoppas de kör över Leicester. Förlorat en hel del mot dom på bortaplan så gärna ändring på det idag.
Vad menar du? Liverpool är väl i superform?Det känns ju som att det kan bli en riktigt målrik match när båda lagen lär gå för tre poäng.
Citera
2023-05-15, 21:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Vad menar du? Liverpool är väl i superform?Det känns ju som att det kan bli en riktigt målrik match när båda lagen lär gå för tre poäng.
Nja poängen ramlar in och formen stiger dock pendlar nivån på insatsen under matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in