2023-05-09, 09:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Noterar att Eddie Howe gnäller över att det blev mycket "time wasting" mot Arsenal.

Vill man vara snäll kan man säga att Howe bara krasst konstaterar fakta, att matchbilden med mycket boll ur spel passade laget i ledning och var frustrerande för Newcastle som jagade.

Vill man vara elak kan man konstatera att Newcastle är laget som time wastar mest i ligan. Bollen är minst i spel när Newcastle spelar, och de är de som tar näst längst tid på sig att få bollen i spel igen när den gått ur spel.

It's all fun and games tills någon gör samma sak mot dig, Eddie Howe.

Sjuka resultat igår med många mål. Att Everton skulle köra över Brighton som har chans på europaplatser, det såg jag inte komma. Nu ser det brunt ut för Allardicis Leeds. Det blir en väldigt tajt uppgörelse i botten. Liverpools läge på CL ser betydligt vassare ut efter helgen resultat, men det ska fortfarande mycket till.

Oavsett hur det går är det frustrerande att LFC ens satte sig i denna sits. Visst att man kan ha en dålig säsong, men man borde väl varit ca 5p före Newcastle och United i det här läget, inte bakom dem.

Skrattade gott när jag läste vad Howe tyckte. När Newcastle besökte Emirates maskade de bort 30 minuter av den matchen och alla tyckte efteråt att Newcastle spelat perfekt taktik och fått med sig 1 p. Säger inget om det, om man tycker att det är sättet att tjäna in poäng på så fine (dötrist att kolla på), men då ska man hålla käften om man råkar ut för det själv också. Inte för att Arsenal maskade i närheten av lika mycket och cyniskt.
Citera
2023-05-09, 10:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Skrattade gott när jag läste vad Howe tyckte. När Newcastle besökte Emirates maskade de bort 30 minuter av den matchen och alla tyckte efteråt att Newcastle spelat perfekt taktik och fått med sig 1 p. Säger inget om det, om man tycker att det är sättet att tjäna in poäng på så fine (dötrist att kolla på), men då ska man hålla käften om man råkar ut för det själv också. Inte för att Arsenal maskade i närheten av lika mycket och cyniskt.

Min ständiga åsikt i frågan är att managers hycklar och snackar skit, enbart i syfte att gynna sitt eget lag. Det är i jobb-beskrivningen. Men ibland blir det ju mest skrattretande, som här.

Påminner om en tennismatch jag såg där ena spelaren började stöna extremt högt vid varje slag och göra små segergester efter varje vunnen boll, även när det var motståndaren som missade. Det psykade motståndaren som torskade första set.

I andra set började motståndaren göra samma sak. Det fixade inte spelare 1, som nu föll ihop som ett korthus och förlorade i raka set. Att se honom klaga hos domaren för den andres beteende var otroligt roligt

----------------------

Sneglar på botten och nu ser jag West Ham som relativt säkra. Minst 3 lag måste gå om dem, och de har 4p försprång mot närmaste motståndaren Forest. 7p ner till strecket. Bournemouth kan väl rent teoretiskt fortfarande åka ur, men jag räknar dem som klara med 9p ner till strecket och 4 lag som måste gå om dem. Det kommer inte hända.

Så, det är Forest, Everton, Leicester och Leeds som slåss om det. Saints räknar jag bort, de är horribla. Ser helst Everton åka, men de har enklast matcher kvar. Tippar det blir som det står nu med Leeds och Leicester som får göra Saints sällskap i Championship.

Forest och Everton tog ett stort kliv mot nytt kontrakt igår.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2023-05-09 kl. 10:37.
Citera
2023-05-09, 10:42
Bannlyst
Tyvärr kommer tråkiga Burnley och Sheffield United upp i PL igen nästa säsong.

Blir så tråkigt med dessa jojo-lag som åker ner, åker upp, åker ner, åker upp...

Man vill ju ha lite mer omväxling och inte samma 6 lag som år efter år turas om med Championship / PL.

Nåja, det kommer en ny säsong, det gör det alltid.
Citera
2023-05-09, 11:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF

Blir så tråkigt med dessa jojo-lag som åker ner, åker upp, åker ner, åker upp...

Man vill ju ha lite mer omväxling och inte samma 6 lag som år efter år turas om med Championship / PL.

Vore kul om Luton tar den tredje platsen, där har vi ett lag som sällan gästar förstadivisionen.
Citera
2023-05-09, 11:17
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vore kul om Luton tar den tredje platsen, där har vi ett lag som sällan gästar förstadivisionen.

Håller också på Luton.
Om inte de så vill jag ha tillbaka Coventry, enbart för att de varit borta från PL längst av de andra.

Apropå Coventry. Någon som vet hur det står till med ägar-/supporterrelationen där? Var det inte ganska kraftiga bojkotter från Coventrys supportrar, där de i princip vägrade att gå på hemmamatcherna och istället vallfärdade till bortamatcher?
Citera
2023-05-09, 11:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Håller också på Luton.
Om inte de så vill jag ha tillbaka Coventry, enbart för att de varit borta från PL längst av de andra.

Apropå Coventry. Någon som vet hur det står till med ägar-/supporterrelationen där? Var det inte ganska kraftiga bojkotter från Coventrys supportrar, där de i princip vägrade att gå på hemmamatcherna och istället vallfärdade till bortamatcher?
De spelade hemmamatcherna i Northampton nåt eller ett par år har jag för mig. Tror det inte var bara supportrarna utan klubben som inte kom överens med arenaägaren. Nu är det ny ägare så det kanske fungerar bättre nu.
Citera
2023-05-09, 11:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De spelade hemmamatcherna i Northampton nåt eller ett par år har jag för mig. Tror det inte var bara supportrarna utan klubben som inte kom överens med arenaägaren. Nu är det ny ägare så det kanske fungerar bättre nu.

Ja, jag googlade lite och det verkar minst sagt rörigt med Coventrys relation till diverse arenaägare. Frågan verkar fortfarande vara uppe i luften då de tydligen signade ett 10-årskontrakt med arenaägaren för att spela på arenan till 2031. Men förra året gick tydligen arenaägaren i konkurs och den nya ägaren (eller om det var klubben) ville inte flytta över avtalet. Så efter maj nu i år så är det oklart var Coventry ska spela. Går de upp i PL får de ju lite mer pengar, vilket en ny arenaägare naturligtvis vill ha del av.

Coventry har tydligen blivit lovade mark på universitetsområdet för att bygga en egen arena, men det lär ju ta tid och klubben badar ju inte i pengar vad jag förstår.
Citera
2023-05-09, 11:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Hur galen måndag var det inte igår då?!
3 matcher och 21 mål!

Everton och Nottingham med blytunga segrar. Southampton kan börja planera för Championship Leeds och Leicester är nu riktigt illa ute.

I toppen vaskade Brighton den lilla chans de hade på CL. Liverpool är helgens vinnare i den kampen.

Något av det bästa någonsin.

Saints kommer säkert tillbaka ganska snart.

Forest har sämre målskillnad än lagen bakom, och med tanke på spelschemat skulle de mycket väl kunna åka ut.
Citera
2023-05-09, 11:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Håller också på Luton.

Jag vill ha upp Sunderland. Boro-Sunderland i finalen på Wembley vore också roligast för den megakaravan av folk som skulle åka till London.
Citera
2023-05-09, 11:47
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF

Slår vad om att du inte sett en enda Burnley match denna säsong. Detta Burnley är raka motsatsen till det Burnley som var förr.
Citera
2023-05-09, 13:26
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Slår vad om att du inte sett en enda Burnley match denna säsong. Detta Burnley är raka motsatsen till det Burnley som var förr.
Även om Burnley nu är ett annat lag så är det ju ändå samma klubb. Förstår helt klart charmen i att det är olika klubbar som får chansen att spela i PL. Dessutom vet vi ju o regel att när klubbar som Burnley hamnar i ett hörn, oavsett om Kompany får kocken eller går till bättre klubb så är chansen stor att man återgår till defensiv brunkarfotboll för det är den taktiken som brukar vara lite last resort för lag som vill hänga kvar.
Citera
2023-05-09, 13:29
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Även om Burnley nu är ett annat lag så är det ju ändå samma klubb. Förstår helt klart charmen i att det är olika klubbar som får chansen att spela i PL. Dessutom vet vi ju o regel att när klubbar som Burnley hamnar i ett hörn, oavsett om Kompany får kocken eller går till bättre klubb så är chansen stor att man återgår till defensiv brunkarfotboll för det är den taktiken som brukar vara lite last resort för lag som vill hänga kvar.

Andra klubbar får skylla sig själva som inte kan utmana om att komma till PL.

Tycker det känns lite konstigt att man vill se XX i Premier League för att det är ett ''klassiskt'' lag medans laget inte ens kan ta sig över 10 position i Championship. Tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in