2023-05-03, 21:35
  #3565
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Gulligt.

Alltid samma sak, hakar man inte på jargongen att vi följer en alkoliserad snart 40 år gammal mamma med anknytningsproblem och snea tänder som har tandställning i smyg och för dyr/billig klädsel/semester/inredning och inte vet hur man tar hand om sitt barn vid en pool i Rivieran och väl bråkar med sin killes morsa... ja då är man såklart bekant till Sandra 🫡 Snark. Börjar gissa att det är väldigt unga personer som öser ut sitt agg här 🤭

Men låt inte mig störa. Ska väl gå och ta en box vin med Sandra (det är ju ändå dags att vika lite tvätt på en vanlig veckodag) istället för att säga min åsikt när nivån på skvallret i den här tråden börjar bli komiskt elakt.
Du verkar uppenbarligen road av tråden och följer den i alla fall, varför skulle du annars minnas varje detalj som skrivits här.
Citera
2023-05-04, 20:41
  #3566
Medlem
Började läsa hennes blogg i samma veva hon blev gravid tror jag. Tyckte den var rätt kul och ok skriven. Slutade läsa för några veckor sedan då jag bara blev låg av hur hon skrev om föräldraskapet och på det viset "hängde ut" sin son.
Tyckte inte det var trevligt eller ärligt på nåt sätt, bara bekämmande.
Citera
2023-05-07, 03:07
  #3567
Medlem
zatars avatar
Många i denna tråd är nog trötta på antingen "hon måste vara alkis" pga ett medvetet vinglas i bild, eller "hon är en dålig förälder" för att hon hellre filmar barnet än tar hand om barnet. Vem vet? Hon verkar vilja provocera alla hundraprocentiga konservativa kvinnor som egentligen vill definiera sig som ultraliberala. Som barnlös man skulle jag säga att det senare är ganska rävigt, utan att veta av föräldrainstinkter närmare. Men också att vin/öl mm är gott. Som sagt, detta utan att ett barn är med i bilden liksom. Hade jag fått barn hade alakoholkonsumtionen blivit noll, om inte minstone noll på sociala medier.

Jag diggade Sandra när hon var rödhårig, och inte tillsammans med en så sopig krönikör. Inte för att hon är världens bästa författare själv. Men hon hade någon form av sex appeal ett tag där, nu är det bara reklamsamarbeten med surgodisar. Noll procent sex appeal, vet ej vem målgruppen är? Kan va så att sex appeal också är något ont? Ngt som politiska meningsmotståndare säger och är elaka över? Flash news: KILLAR TYCKER OM SNYGGA TJEJER, även om det inte behöver betyda att man är en asshole kring det. Detta kan de känsliga i denna tråd debattera över, sexismen i det hela, fast de inte är så "suystriga" av sig själva.....Är det meningen att de få innerstadsmammorna som läser bloggen fortf skall köpa sura maskar i bulk? FB tråden får döma.
__________________
Senast redigerad av zatar 2023-05-07 kl. 03:12.
Citera
2023-05-07, 05:57
  #3568
Medlem
zatars avatar
Det här kommer bli så jävla OT strax, och det är inte min gärning MOD. Detta kommer komma pga bredare kulturfrågor. Förhoppningsvis inte detta OT då saken rör SB's megafans som köper SB's bild av världen. Ja, sen tycker jag att BW är en mega-asshole på Tweitter. Jasg trodde han var neutral. Som sagt, journos är ej det. Ser fram emot en massa "dum i huvet" kommentarer, men även support. Några av er finns därute med.

Settla aldrig för en lönnfet jäkel som är sämre på dig att skriva, och som blir äg på Twitter av människor som inte skriver i en stor tidning.
Citera
2023-05-07, 06:11
  #3569
Medlem
zatars avatar
Tyck gärna att mina åsikter är skit, tyck jag gärna att jag är gammeldags i mina värderingar. Vi kan tycka olika. Hur saker än spinner i media, så är det faktiskt så att en sida vill tysta en annan. Och det har inget att göra med det ensidiga lotteriet.


Jag är en gubbjävel och jag tycker lite som jag tycker.
Gen Z är ofta rätt based. Det är vidriga millenials i lyxiga lägenheter och kaka till folket som man borde foka på.

Gissa vem kritiken fokar på i slutänden?
Citera
2023-05-07, 15:04
  #3570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Tyck gärna att mina åsikter är skit, tyck jag gärna att jag är gammeldags i mina värderingar. Vi kan tycka olika. Hur saker än spinner i media, så är det faktiskt så att en sida vill tysta en annan. Och det har inget att göra med det ensidiga lotteriet.


Jag är en gubbjävel och jag tycker lite som jag tycker.
Gen Z är ofta rätt based. Det är vidriga millenials i lyxiga lägenheter och kaka till folket som man borde foka på.

Gissa vem kritiken fokar på i slutänden?

Förstår vad du försöker säga, eller vad du menar.
Sandra har obönhörligen framtiden långt bakom sig numera. Färgglada sura godisar med utgånget datum från Matsmart? Inte särskilt inspirerande eller nytänkande. Att hon är elak om än inlindat upptäckte jag för många år sedan, har följt henne sedan starten och verkligen läst bloggen med glädje. DÅ! Både hon och lufsiga Björn tycks ha en von oben attityd som dom absolut inte behärskar att paketera ens lite diskret. Tänker att någon anledning till att hon blivit dumpad så många gånger av fd pojkvänner och sambos måste det finnas. Om man rannsakar sig själv någon gång så inser man att man inte själv varit nån stjärna alltid..
Den torftiga och gnälliga bloggen står för en rejäl inkomst. TV serier i tonårsstil är passé nu, marknaden är mättad och det är svaret hon fått från olika producenter då förslag till uppföljare till "Det handlar om dig" kom på tal. Den serien var för mig som gammalt Sandra fan en stor besvikelse. Förhållandet mellan Sandy B och lufsiga Björn kommer inte att hålla i längden trots att dom träffats på "äldre dar". Dom har lovat varandra att hålla ihop i 5 år efter grabben föddes iaf. Allt därefter får nog ses som bonus. På något sätt tycker jag ändå att han förtjänar bättre än att lämna sin stad och sin familj till 100%. Hon är för fanken lika mobil och sk frilans som han är. Dessutom tror jag det skulle inspirerat henne till avsevärt bättre jobbresultat om hon tittat utanför sin Sthlms bubbla, sin mamma och sitt navelskådande.
Citera
2023-05-08, 12:40
  #3571
Medlem
slaskrensares avatar
Givetvis läser Sandra tråden. Hennes innehåll på bloggen förändras i linje med den kritik som framförs i tråden, främst gällande hennes sätt att skriva om Didrik. Däremot balanserar hon upp det med att obstinat posera med sina rödvinsglas trots att det är mitt i veckan. För så cool är hon minsann.

För övrigt dyker det upp fler signaler som gör att jag misstänker att ungen har autistiska drag. Visst, små barn gillar att köra samma lekar, men det verkar inte alls finnas en konkurrent till bollandet.

I ett inlägg häromdagen visade SB stolt upp hur Didrik hade arrangerat sina leksaker i rad på bordet. Detta är ett skolboksexempel på agerande som är typiskt för autistiska barn.
Citera
2023-05-08, 14:03
  #3572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskrensare
Givetvis läser Sandra tråden. Hennes innehåll på bloggen förändras i linje med den kritik som framförs i tråden, främst gällande hennes sätt att skriva om Didrik. Däremot balanserar hon upp det med att obstinat posera med sina rödvinsglas trots att det är mitt i veckan. För så cool är hon minsann.

För övrigt dyker det upp fler signaler som gör att jag misstänker att ungen har autistiska drag. Visst, små barn gillar att köra samma lekar, men det verkar inte alls finnas en konkurrent till bollandet.

I ett inlägg häromdagen visade SB stolt upp hur Didrik hade arrangerat sina leksaker i rad på bordet. Detta är ett skolboksexempel på agerande som är typiskt för autistiska barn.

Ja jag tycker också man ser de tendenserna hos D. Sen kanske det beror mer på hur Sandra framställer honom i bloggen och inte på hur han egentligen är. Hon skriver ju ganska platt, fantasilöst och utan så mycket känslor angående honom. Självklart omöjligt att bedöma och spekulera i men ja, tendenser till sådana drag finns helt klart.
Citera
2023-05-08, 22:14
  #3573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja jag tycker också man ser de tendenserna hos D. Sen kanske det beror mer på hur Sandra framställer honom i bloggen och inte på hur han egentligen är. Hon skriver ju ganska platt, fantasilöst och utan så mycket känslor angående honom. Självklart omöjligt att bedöma och spekulera i men ja, tendenser till sådana drag finns helt klart.
Men ge er!! Det är en skvallertråd om Sandra, att spekulera i ett barns eventuella diagnoser är off topic och riktigt riktigt äckligt beteende.
Citera
2023-05-08, 23:11
  #3574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begoniii
Men ge er!! Det är en skvallertråd om Sandra, att spekulera i ett barns eventuella diagnoser är off topic och riktigt riktigt äckligt beteende.

Varför?
Citera
2023-05-08, 23:18
  #3575
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Varför?

Didrik har inte valt att vara en offentlig person. Jag kan hålla med om att det känns ganska respektlöst att diskutera eventuella diagnoser, när det inte är något som Sandra har gått ut med.
Citera
2023-05-09, 07:10
  #3576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Varför?
Det är äckligt för att det inte grundar sig i någon omtanke eller uppriktig oro, det är enbart någon form av gottigt önsketänkande. Om D skulle ha autism eller annan diagnos så kommer det garanterat att fångas upp av de i hans omgivning som faktiskt UMGÅS med honom och inte baseras på en av hundra bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in