Citat:
Ursprungligen postat av
omidag
Ni som blir så förbannade över att man spekulerar i huruvida D har autism, tycker det säger mer om er syn på autism. Antingen har han det och då kanske de i bästa fall upptäcker det tidigare än de annars gjort (så han och de kan få rätt stöd), eller så har han inte det och då är det väl bara att konstatera att det inte stämde. Tror de har större problem i livet än att folk spekulerar i det. Många som inte får sin autism-diagnos förrän de är vuxna, som gladeligen hade haft någon som såg att de hade det redan som barn.
Men... Hur mås det? På riktigt?
Du kan inte tänka dig in i hur det vore att totala främlingar satt och spekulerade i om ditt barn har en diagnos (oavsett om det gäller npf eller tonsillit) på internet? Det ÄR ett rätt så tufft problem att ha enligt de flesta - alltså att folk skriver så sjuka saker online om ens barn. Jag fattar att fb är i princip utan regler, men det är ju en fri diskussion så vi som tycker det är osmakligt kommer ju uttrycka det. Jag tycker själv det är ont om skvallermaterial avseende Sandra just nu, men att ta till hennes barn är bara lågt, och mean girls-fånigt. Det skulle inte förvåna mig om hon inom kort helt tar bort D ur bloggen (vilket inte vore något dåligt tycker jag).
I alla fall... Vad tror ni om att Sandra vill bo utomlands? Kommer de lyckas med det innan D börjar skolan? Jag kan nog tänka mig att det blir något halvår eller år utomlands faktiskt, de har båda fria jobb och har erfarenhet av det. Japan? Kanske. Jag tror inte Sandra "nöjer sig" med typ Spanien utan det måste vara mer exotiskt än så.