2023-05-25, 15:24
  #3685
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja det med 10-åringarna vad konstigt. Men jag reagerade även på att 10 åringar skulle vara elaka mot en 1,5 åring. Barn som är så stora är ju nästan alltid snälla och försiktiga mot så pass små barn, särskilt främlingar. Har hon svårt att bedöma ålder? Eller överdrev hon åldern för att det skulle låta värre? Låter snarare som om typ barn i 3-5 års åldern skulle kunna vara lite buffliga mot 1,5 åringar. Låter som en av hennes små lögner som hon inte inser är orimliga. Dock illa och hemskt och de verkligen var 10.
Du lever väldigt skyddat om du tror alla 10-åringar är schyssta mot småbarn. Finns många 10-åringar som är riktiga små assholes och mobbar både småbarn och jämnåriga.
Citera
2023-05-25, 19:38
  #3686
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Hela bloggen är så oerhört deppig och har varit de senaste åren, i stort sett sedan graviditeten avslöjades. Höll först tummarna för att bloggen inte skulle förändras till mammablogg, men det sket ju sig direkt. Höll sedan tummarna för att bloggen skulle hålla kvalitet trots eventuell mammablogganda, men det sket ju sig ännu grövre. Mest av allt är jag nog besviken efter att ha följt Sandra i typ ett och ett halv decennium, hon kan bättre än så här. Är ärligt talat (fast det låter ju konstigt eftersom jag inte känner henne personligen) orolig för henne, hon känns allvarligt deprimerad och utan livslust.

Håller med.. saknar bokrecensionerna och de längre texterna. Saknar godislådan och vill typ veta mer om vad hon gör/tänker/känner när D är på föris eller sover. Men kanske bara är att jag tycker barn är ointressant och att det nästan alltid känns som ett konstigt intrång i barnets integritet att jag ska konsumera hens uppväxt-bilder?
Citera
2023-05-25, 19:56
  #3687
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Absolut! Men att kritisera henne för sin glassmak är väl inte väl löjligt (tycker till och med jag) haha 😎
Jo men lika löjligt att kritisera klädsmak eller inredning isåfall.
Citera
2023-05-25, 20:24
  #3688
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Håller med. Blir nästan deppig bara av att läsa den. Kan det vara någon förlossningsdepression som sitter i? Fast hon får ju både medicin och går till psykolog.. tycker synd om henne. Det ÄR en omställning att få barn, och jag mådde också rätt dåligt ett tag pga sömnbrist och att kroppen förändrades osv. Men jag slapp i alla fall blogga om det.
Kan inte se något deppigt kring henne
alls. Deprimerade personer orkar inte hålla på och träna, träffa folk och gå på aktiviteter som hon gör. Hon har ju saker på gång hela tiden. Sen var hon ju jättegullig med sonen när de var själva tillsammans.
Citera
2023-05-25, 21:13
  #3689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Kan inte se något deppigt kring henne
alls. Deprimerade personer orkar inte hålla på och träna, träffa folk och gå på aktiviteter som hon gör. Hon har ju saker på gång hela tiden. Sen var hon ju jättegullig med sonen när de var själva tillsammans.
Jag tycker alltid hon verkar som en faster till barnet som lånat det en stund, och inte barnets mamma. Hon känns lite nervös och verkar hitta på saker hela tiden för hon är rädd för gråten eller nått? Tränandet och de frekventa långa promenaderna tror jag bara är en del av hennes ätstörning.
Citera
2023-05-26, 07:12
  #3690
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Kan inte se något deppigt kring henne
alls. Deprimerade personer orkar inte hålla på och träna, träffa folk och gå på aktiviteter som hon gör. Hon har ju saker på gång hela tiden. Sen var hon ju jättegullig med sonen när de var själva tillsammans.

Finns alla möjliga slags depressioner och deprimerade människor som lever precis som vanligt. Därför närstående ibland blir chockade när någon tar sitt liv eller bryter ihop. Många lever vanliga liv med depression. Sandra kanske självmedicinerar med alkohol dessutom?

Att Sandra är deprimerad är ju ingen spekulation. Hon äter antidepressiva pga det och går regelbundet till psykolog.
Citera
2023-05-26, 11:53
  #3691
Medlem
flygarnss avatar
Eh, du tänker att en deprimerad person endast kan ligga i ett mörkt rum med persienner neddragna eller? Trot eller ej men många deprimerade personer lever helt "vanliga liv".

Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Kan inte se något deppigt kring henne
alls. Deprimerade personer orkar inte hålla på och träna, träffa folk och gå på aktiviteter som hon gör. Hon har ju saker på gång hela tiden. Sen var hon ju jättegullig med sonen när de var själva tillsammans.
Citera
2023-05-26, 15:57
  #3692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Absolut, väldigt märklig och onödig kommentar men ändå ganska ”oskyldig”. Finns ju värre saker att kritisera, hon får definitivt värre kommentarer än så som hon väljer att inte ens publicera för att det är för känsligt. Här vill ju Sandra bara jävlas och starta mobbingdrev mot en ensam följare. Inte första gången tyvärr. Lär hon inte av sina misstag? Att gång på gång behöva ta bort sina kommentarer när hon insett vad hon gjort känns labilt och pinsamt.

Det känns jävligt osannolikt att det var den personen som kommenterade. Det lär ju bara va nån random som använde ett annat namn. Annars är personen med ett ganska unikt namn korkad.
Citera
2023-05-26, 16:46
  #3693
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Finns alla möjliga slags depressioner och deprimerade människor som lever precis som vanligt. Därför närstående ibland blir chockade när någon tar sitt liv eller bryter ihop. Många lever vanliga liv med depression. Sandra kanske självmedicinerar med alkohol dessutom?

Att Sandra är deprimerad är ju ingen spekulation. Hon äter antidepressiva pga det och går regelbundet till psykolog.
Typ 1 miljon människor i Sverige går på antidepp-medicin. Det betyder inte att de är självmordsbenägna. Att gå till psykolog är trendigt idag och blivit en del av personlig utveckling.
Citera
2023-05-26, 16:49
  #3694
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygarns
Eh, du tänker att en deprimerad person endast kan ligga i ett mörkt rum med persienner neddragna eller? Trot eller ej men många deprimerade personer lever helt "vanliga liv".
Var och varannan säger att de är deprimerade och har ångest idag. Det har gått inflation i det. Blir ett hån mot de som verkligen har det tufft.
Citera
2023-05-26, 16:54
  #3695
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tycker alltid hon verkar som en faster till barnet som lånat det en stund, och inte barnets mamma. Hon känns lite nervös och verkar hitta på saker hela tiden för hon är rädd för gråten eller nått? Tränandet och de frekventa långa promenaderna tror jag bara är en del av hennes ätstörning.
Det är ju bara så som hon är som person. Kontrollfreak med det mesta. Skitnödiga förstagångsmammor ser man jämt på stan. Inget unikt för just Sandra.
Citera
2023-05-27, 06:59
  #3696
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Typ 1 miljon människor i Sverige går på antidepp-medicin. Det betyder inte att de är självmordsbenägna. Att gå till psykolog är trendigt idag och blivit en del av personlig utveckling.


Det har jag inte sagt! Jag sa att hon är deprimerad. Man äter antidepp för att man är DEPRIMERAD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in