Citat:
Ursprungligen postat av
youlaugh.
Om man skulle hålla sig borta från heroinet då menar du?
Mitt svar är enkelt: nej tyvärr. Såpass länge har jag varit med och lärt känna mitt beroende att jag vet att jag kan inte hålla mig ifrån det. Förr eller senare återvänder jag till heroinet eller andra opioider. Står nu på metadon för att kunna vara en bra pappa och sambo utan att opioiderna ska behöva vara ett problem. För utan metadonet så har det tidigare förstört allt för mig och skulle ta familjen ifrån mig tillslut om jag inte hade metadonet.
Det är grymt gjort av dig!Som du vet så vill jag sluta helt, jag står i kö till substitionsbehandling eller jag vet om jag gör det längre, jag har inte hört något från dom sen Mars och då skulle jag kontakta socialen men gjorde inte det för vill inte ha med dom och göra och dom kan ta mitt körkort och då atår jag utan jobb. Ja då går det ju nog jävligt bra för mig!
Ja i alla fall min fråga, jag kör en att jag skall sluta nu, har gjort det några gånger men börjat efter bara några dagar igen, men nu jävlar! Jag har en sub kvar som jag tänkte ta för att slå bort opiaterna som sitter i mig, så får jag lite opioder istället och i min värld är det bättre, eftersom de är inte ofta jag tar Sub. Men orkar inte åka på en akut avtänding eller hindrar lyrican som jag äter i mängder nu för och inte känna av avtändningen.
Jag köpte 2 g i torsdags och jag tog väl 1.5den kvällen och fredagen tog jag resten och igår och idag så har jag tagit något enstaka litet bloss,på plåtar man hittat som det var lite smuts på. Så tror ni det är lugnt och ta eb sub nu?