Citat:
Ursprungligen postat av
Bakvendt
Ursprungligen postat av z-z-z
"Den lørdag formiddag havde hun netop passeret træer og et buskads på Kirkerupvej, da hun fik udsyn ned over markerne til Esholtevej og bed mærke i et køretøj med køreretning væk fra kirken og to ting, der slog hende som usædvanlige.
I ugen inden var træer blevet fældet på Esholtevej og flyttet af arbejdsmænd. Hendes første indskydelse var en undren over, at arbejdsmændene skulle være på arbejde en lørdag.”
Derfor skærpede hun opmærksomheden og registrerede på 483 meters afstand noget, der havde karakter af slagsmål netop dér, hvor pigens cykel, taske og telefon senere samme dag blev fundet."
"Hun satte tempoet op og fortsatte ad Kirkerupvej, hvor en bakke blokerer udsynet ned over markerne der, hvor vejen svinger til venstre mod kirken.
»Da jeg kom ud af svinget, var bilen væk,«"
Citat:
Hun havde nemlig bemærket en varevogn, og hvad hun troede var et slagsmål. Da hun kom tættere på var varevognen væk.
Senere passerede hun en cykel, nogle poser og en vandflaske, der lå i vejkanten. Men det studsede hun ikke yderligere over. Den kunne jo bare være stjålet, forklarer hun mediet.
Men det viste sig altså, at Charlotte var blot minutter fra de frygtelige begivenheder, der har chokeret hele Danmark.
Citat:
Den 13-årige pige forsvandt nemlig den lørdag, efter hun havde delt aviser ud i Kirkerup syd for Slagelse. Det var altså hendes cykel, varebilen som gerningsmanden kørte i, og de aviser hun havde kørt rundt med, som Charlotte var gået forbi kort tid efter.
https://www.seoghoer.dk/krimi/charlo...-vestsjaelland
https://www.seoghoer.dk/krimi/charlotte-luftede-hunde-da-hun-overvaerede-bortfoerelse-paa-vestsjaelland
Om det som ble skrevet her stemmer, kjørte GM i en hvit varebil. En hvit varebil var også observert i saken med EM. Kanskje PW bytter bil, var det derfor han kjørte til Sorø? Eller kunne det være at det var to biler involvert og at de møttes utenfor hans arbeidssted der det var skjermet? Hyundaien stod parkert der?
Det er kanskje lettere å tvinge en person inn i en varebil enn inn i en Hyundai. Kvinnen sier hennes observasjon av en slåsskamp varte i 20 sekunder. Det fremkommer ikke om hun ser bilen kjøre bort samtidig som slåsskampen pågår. Hun tenkte at " de hadde blitt venner igjen", men koblet hun på det tidspunktet hendelsen med bilen? Om den hvite varebilen kjørte fra kirken samtidig med slåsskampen var det kanskje for å fange dem opp? Den ene setter ut av spill, den andre kommer med bilen for å dra minst mulig oppmerksomhet til åsstedet...I så fall er muligheten for at det finnes to gjerningsmenn åpen, mener å ha lest at misstanken om at det finnes flere gjerningsmenn er grunnet i jentas uttalelser.
Takk

Du har bra teorier.
Jeg vet ikke om hun kan ha sett at bilen stoppet. Jeg tenker at hun ikke observerte at bilen
kjørte etter at hun så "slåsskampen" og at hun ikke observerte at at bilen kjørte bort, fordi i sitater fra en artikkel postet her i går, sto det noe slikt som at "da hun kom til ... (ved kirken) så hun at bilen var borte". Kanskje hun, hvis hun så at bilen stoppet, kan ha tenkt at det var to personer
som kom til stedet i den bilen som hadde startet en slåsskamp? (Om hennes tanker om at "de hadde blitt venner igjen": Kanskje hun tenkte at de to "som sloss" hadde kommet dit sammen i bil og at de kjørte derfra sammen i den bilen etter å "ha blitt venner igjen"?)
Grunnen til at jeg spekulerer på at hun kan ha sett at bilen stoppet (kort tid før "slåsskampen"): Hun undret seg over
eventuelle arbeidsfolk på det stedet (der trær/busker nylig hadde blitt sagd ned?)
på en lørdag, og det at hun satte opp farten (som jeg tolker som at hun ønsket å hjelpe hvis noen var i nød).
Jeg tenker at det er mest sannsynlig at hun så (eller antok) at bilen hadde
stoppet før hun så slosskampen, ettersom hun satte opp farten (noe som kan tolkes som hun ønsket å hjelpe), ettersom hvis hun ikke så eller antok at bilen hadde stoppet (og hvis hun ikke antok at de to som slåss "hørte til" i den bilen/kom med den bilen) så ville hun kanskje ha tenkt "det er en bil i nærheten der med sjåfør som er vitne til slosskampen mellom de to personene, og den sjåføren kan sikkert hjelpe dersom den ene i slåsskampen er i nød)".
Jeg tenker at du kan ha rett i at han byttet bil i Sorø (og at hvis de var 2 stk GM så kan de ha møttes der) og at dette kan ha vært planlagt.
Det kan kanskje ha vært slik at det var 2 stk GM på åstedet i Kirkerup (i en eller 2 biler). Jeg tenker at hvis de var 2 stk GM på åstedet i overfallssituasjonen, hadde det vært mest logisk om GM hadde planlagt det slik at de greide å unngå 20 sekunders synlig slåsskamp (med tanke på eventuelle vitner), og 2 stk GM hadde kanskje greid å få piken inn i bilen på et par sekunder? Derfor tenker jeg at det er mest sannsynlig at det var 1 stk GM på åstedet i Kirkerup.
Angående eventuelt flere involverte biler i EM-saken: Jeg tenker at hvis det var slik at en varebil var involvert i tillegg til Hyuindaien og hvis EM ble bortført i en varebil, så må både varebilen og Hyundaien ha blitt kjørt til et bestemmelsessted
hvis den bilen som ble sett på Regnemarks Bakke er denne Hyundaien (eventuelt ved at det var 2 stk GM som kjørte hver sin bil, eller en stk GM som byttet bil).
Hvis 1 stk GM og to biler i EM-saken: Kan det ha vært slik? : GM har en varebil stående i Tårnborgvej med lysene på på samme tid som han er i sin Hyundai parkert ved Korsør stasjon. GM kjører fra stasjonen og til Tårnborgvej, bytter bil, overfaller EM og bortfører henne i varebilen, bytter deretter bil og fortsetter bortføringen i Hyundaien som han kjører til et sted før han til slutt parkerer ved Regnemarks Bakke.
Jeg vet ikke hva som har kommet frem om den parkerte varebilen i Tårnborgvej; om sjåføren f.eks har meldt seg og/eller forklart seg. Her er det skrevet om den varebilen som hadde lysene på:
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Vad sägs om parkeringsytan norr om outletbutiken? Om E gick längs med Tårnborgvej så gick hon antagligen rakt på den parkerade ljusa skåpbilen som sågs stå där med ljuset tänt, jag sätter en slant på att det hände något på den platsen om skåpbilen är inblandad.
Skåpbilen kan ha kommit norrifrån, föraren såg E promenera, kör i förväg och stannar på parkeringen, kan vara så enkelt.
"En musiker har ligeledes oplyst til Sjællandske, at vedkommende så en lys varevognsagtig bil holde med tændte lygter klokken cirka 03.15, hvor han drejede ned fra motorvejen om morgenen søndag den 10. juli. Iagttagelsen har han givet videre til politiet.
Bilen holdt ved en outletbutik på Tårnborgvej få hundrede meter fra Korsør Station, hvor Emilie Meng sidst er set live en time senere."
(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016
Har det blitt opplyst om den varevognsaktige bilen sto der i 4-tiden?
Kart over området Korsør stasjon, Tårnborgvej m.m. finnes her:
https://www.bt.dk/krimi/vidne-kan-have-hoert-emilie-meng-skrige