2023-05-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Ja eller tenk om hun bare hadde gjort dét som må være naturlig å gjøre dersom du observerer en slåsskamp og deretter finner en henslengt sykkel “med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg”:

Meldt fra til politiet med en gang.

I Danmark er det veldig ofte barn som deler ut aviser/reklamer, så hvis du observerer en slik henslengt avissykkel en plass der du nett har sett en slåsskamp må du jo nesten være helt idiot hvis du ikke melder fra til politiet med en gang
Enig. "»Jeg tænkte, at de nok var blevet gode venner igen.«" Og da hun deretter observerte sykkelen, så tenkte hun ikke over det at slåsskampen hadde vært akkurat der sykkelen lå og hun koblet ikke de to tingene sammen. Det er nesten utrolig. Men, hun hadde da trolig slått fra seg tanken om at noe var galt, ettersom hun tenkte at de var blitt gode venner igjen.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Mer fra artikkelen i Berlingske i dag:

“Hun satte tempoet op og fortsatte ad Kirkerupvej, hvor en bakke blokerer udsynet ned over markerne der, hvor vejen svinger til venstre mod kirken.

»Da jeg kom ud af svinget, var bilen væk,« fortæller Charlotte Bødtker Gade.

»Jeg tænkte, at de nok var blevet gode venner igen.«

Hun fortsatte ad Kirkerup Vej, krydsede parkeringspladsen foran kirken, hvor landsbyen begynder, og drejede til venstre ad Esholtevej.

Hun fortsatte cirka 100 meter og registrerede, at en cykel med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg lå i vejkanten.

Fortalte det dig, at der var noget galt?

»Nej. Man møder mange mærkelige ting. Og en mulig stjålet cykel er ikke noget, som jeg ville rette henvendelse til politiet om. Men et bortført barn? Til enhver tid. Når som helst.«”
Citat:
“Hun satte tempoet op og fortsatte ad Kirkerupvej, hvor en bakke blokerer udsynet ned over markerne der, hvor vejen svinger til venstre mod kirken.
Hun satte opp tempoet (kanskje fordi hun var urolig for om noen var i nød pga slåsskampen?)
Citat:
»Da jeg kom ud af svinget, var bilen væk,« fortæller Charlotte Bødtker Gade.

»Jeg tænkte, at de nok var blevet gode venner igen.«
Her slår hun seg kanskje til ro når hun tenker dette.
Citat:
Hun fortsatte cirka 100 meter og registrerede, at en cykel med omvendt styr, to poser med tryksager og en vandflaske med grønt låg lå i vejkanten.
Hun hadde eventuelt slått seg til ro, og tenkte derfor ikke over dette?
Jeg kan forstå dette (selv om de fleste kanskje ville ha tenkt på en annen måte). Hun kan ha hatt mye annet å tenke på også.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 12:29.
Citera
2023-05-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
jag fastnade med för det där men att han skulle varit borta 3h. Skulle det göra saken något bättre då?

Ja de anhörigas hjärnor måste gå i högvarv, de får nog inte mer information än vad som lästs i tidningar.
Samtidigt som man föraktar brotten så älskar man ju ändå sin anhöriga.

Man tror man känt en son eller sin bror hela livet som sen visar sig vara något av en ”Dr Jekyll och Mr Hyde” personlighet.

Jag tänker att det kan vara ett sätt att instinktivt vilja skydda honom genom att ge falskt alibi? Eller har han de facto alibi för 3 timmar medan F är bunden och inlåst i hans hus under tiden?

En sak är säker, han har henne med eller utan broderns alibi.

”Normalspannet” för familj är ganska brett så man undrar om det inte funnits tidiga signaler.

Sen är psykopatiska personlighetsdrag ofta nedärvda från ena eller andra sidan av föräldrarna såvida det inte är utlöst av direkta barndomstrauma, vilket vi med stor sannolikhet kan utesluta i detta fall.
Citera
2023-05-05, 13:05
Medlem
"Den lørdag formiddag havde hun netop passeret træer og et buskads på Kirkerupvej, da hun fik udsyn ned over markerne til Esholtevej og bed mærke i et køretøj med køreretning væk fra kirken og to ting, der slog hende som usædvanlige.

I ugen inden var træer blevet fældet på Esholtevej og flyttet af arbejdsmænd. Hendes første indskydelse var en undren over, at arbejdsmændene skulle være på arbejde en lørdag.”

Derfor skærpede hun opmærksomheden og registrerede på 483 meters afstand noget, der havde karakter af slagsmål netop dér, hvor pigens cykel, taske og telefon senere samme dag blev fundet."

"Hun satte tempoet op og fortsatte ad Kirkerupvej, hvor en bakke blokerer udsynet ned over markerne der, hvor vejen svinger til venstre mod kirken.
»Da jeg kom ud af svinget, var bilen væk,«"

Etter kvinnens beskrivelser om hvor hun kom gående hvor hun så bilen og at hun deretter ikke så bilen:
Betyr dette at bilen hadde kjørt fra det stedet der sykkelen og slosskampen var, og i retning feks Kirkerupvej 70?

Et av de publiserte bildene av den 13-årige piken syklende, var fotografert ved Kirkerupvej 70 (ca 200 meter før Kirkerup Kirke) og da var hun syklende i retning mot Kirkerup Kirke.

Hvis det var MGMs bil den kvinnen så:
Observasjon av bil (på vei vekk fra kirken og mot åstedet, da MGM var på vei til å overfalle F?)
Observasjon av slåsskamp: Overfall.

Jeg fikk inntrykk av at MGM var i nærheten av åstedet før den 13-årige piken kom til det stedet der sykkelen m.m. ble funnet, og det stemmer vel etter kvinnens beskrivelser?
Jeg tenker at MGM kan ha observert den 13-årige piken en eller flere lørdager i forkant, slik at han hadde oversikt over den siste strekningen på hennes avisrute m.m.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 13:18.
Citera
2023-05-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Se det siterte innlegget under:

Jeg har lest om at det var en kvinne og en mann som hadde hørt skrik. En av de hadde fortalt noe om at etter skriket hørtes manns-stemmer. ("»Det var sådan lidt et desperat skrig. Og jeg kunne samtidig høre en eller flere mænd tale, efter hun havde skreget,« fortæller hun i podcasten")
Så kanskje det var 2 stk GM?

Jag funderar om det kan vara eko i gångtunneln som ger intrycket av flera personer?
Citera
2023-05-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag funderar om det kan vara eko i gångtunneln som ger intrycket av flera personer?
Ja, slik kan det ha vært.
Citera
2023-05-05, 13:20
Medlem
Citat:
Helt sjukt! Hon gör ju bort sig själv med att gå ut med det också.. Hade jag sett 2 personer som slåss och sen när jag kommer fram ligger det bara en cykel och tillbehörigheter kvar på platsen hade jag ringt polisen direkt!
De kanske hade lyckats hitta Filippa tidigare då! Hon säger ju att hon såg bilen så polisen kunde direkt börjat leta efter bilar i den färgen.

Synes ikke det er sygt, hvad der sker en halv kilometer væk er ikke tydeligt. Kvinden som 'ser' det, ser det jo alligevel ikke, hun ANER noget, som giver hende associationer, til et par der slås. At hun så ser en pigecykel og aviser, kobler hun ikke sammen. Heldigvis sker noget sådant så sjældent, at vi ikke naturligt associerer til barnebortførelse, fordi vi MÅSKE aner, på lang afstand, at et par slås.

Det jeg finder mest interessant i artiklen er, at på gerningsstedet er der i ugen op til 15/4 blevet fjernet krat/træer, sådan at udsyn, på afstand, til gerningsstedet er muligt. Det KUNNE pege på en planlægning, at MGM havde planlagt at foretage pågribelsen netop der, hvor det kunne foregå mest skjult, men ikke kunne overskue at ændre planen, på selve dagen.
Senast redigerad av skaebne 2023-05-05 kl. 13:25.
Citera
2023-05-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Mycket märkligt med den tanten som säger att hon såg överfallet? Och sen en tanke om bror till 32åringen? Dom tränade ett flicklag tillsammans? Är han den andra som BO prata om?

Intressant tanke!
Statistiken visar att det i några få fall förekommit syskon som gärningsmän. Vi hade syskonparet som blev dömda för grooming och pedofili här i Sverige för några år sen.

En högre sannolikhet är ändå att det är ensamma förbrytare i dessa fall.
Citera
2023-05-05, 13:30
Medlem
Citat:
Man tror man känt en son eller sin bror hela livet som sen visar sig vara något av en ”Dr Jekyll och Mr Hyde” personlighet.

Jag tänker att det kan vara ett sätt att instinktivt vilja skydda honom genom att ge falskt alibi? Eller har han de facto alibi för 3 timmar medan F är bunden och inlåst i hans hus under tiden?

”Normalspannet” för familj är ganska brett så man undrar om det inte funnits tidiga signaler.

Sen är psykopatiska personlighetsdrag ofta nedärvda från ena eller andra sidan av föräldrarna såvida det inte är utlöst av direkta barndomstrauma, vilket vi med stor sannolikhet kan utesluta i detta fall.
Jeg giver dig helt ret.
Citera
2023-05-05, 13:39
Medlem
Citat:

Citat:
Hvorfor kan det utelukkes med stor sannsynlighet?
Citera
2023-05-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
Synes ikke det er sygt, hvad der sker en halv kilometer væk er ikke tydeligt. Kvinden som 'ser' det, ser det jo alligevel ikke, hun ANER noget, som giver hende associationer, til et par der slås. At hun så ser en pigecykel og aviser, kobler hun ikke sammen. Heldigvis sker noget sådant så sjældent, at vi ikke naturligt associerer til barnebortførelse, fordi vi MÅSKE aner, på lang afstand, at et par slås.
...
Du har rett i det.
Citat:
Det jeg finder mest interessant i artiklen er, at på gerningsstedet er der i ugen op til 15/4 blevet fjernet krat/træer, sådan at udsyn, på afstand, til gerningsstedet er muligt. Det KUNNE pege på en planlægning, at MGM havde planlagt at foretage pågribelsen netop der, hvor det kunne foregå mest skjult, men ikke kunne overskue at ændre planen, på selve dagen.
Bra observert! Det kan ha vært slik som du skrev.
Citera
2023-05-05, 13:53
Medlem
Citat:
ja jag såg att du hade svarat tidigare men du hann svara mig innan min edit hehe, tack.

Ja, så flera som vittnar om att det kan ha varit flera GM.
Farbrorn i fönstret och de som hört skriket.

Kommer inte ihåg namnet på tjejen som mördades i Danmark (inte den gravida) som hade varit ute på krogen och man såg henne på kameror när hon hoppade in i en bil, var det inte 2 misstänkta där men bara en blev dömd?
...
Jeg forstår. Er det kun 2 vitner (en kvinne og en mann) som har fortalt om at de hørte skrik, eller var det flere vitner?
Tenker du på Mia? (FB) Danmark, Mia Skadhauge Stevn saknad 2022-02-06, Ålborg (hittad död)
Jeg vet ikke så mye om den saken.
Citera
2023-05-05, 14:01
Medlem
I tilfelle det er samme GM i både EM-saken og i denne saken:
Hvis ting tyder på at GM i begge sakene hadde observert BO på forhånd og GM hvis var på eller ved åstedet og ventet på at BO skulle komme dit, så er jo GMs fremgangsmåte (inkludert bl.a. observasjoner og bevegelser) en fellesnevner.
Er dette en vanlig fremgangsmåte for GM som begår slike forbrytelser?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-05 kl. 14:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in