Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Jag skrev om Sophie's kill list för några dagar sedan
Det spelar ingen roll vem Sophie har på sin lista. Det är inte hon som står för avgörandet utan det är Carro och Chris som styr det hela.
Väldigt tydligt när man såg resultatet från kaptenstävlingen också + hur Carro och Chris var de enda som "fick" ta lådor på auktionen.
Glöm inte att Sophie inte var med dem helt från början heller. Det var ju två grupperingar i lag syd och i början umgicks hon med båda delarna, innan hon helt gick över till Carros och Chris sida.
Så även om hon tillhör den innersta kretsen så kommer hon efter Carro och Chris i paktens egen rangordning.
Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Sophie och Sanna har just nu ej rösträtt
Sophie har rösträtt. Erik valde Chris och Marcus valde Sanna efter att Alva lämnat.
Så Sophie har rösträtt.
Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Kan nån annars förklara: Sanna och Pernilla sa att Sofie och Carro är immuna?? Stämmer det?
Jag gick tillbaka och kollade lite... Sanna säger (innan hon och Pernilla pratar) att hon är säker på att Erik kommer att utmana henne på en duell. "Han tror nog hellre att han kan besegra mig än Sophie och Carro har immunitet".
Så det är Carro som hon menar har immunitet.
Däremot framkom det aldrig i tävlingen att kaptensrollen även innebar immunitet, så jag reagerade också på det att hon nu helt plötsligt var immun. Anders sa bara att det innebar vissa fördelar samt att endast kaptenen var garanterad att få rösta men det är ju inte samma sak som immunitet.
Så antingen har Sanna/tjejerna missuppfattat eller så är det info som ej framkommit i programmet.
När Pernilla och Sanna sen pratar så konstaterar de att Marcus har immunitet.
(Även Dennis har ju immunitet men de nämner aldrig honom).
Pernilla säger att hon tror att Erik kommer att välja Sanna eller Sophie för duell och föreslår att de ska styra in honom på att välja Chris istället.