Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-05, 16:01
Medlem
TV4 och Dennis borde skämmas. Att prata om ett onanibås var verkligen inte ok för ett "familjeprogram" på bästa sändningstid. Att man kan skämta om en sak till en viss nivå är självklart, men att en 40+ gubbe ska raljera i att han är kåt och vill runka är allmänt osmakligt. Jag vill inte veta det och definitivt inte underhållande. Dennis är både sliskig och äcklig. Då pratar jag stora Dennis, lilla är mest bara tråkig och undergivet mesig/bisexuell vilket framgick tydligt när hans Amanda var "otrogen" eller vad man nu ska kalla det.
2023-05-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
TV4 och Dennis borde skämmas. Att prata om ett onanibås var verkligen inte ok för ett "familjeprogram" på bästa sändningstid. Att man kan skämta om en sak till en viss nivå är självklart, men att en 40+ gubbe ska raljera i att han är kåt och vill runka är allmänt osmakligt. Jag vill inte veta det och definitivt inte underhållande. Dennis är både sliskig och äcklig. Då pratar jag stora Dennis, lilla är mest bara tråkig och undergivet mesig/bisexuell vilket framgick tydligt när hans Amanda var "otrogen" eller vad man nu ska kalla det.

Det blir ytterligare osmakligt med hänsyn till att människorna han säger det till är avsevärt yngre än honom och skulle kunna vara hans barn.
2023-05-05, 16:45
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Sjukt hur han får hålla på! Är säkert för att han är homosexuell.
Obs... ironi
2023-05-05, 16:54
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Håller med fullständigt. Gillade Dennis d.ä i början men nu har han definitivt sjunkit som en säck potäter i kvicksand. Slafsar i sej kött & bea i badtuben som om han vore almigthy god. Nä fy faen! Samtidigt som han slickar röv på feministtjejerna i tjejpakten så snackar han kåthet & runkbås!?
Enormt underligt att prod.teamet tillåter honom att ånga på i tv-rutan som en gubbsjuk & patetisk festprisse med noll självbevarelsedrift.
2023-05-05, 17:06
Medlem
Kvinnors ondska växer i samma takt som de förlorar sin skönhet, vilken äcklig jävla kärringjävel Pernilla verkar vara. Nej Erik tanter ska man inte lita på.
2023-05-05, 17:10
Medlem
Bakarettans avatar
Tycker att det är på tiden att Pernilla & Camilla lämnar i rappet.
De har åkt på en oljad banan tillsammans. En jättestor banan..."Ratface" & "Jack Palance". Vet ni inte vem Jack är så googla på det. Hans käkparti går heller inte av för hackor. P åminner om en grävskopa...
Pernilla börjar bli desperat nu & paktar både här & där. Camilla sitter bara i synkarna & säjer absolut ingenting.
2023-05-05, 17:24
Medlem
Citat:

Ja fy fan vilket slemmigt äckel 🤮 tror han att någon blir charmad och sugen på honom? Och han tillåts att mala på om sitt runkande och sin kåthet!! Det är så äckligt att lyssna på, och stackars Oscar hamnar i hans runkfantasier, som om..?!
Hade det där hänt på en arbetsplats/skola etc, så hade det varit grund för sexuella trakasserier. Anmäl äcklet, och hur fan väljer Mastiff att ge han utrymme för sin kåthet till svenska folket?!
Spyr 🤮
2023-05-05, 18:16
Medlem
Ja Dennis måste vara den korkaste i hela Robinsons historia, aldrig gillat honom.
Kan inte ens betala för sina barn efter skilsmässa så han blivit skyldig kronofogden 300k ish.
Hjälper han till med något?
Aldrig sett, bara fulpaktar med tjejerna.

Marcus, Erik och Oscar är värdiga vinnare plus Amanda.
2023-05-05, 18:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag skrev om Sophie's kill list för några dagar sedan
Det spelar ingen roll vem Sophie har på sin lista. Det är inte hon som står för avgörandet utan det är Carro och Chris som styr det hela.
Väldigt tydligt när man såg resultatet från kaptenstävlingen också + hur Carro och Chris var de enda som "fick" ta lådor på auktionen.

Glöm inte att Sophie inte var med dem helt från början heller. Det var ju två grupperingar i lag syd och i början umgicks hon med båda delarna, innan hon helt gick över till Carros och Chris sida.
Så även om hon tillhör den innersta kretsen så kommer hon efter Carro och Chris i paktens egen rangordning.
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Sophie och Sanna har just nu ej rösträtt
Sophie har rösträtt. Erik valde Chris och Marcus valde Sanna efter att Alva lämnat.
Så Sophie har rösträtt.
Citat:
Kan nån annars förklara: Sanna och Pernilla sa att Sofie och Carro är immuna?? Stämmer det?
Jag gick tillbaka och kollade lite... Sanna säger (innan hon och Pernilla pratar) att hon är säker på att Erik kommer att utmana henne på en duell. "Han tror nog hellre att han kan besegra mig än Sophie och Carro har immunitet".
Så det är Carro som hon menar har immunitet.
Däremot framkom det aldrig i tävlingen att kaptensrollen även innebar immunitet, så jag reagerade också på det att hon nu helt plötsligt var immun. Anders sa bara att det innebar vissa fördelar samt att endast kaptenen var garanterad att få rösta men det är ju inte samma sak som immunitet.
Så antingen har Sanna/tjejerna missuppfattat eller så är det info som ej framkommit i programmet.

När Pernilla och Sanna sen pratar så konstaterar de att Marcus har immunitet.
(Även Dennis har ju immunitet men de nämner aldrig honom).
Pernilla säger att hon tror att Erik kommer att välja Sanna eller Sophie för duell och föreslår att de ska styra in honom på att välja Chris istället.
2023-05-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det spelar ingen roll vem Sophie har på sin lista. Det är inte hon som står för avgörandet utan det är Carro och Chris som styr det hela.
Väldigt tydligt när man såg resultatet från kaptenstävlingen också + hur Carro och Chris var de enda som "fick" ta lådor på auktionen.

Glöm inte att Sophie inte var med dem helt från början heller. Det var ju två grupperingar i lag syd och i början umgicks hon med båda delarna, innan hon helt gick över till Carros och Chris sida.
Så även om hon tillhör den innersta kretsen så kommer hon efter Carro och Chris i paktens egen rangordning.

Sophie har rösträtt. Erik valde Chris och Marcus valde Sanna efter att Alva lämnat.
Så Sophie har rösträtt.

Jag gick tillbaka och kollade lite... Sanna säger (innan hon och Pernilla pratar) att hon är säker på att Erik kommer att utmana henne på en duell. "Han tror nog hellre att han kan besegra mig än Sophie och Carro har immunitet".
Så det är Carro som hon menar har immunitet.
Däremot framkom det aldrig i tävlingen att kaptensrollen även innebar immunitet, så jag reagerade också på det att hon nu helt plötsligt var immun. Anders sa bara att det innebar vissa fördelar samt att endast kaptenen var garanterad att få rösta men det är ju inte samma sak som immunitet.
Så antingen har Sanna/tjejerna missuppfattat eller så är det info som ej framkommit i programmet.

När Pernilla och Sanna sen pratar så konstaterar de att Marcus har immunitet.
(Även Dennis har ju immunitet men de nämner aldrig honom).
Pernilla säger att hon tror att Erik kommer att välja Sanna eller Sophie för duell och föreslår att de ska styra in honom på att välja Chris istället.

Ok. Kanske har Dennis lovat bort immuniteten till Carro eller så har de missförstått.

Visst är det 1/3 chans till duell. Ändå pratar de om det som om det säkert kommer att inträffa
2023-05-05, 18:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Man kan samtidigt tänka sig att fler än Marcus ville ha köttbiten med pommes och bea. Det var väl den bästa vinsten som vi såg? Jag köper inte resonemanget att Marcus just skulle fått den för sina 5 stackars slantar. Sen hade inte Dennis behövt ropa in den.
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Dennis d. ä. känns som en riktigt skön snubbe, där han ligger och frustar som en valross bredvid lilla gråsälshonan Carro. För min del får han gärna vinna detta och det var så jävla rätt, att han bjöd över Marcus vad gäller biffen eller burgaren eller vad det var. Så hade jag också gjort. Jävla larv att det skulle vara förutbestämt, att Marcus skulle ha den.
Det var uttalat att ingen annan skulle buda på köttbiten eftersom det var vad Marcus hela tiden velat ha. Carro sa det ju t o m själv på samma sätt som hon även deklarerade att bara hon skulle få lådorna. Eftersom det är hon och Chris som är topqueens i pakten, så är det vad som gäller.
Det var ju annars trevligt att se hur de alla kunde komma samman för att faktiskt unna Marcus någonting, med tanke på hur taskiga de har varit mot honom.
Sen kom Dennis och förstörde det hela med sitt stora ego och låga moral...
2023-05-05, 18:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ok. Kanske har Dennis lovat bort immuniteten till Carro eller så har de missförstått.

Visst är det 1/3 chans till duell. Ändå pratar de om det som om det säkert kommer att inträffa
Jag vet inte om förutsättningarna har ändrats nu efter sammanslagningen men innan har det varit fyra urnor; två med blodshämnd och två med duell så vet inte varför man talar om det som ett faktum nu.
Någon annan här får gärna förklara den delen, om det är så att förutsättningarna har ändrats nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in