2023-05-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Vad håller hon på med? Snacka om att försöka piska upp en FOMO-stämning. Hybrisen är total och ingen förstår varför.

Är det verkligen okej att köra så aggressiva investeringstips bara man slänger in en "ej finansiell rådgivning" efter?

Sjukt. Värdet har störtdykt men jämförs med förstagångsutgåvor av klassiska serietidningar.
Citera
2023-05-03, 21:18
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande
Jag har svårt att se att svärmor skulle bidra ekonomiskt. Helt ärligt hade jag skitit i det totalt om det inte vore för det uppenbara: att först gnälla på ekonomin - sälja in en fiktiv ide och lova saker - bara för att senare inte genomföra det - och dra iväg till Gotland och köpa ett hus och visa upp på story om hur pengarna yr i luften eftersom ett färgval var en halv nyans fel.

Hade det inte varit de här omständigheterna hade jag ALDRIG ens varit i detta forum. Jag gillar inte flashback och vill inte förknippa mig med detta forum egentligen pga jag tror inte på att folk vågar säga det de yttrar här face to face. Däremot så står jag för att jag skulle våga säga detta till dem om tillfälle skulle ges. Att jag tycker det sticker så in i helvete i ögonen på oss som investerat VÅRA pengar i något som sätts på is. För man kan tjafsa hur mycket som helst, att de jobbar med projektet och uppdaterar sin discord. Men vad rör det oss investerare? NOLL! Vi är med för huben, vi är med för ett metaverse. Inget av detta har vi fått. De har varit tydliga att inte ge ekonomiska investeringstips i samband med lanseringen. De man däremot kanske tog för givet: att de skulle hålla sitt ord. Jag vet att Vanja tidigare sagt att när det inte flyger måste man inse det. Tror det var Monyay club hon la ner med Jossan. Det är ett sunt tankesätt men det har jag inte sett här. De känner sig säkert "fångad" av de antal miljoner de fått in, för att sen bara lägga ner? Skulle bli ramaskri och deras bild skulle krasa i sociala medier vilket är deras största inkomstkälla. Men det känns som att vara fastsurrad på Titanic...

Tycker det är synd att V eller N inte bemöter den här kritiken, speciellt när vi vet att de kollar in här med jämna mellanrum.

Det absolut jobbigaste känner jag är att orken för att sälja (och göra den uppenbara förlusten) innebär också något form av strul med skattedeklarationen. Det blir som någon form av gisslan indirekt för oss nybörjare.
Hela poängen med FB är att man kan säga vad man vill och vara anonym samtidigt. Personligen skriver jag saker jag står för men många saker kunde jag aldrig sagt i verkligheten för det hade varit negativt för mig. Det finns även vissa grejer man måste kunna behandla här, typ WoA, anonymt. Anledningen är att man kan komma i dålig dager med de psykopater som driver WoA.

Ärligt, inget är på is. Du och resten är blåsta från första början.

INSE DET FAKTUM ATT NFT INTE ÄR PRODUKTEN, DU ÄR DET. Det är en scam från första början.
Citera
2023-05-03, 21:21
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag håller med, det är bedrägeri att starta WOA för att sedan lättvindigt bara strunta i allt för att lägga alla jobbtimmar på ett privat hus istället. Bara för att Vanja upptäckte att ”husrenovering” minsann lockade så himla många följare (cash!!!) att de kunde starta ett helt eget konto och dra in mer pengar där än på ett heldött NFT-projekt. VARFÖR SKRIVS INTE MER OM DETTA I SOCIALA MEDIER?

Hur som, jag tror verkligen att ME finns och att folk är sjuka, jag har alltid trott på Niklas och hans sjukdom men - han orkar väldigt mycket när det passar honom och han tycker är roligt. Först var det NFT, nu saker till huset. Kan man verkligen välja så när man är sjuk? I sånt fall, Niklas, varför väljer du inte tid med dina barn istället? Det hade jag valt alla dar i veckan.
Ett fall för Försäkringskassans anonyma tips.
Citera
2023-05-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Ett fall för Försäkringskassans anonyma tips.

De har tidigare gått ut med att Niklas inte får någon ersättning från FK då han nekats det, har för mig att de försökte att processa avslaget men att det ändå inte gick igenom.
Citera
2023-05-03, 21:25
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
De har tidigare gått ut med att Niklas inte får någon ersättning från FK då han nekats det, har för mig att de försökte att processa avslaget men att det ändå inte gick igenom.
Tack för infon.

Det kan ju vara lögn... Lika bra att anmäla.. finns mycket underlag att samla in från bloggen.
Citera
2023-05-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
En sak jag undrat från början är varför missnöjda holders i denna tråd inte framför kritik. Är ni rädda, är det pinsamt, ingen annan tycker likadant, ni kommer förlora ännu mer pengar? Ni är väl minst tre här som skulle kunna prata ihop er.
Vill lyfta denna fråga igen.
Citera
2023-05-03, 23:20
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Är det verkligen okej att köra så aggressiva investeringstips bara man slänger in en "ej finansiell rådgivning" efter?

Det där är något som svenska finfluencer tagit efter amerikanska dito, men det har naturligtvis ingen betydelse här. Här i Sverige borde det där gå under marknadsföringslagen snarare än rådgivningslagen.
Rådgivningslagen reglerar som jag förstår det snarare förhållandet bankman/rådgivare och enskild kund. Vad gäller finfluencers får någon mer insatt utveckla, men jag tror det är ganska fritt fram med att prata investeringar för en bred publik (dvs. i 99% av fallen någon idiot som sitter och svamlar, gärna med teknisk analys som grädde på moset). Pumpningar och marknadsmanipulation är naturligtvis inte tillåtet.
Ett intressant spår är när kund köper in sig på en discord, t.ex. Team Berg, här borde rådgivningslagen vara tillämpar? Kan kanske liknas med att köpa en WoA-nft, få tillgång till kanaler på discords och där få "rådgivning"?
Nu när börsen gått lite dåligt, och speciellt skräpet som div. "rådgivare" som i de flesta fall kraschat. Kanske fler anmäler nu och hoppas få pengarna tillbaka?
Senast redigerad av MittNyaSaliv 2023-05-03 kl. 23:25.
Citera
2023-05-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Ett intressant spår är när kund köper in sig på en discord, t.ex. Team Berg, här borde rådgivningslagen vara tillämpar? Kan kanske liknas med att köpa en WoA-nft, få tillgång till kanaler på discords och där få "rådgivning"?
Nu när börsen gått lite dåligt, och speciellt skräpet som div. "rådgivare" som i de flesta fall kraschat. Kanske fler anmäler nu och hoppas få pengarna tillbaka?

Vart menar du att de ska anmäla det?

Om en NFT är konst och jämförs med konst, vad ska man anmäla? Om man går in på ett galleri och köper en tavla kan man väl inte anmäla någon bara för att man inte kan sälja vidare?

Om en NFT jämförs med en aktie kan man väl inte heller anmäla någon för att kursen rasar efter att aktien släppts? Däremot är det väl lite konstigt om aktien inte säljer slut, för då har man ju inte fått in förväntat kapital.
Citera
2023-05-04, 12:30
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Om en NFT jämförs med en aktie kan man väl inte heller anmäla någon för att kursen rasar efter att aktien släppts? Däremot är det väl lite konstigt om aktien inte säljer slut, för då har man ju inte fått in förväntat kapital.

Det som känns mest olagligt i den här soppan är väl:

1. Att utlova belöningar för dom som investerar. Belöningar som sedan bara stryks.

2. Att handla upp stora mängder NFT:er under falska namn för att blåsa upp värdet på andrahandsmarknaden.
Citera
2023-05-04, 16:57
Medlem
Eventuellt även olagligt att vara så kass på inredning.
Citera
2023-05-04, 17:25
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag är inte så insatt men reagerar ändå på att hon skriver att alla inom projektet arbetar helt oavlönat. Enligt budgeten stämmer det väl inte?? För var har isåfall alla pengar tagit vägen???

Mmm jag gillar att vanja lyfter fram att de jobbar ideellt. Hon glömde tyvärr nämna "eftersom vi gjort av med alla investerade pengar".
Citera
2023-05-04, 17:28
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Eventuellt även olagligt att vara så kass på inredning.

Ja det där mörkbruna köket i 80 kvm pyttestugan med lågt i tak, vad är det hon satsar på, 70 tals sunk & deppigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in