2023-04-24, 16:13
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
kan väl bara instämma. haft ett tinderkonto sedan 2017 jag använt. är väl antagligen skuggbannat då jag aldrig får matches längre. visst förbehåll för att min bio/mina bilder inte är "optimala" (nej, jag har inte vänner i min stad jag kan sitta vid någon sjö med och grilla och skratta och låtsas som att jag är en supersvennig kille med en helt normal social krets och liv), men ändå, jag är lång, i rätt bra form, ser okej ut, men ändå hel stiltje.
reggade faktiskt ett nytt konto igår då jag har fått en tillfällig lur medan min är på reparation. nytt nummer, nytt konto. tog ett par nya halvreko bilder, men lika lite respons som med mitt första konto. fick alltså inte ens den där initiala kicken med snabba matchningar för att man ska bli hooked. vilken travesti.

mår överlag rätt okej, men shit, när man inte ens kan matcha med tjejer som helt klart är under en och få knulla, eller ens bara umgås i dejtsammanhang, en smula så blir man psykiskt ledsen på riktigt. inte undra på att hela incel-fenomenet blivit stort som fan, antar att jag hamnar i det facket nu, haha. bara försökt nätragga högst sporadiskt, men inte fått doppa på över ett år. har sett trådar på reddit med killar som ser bättre ut än mig (typ lika långa, i ännu bättre form och med ännu bättre ansiktsdrag) som sitter i samma båt.

men samtidigt, vad fan är alternativet? ska man ragga irl nuförtiden får man försöka hitta tjejer som
a) inte är påväg någonstans i brådska och har hörsnäckor i och helst inte vill bli störd alls
b) tjejer som inte är i grupp, för då verkar de tro att de framstår som slampiga om de ger uppmärksamhet till någon intresserad
c) tjejer som inte går och pratar i telefon och precis som i a) bara inte vill bli störda.

jag vet inte asså. ser samtidigt många par ute i fina vårvädret nu, och jag ser bättre ut än många av dem (för att inte säga de flesta, t.o.m.). handlar väl kanske om att har man ingen social krets så blir det ett moment 22 där du måste ha vänner som också har vänner för att organiskt kunna träffa nya potentiella partners, och har du inte det så måste du se ut som brad pitt eller någon teenage heart throb för att ha en chans. annars blir du väl utmålad som psykfall, våldtäktsman, creepy eller något annat.

vilken genomrutten tid vi lever i asså. spyr lite i munnen.

Socialstatus är otroligt viktigt i dagens samhälle sen utseende och pengar. Har som sagt lagt ner tinder men går väldigt bra att få ragg på gymmet och i butiker, krogen på stan osv. Problemet för mig är nu att jag har satt på 3st tjejer på samma gym haha.

Tinders gulddagar är förbi sen länge.
Citera
2023-04-25, 00:33
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Socialstatus är otroligt viktigt i dagens samhälle sen utseende och pengar. Har som sagt lagt ner tinder men går väldigt bra att få ragg på gymmet och i butiker, krogen på stan osv. Problemet för mig är nu att jag har satt på 3st tjejer på samma gym haha.

Tinders gulddagar är förbi sen länge.

Hur lyckas du med bedriften att få ragg på.gym? Tillhör du topp 5%? Jag trodde att kvinnor var på gym för att träna och bli lämnade i fred men tydligen inte.
Citera
2023-04-25, 08:30
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Hur lyckas du med bedriften att få ragg på.gym? Tillhör du topp 5%? Jag trodde att kvinnor var på gym för att träna och bli lämnade i fred men tydligen inte.

Skulle nog säga att jag klär mig bra på gymmet. Ser väl hyfsat bra ut finns folk som ser bättre ut givetvis än mig.

Ja det är dom ifall killen är under deras liga.
Citera
2023-04-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Det är som att säga man går ut enbart för att vara med vänner och ha kul. De handlar om hur, vem och gemensamt intresse, inte vart.
Citera
2023-04-27, 13:15
Medlem
CompressorVanes avatar
Ta det med en nypa salt vad folk säger att de dragit hem via Tinder eller vad de nu gjort.
Tinder är fortfarande en app för källsortering. Sopor ingen vill ha.
Citera
2023-04-28, 21:58
Medlem
Hur gör man? Ska man swipa på varenda brud eller köpa Tinder gold?
Citera
2023-04-29, 10:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Hur gör man? Ska man swipa på varenda brud eller köpa Tinder gold?

Är du bara ute efter att doppa så är det nog enklast om du köper gold så du kan se vilka träsktroll du kan lägga din energi på.
Citera
2023-04-30, 00:30
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Många av mina bekanta har bett mig om en guide om hur man som man lyckas på tinder. Jag är gift men har min erfarenhet så här kommer en guide som ni kan diskutera och testa, återkom gärna med återkoppling.

Personlighet:

Var snäll och omtänksam: Inget smälter en tjejs hjärta mer än en kille som är snäll, omtänksam och hjälpsam. Var alltid redo att erbjuda en hjälpande hand eller ett lyssnande öra när din crush behöver det. 🌷💕

Ge komplimanger: Tjejer älskar komplimanger, så var generös med söta och ärliga beröm! Säg till henne hur vacker hon är och hur mycket du uppskattar hennes personlighet. Men kom ihåg att vara äkta i dina komplimanger! 🌹💌

Var en riktig gentleman: Öppna dörren för henne, bädda över pölar med din kappa och se till att hon går före dig. Att vara en gentleman är ett tecken på respekt och uppskattning, och det kommer verkligen att göra intryck på din drömtjej. 🎩🚪

Klä dig feminint och färgglatt: Våga sticka ut från mängden genom att klä dig i ljusa färger och feminina plagg. Det kommer att visa att du är bekväm i din egen stil och att du vågar vara annorlunda. 🌈👚

Var undergiven och lyhörd: Visa att du är villig att lyssna och följa din flickväns önskemål och behov. Var flexibel och anpassningsbar, och låt henne leda ibland. Det kommer att visa att du respekterar hennes åsikter och känner dig trygg i hennes sällskap. 🐾💘

Var söt och kärleksfull: Skäm bort din tjej med gulliga gester och överraskningar. Skicka söta textmeddelanden, köp henne blommor eller choklad och visa henne hur mycket du bryr dig om henne. Det kommer att få henne att känna sig speciell och älskad. 🍬🍫

Var lite tossig ibland: Livet behöver inte alltid vara så allvarligt! Våga vara lite galen, skämta och skratta tillsammans. Att vara spontan och rolig kommer att göra er båda mer avslappnade och lyckliga tillsammans. 😜🎉

Fjäska för henne: Var uppmärksam på hennes intressen och smaker, och visa att du bryr dig om att göra henne nöjd. Fjäska för henne genom att göra saker som hon tycker om, även om det kanske inte är din favoritsysselsätt.

Hur ska du klä dig?

Välj mjuka färger: När det gäller färgval för kläder, satsa på pastellfärger eller mjuka nyanser. Detta skapar en mer undergiven och söt känsla i din outfit. Exempelvis kan du välja ljusrosa, babyblå, lavendel eller ljusgult. 🌈🎨

Använd accessoarer för att framhäva din söta stil: Små detaljer kan göra stor skillnad! Välj accessoarer som hjälper dig att framhäva din undergivna och söta look, som halsband, armband eller ringar med söta motiv. Du kan även överväga att bära en mjuk halsduk eller en söt mössa för att förstärka den gulliga stilen. 🌟🎀

Håll dig väl groomad: Ta hand om ditt utseende genom att hålla håret välklippt och ansiktet rent och fräscht. Om du har skägg eller mustasch, se till att den är välskött och snyggt trimmad. Använd en mild parfym eller kroppslotion med en söt och lätt doft för att skapa en undergiven och förtjusande aura. 💇‍♂️🌺

Välj kläder med söta och mjuka material: För att ytterligare förstärka din söt och undergiven look, välj kläder som är tillverkade av mjuka och bekväma material, såsom bomull, linne eller jersey. Du kan också överväga plagg med söta mönster eller detaljer, som hjärtan, stjärnor eller djurmotiv. 🐾💕

Var uppmärksam på passform och skärning: Välj kläder som smickrar din kroppsform och som sitter bekvämt på dig. Undvik för stora eller för små plagg, och satsa istället på kläder som följer kroppens linjer utan att vara för åtsittande. Detta kommer att ge dig en söt och undergiven look som samtidigt är bekväm och smickrande. 🧥👖

Hur ska dina foton se ut?

Använd mjukt ljus: För att skapa en söt och undergiven känsla i dina bilder, använd mjukt och naturligt ljus. Ta bilder vid ett fönster eller utomhus under en molnig dag, så att ljuset blir jämnt fördelat och ger ditt ansikte en mjuk och gullig look. ☁️🌸

Var inte rädd för att visa känslor: Visa upp din undergivna och söta sida genom att uttrycka känslor i dina bilder. Le blygt, gör en rolig min eller titta ner i marken – detta kan hjälpa dig att framhäva din sötma och undergivenhet. 😊🙈

Inkludera bilder med feminina accessoarer eller kläder: Om du har några favoritplagg eller accessoarer som framhäver din feminina och söta stil, se till att inkludera bilder där du bär dem. Det kan vara ett mjukt halsband, en pastellfärgad tröja eller en söt mössa. 🌈👚

Posera med söta rekvisita: För att förstärka din söta och undergivna stil ytterligare, överväg att posera med rekvisita som är gulliga och feminina. Det kan vara en kopp te, en nallebjörn eller en blombukett – något som hjälper dig att framhäva din personlighet och stil. 🧸🌹

Välj enkel och ren bakgrund: När du tar bilder för din Tinder-profil, se till att bakgrunden är enkel och ren. Detta hjälper dig att hålla fokus på dig och din söta stil, utan att distrahera tittarens uppmärksamhet. En vit vägg, en park eller en enkel inomhusmiljö fungerar bra som bakgrund. 🏞️🏠

Några bra intromeddelanden som avslutning:

🌸 Hej [hennes namn]! Ditt leende är som en soluppgång som lyser upp min dag. Jag skulle älska att lära känna dig bättre! 😊

🌈 Hej [hennes namn]! Jag måste säga att din profil fångade mitt öga direkt – du verkar vara en riktig pärla! 💎 Skulle du vara intresserad av att dela en kopp te och prata om livets små under? 🍵

💌 Hej [hennes namn]! Jag tror att vi kanske har något gemensamt – vi båda matchade med varandra! 😄 Skulle du vilja berätta något intressant om dig som inte står i din profil? Jag är nyfiken! 🤗

🌟 Hejsan [hennes namn]! Jag är så glad att vi matchade, för jag har en känsla av att vi kanske kan skapa något magiskt tillsammans! ✨ Vad tycker du om att göra på fritiden? 😊

🐾 Hej [hennes namn]! När jag såg din profil kände jag att jag bara måste skicka ett meddelande, för du verkar vara en sådan underbar och intressant person! 🦋 Vad sägs om att vi utbyter våra favoritdjur och favoritfilmer som en början? 🎬

Vad tycker ni om min strategi? är det något som behöver ändras, ska ni testa min guide och se hur snabbt ni får resultat?

Tack för ett gott skratt!! 😆
Citera
2023-04-30, 10:40
Medlem
Läste lite statistiska undersökningar, och när det gäller genomsnittsmannen lajkas han av 0.87 procent (1 av 115) av tjejerna. Av alla matchningar är det sen ca 2 procent (1 av 50) som leder till en dejt.

Så för att få till en dejt för genomsnittsmannen krävs i snitt 5750 skickade likes. (115*50=5750).

Huruvida dessa siffror stämmer eller ej får man väl låta vara osagt, men det är verkligen ingen självförtroendeboost att ge sig ut på Tinder för män med mindre fördelaktigt utseende.
Citera
2023-04-30, 16:34
Medlem
Killar på tinder som fyller i att de söker 'casual', 'causal, förhållande' eller 'förhållande, casual' är ju en röd flagga. De sveper man ju inte höger på. Casual säger ju sig självt, det är lösaktiga killar och förmodligen sjukt dåliga i sängen med sjukdomar. De andra formerna är ju antingen för sådana som vill låtsas vara seriös för att sen kunna skylla på att de bara ville ha casual eller sådana personer som är så vilsna och osäkra att de inte ens vet vad de vill. Då väljer man ju hellre killar som inte har fyllt i sina profiler vad de söker. Ganska komiskt också hur många som måste fylla i 'casual, förhållande' eller 'förhållande, casual'. De kan liksom inte fylla i enbart 'förhållande'. Ger ju bara vibbar av att killen är oseriös, lösaktig eller rädd för commitment.
Citera
2023-05-01, 10:29
Medlem
Overminds avatar
Oerhört tråkigt att alla kvinnor man matchar med är så fåordiga. Kanske fråga dem rakt ut varför "gillade" du mig ens om du inte vill skriva? Matchade med en i förrgår som har liknande intressen som jag. Jag skrev och inget svar alls.
Citera
2023-05-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av treplustreblirsex
Killar på tinder som fyller i att de söker 'casual', 'causal, förhållande' eller 'förhållande, casual' är ju en röd flagga. De sveper man ju inte höger på. Casual säger ju sig självt, det är lösaktiga killar och förmodligen sjukt dåliga i sängen med sjukdomar. De andra formerna är ju antingen för sådana som vill låtsas vara seriös för att sen kunna skylla på att de bara ville ha casual eller sådana personer som är så vilsna och osäkra att de inte ens vet vad de vill. Då väljer man ju hellre killar som inte har fyllt i sina profiler vad de söker. Ganska komiskt också hur många som måste fylla i 'casual, förhållande' eller 'förhållande, casual'. De kan liksom inte fylla i enbart 'förhållande'. Ger ju bara vibbar av att killen är oseriös, lösaktig eller rädd för commitment.

Vi fyller i casual för att vi inte vill ha ett förhållande. Alla kvinnor på Tinder vill bara ha förhållande och för att slippa sitta och slösa bort veckor på att chatta med nån som bara vill ha ett förhållande och sen kommer att avmatcha så fort dom får veta att man själv inte vill är onödigt.
Då fyller vi i casual så får kvinnor veta från första början. Vi män kör oftast en mer ärlig stil än kvinnor där. Så vi gör det bara lätt för alla. Och så spar vi allas tid.

Men så kommer vi tillbaka till samma ekorrhjul. Ni kvinnor matchar med 10-poängshunkar som skriver att dom vill ha förhållande. Ni ligger med dom. Dom vill inte ha er längre. Ni gnäller sen på alla oss män som var ärliga från början. Bla bla bla, så trött jag blir 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in