Citat:
Ursprungligen postat av
c0mbiner
Äter knappt godis och dricker i princip bara vatten. Om jag ska träna med att bygga muskler (ej springa), hur ska man göra då per dag? Antar att det ska vara vilodagar mellan?
Vilka övningar kör man per träningsdag och hur? Har skivstång hemma till hjälp.
Vad bör man äta innan och efter träning?
Började träna pga ont i axel och höft. Har inte kört PT då jag använder gymmet hos min arbetsgivare. Har aldrig stött på en annan människa där. Men jag vet att fler tränar där. Som att ha ett eget gym ungefär. Fast det är bara på typ 75 kvm. Har allt man behöver i utrustningsväg dock.
Finns många träningsprogram online. Dom är inte precis skräddarsydda. Men jag antar att det är en bra början. Jag startade med ett standardprogram och la in övningar som jag var intresserad av. Jag kör tre gånger i veckan var av 15 minuter högt temp träningscykel och ca 70-90 minuter styrka per gång.
Började med "3 gånger i veckan" från nedstående länk och har lagt till övningar som jag ansåg saknades. Områden jag vill ha mer styrka i helt enkelt
Kommer aldrig bli ett kylskåp med magrutor. Men jag mår bra mycket bättre och såklart ser man ju bättre ut också även om det inte var den initiala målsättningen.
Kosten har jag inte riktigt kommit igång med. Äter som en normal person. Tallriksmodellen typ. Äter troligen för lite egentligen. Märks otroligt väl på passen. Man känner sig svag om man ätit dåligt under dagen.
https://www.svensktkosttillskott.se/inspiration/traning