2023-04-30, 06:19
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDa
Jag och en polare slog vad, om jag lyckas så ska han betala en tatuering och vice versa.
Jag ska gå ner 15 kg minst men framför allt så ska ölkaggen bort.

Jag måste tokträna , jag har tills 2023-06-24 på mig att tappa mitt bukfett. Tänker jag måste gå en timma varje dag på äckliga löpbandet alternativt på cykeln. Givetvis är det slut med all form av alkohol start idag men jag vill inte svälta. Vad bra kost som gör att du går ner i vikt men samtidigt orkar tokträna för att minska typ 15 kg fram till midsommar?

Sluta äta socker (även allt som är tillsatt i olika grejer) och ta raska promenader varje dag. Enkelt.
Citera
2023-04-30, 06:38
Medlem
Citat:
Det är uteslutet, jag sa att jag ska inte svälta utan äta rätt och träna som en tok 5 ggr/vecka efter arbetet. Tror inte jag orkar mer än 1h löpbandet/cykeln dels rent fysiskt och dels att det tråkigt cykla en fucking timma men jag gör det som krävs. Jag måste orka träna, då kan jag inte har 100000 kalorier per dag!

Kommer inte fungera med det upplägget för att när du börjar träna så kommer dina muskler fyllas med glycogen vatten etc så du kommer öka i vikt. Enda sättet du klarar detta på är att ta tjack och kanske någon peptide som ökar förbränningen.
Citera
2023-04-30, 06:53
Medlem
pedrens avatar
Det händer inte ett smack hur mycket du än "toktränar" om du sedan äter ikapp fettförbränningen. Svält är ditt enda alternativ.
Citera
2023-04-30, 07:03
Medlem
Min Brorsa missbrukade Tramadol ( opiat) då gick han ner 10 kg på 4 veckor.
Sen kom han till Behandlingshem och påstår sej ren hmm så Tramadol ca 4-6 tabletter om dan.
Citera
2023-04-30, 07:13
Medlem
scoremaxs avatar
”-Det är inte jag. Det är du”

Först och främst:
Du saknar förståelse för just vad du har gett dig in på, kombinera det med att du rent fysiskt inte KAN driva dig för hårt, och att du dessutom ämnar sköta jobbet som vanligt !!

Du får nog välja här, och då menar jag inte delmoment och vara Picky.

Jag menar mellan att ge upp från början, eller ta ledigt helt från jobbet, riskera hjärtstillestånd, och köra ”all hell” samtidigt.

Detta går emot allt vad långsiktigt och hälsosam viktnedgång man kan tänka, och att vadet regleras genom en tatuering säger allt.

För i helvoede.

Uppdraget går rent teoretiskt, men du kommer antagligen ta livet av dig.
Senast redigerad av scoremax 2023-04-30 kl. 07:21.
Citera
2023-04-30, 07:14
Medlem
RoadToPerditions avatar
Man förlorar inte vikt på att träna. Viktminskning handlar om kosten.
Citera
2023-04-30, 07:17
Bannlyst
Citat:
Jag och en polare slog vad, om jag lyckas så ska han betala en tatuering och vice versa.

Jag måste tokträna , jag har tills 2023-06-24 på mig att tappa mitt bukfett. Tänker jag måste gå en timma varje dag på äckliga löpbandet alternativt på cykeln. Givetvis är det slut med all form av alkohol start idag men jag vill inte svälta. Vad bra kost som gör att du går ner i vikt men samtidigt orkar tokträna för att minska typ 15 kg fram till midsommar?
Kör 2 veckor DNP, så är du där.
Citera
2023-04-30, 07:25
Medlem
en timme indoor cycling dvs spinning bränner 900-1300kcl beroende på hur du cyklar. Poängen är att det sker i grupp med musik som sätter takten för cyklingen. Grupptrycket o musiken ”tvingar” dig att prestera.

Helt klart det ”roligaste” sättet gentemot skittråkiga löpträna o samtidigt enormt kaloribrännande!

Har du nåt gym i närheten?!

Omöjligt att bedöma om du kommer att klara målet, utan att känna till din ålder, längd, vikt, nuvarande kaloriintag, ät o drickvanor

Bannlys socker, salt o mjöl. Alkohol = socker! INGEN alkohol!

Träna!!!!!

Frukost = lättfil m torkad frukt / frukt o en klick honung eller havregrynsgröt m frukt. Kaffe el the utan socker. Variera med knäckebröd, ost (inget smör/marg) slanggurka o ägg. Stek ägg i teflon utan fett eller pochera/koka. (Protein!)

Blir du sugen o som mellanmål, ät frukt

Lunch (nyttiga kolhydrater = socker från potatis, ris o pasta ok med måtta!) med proteiner = fisk eller kyckling. Aldrig kolhydrater socker från godis, sötad juice etc

Kvällsmat grönsaker o protein dvs kyckling el fisk. Inga!!! kolhydrater dvs ingen potatis, ris el pasta på kvällarna! Pizza, burgare o färdigmat aldrig!!!

Cola light så mycket du vill o massor av vatten

Testa!…….

Normalt får man ge det ett halvår minst men vem vet klarar du det

Om du käkar rätt dvs fokuserar på protein o reducerar kolhydrater (dvs socker) samt rör på dig!!!! då rasslar kilona bort!

Om du styrketränar dvs ökar muskelmassan blir du smalare men t.o.m. ökar i vikt. Muskler väger dubbel så mycket som fett.

Indoor cycling är kanonfet kaloribränn!!!!

Googla hur du bränner mest fett. (Är när du cyklar monotont dvs samma tempo under längre tid o metabolismen gör igång o du förbränner!)
Senast redigerad av TurboGarbo 2023-04-30 kl. 07:35.
Citera
2023-04-30, 07:41
Medlem
Citat:
Det är uteslutet, jag sa att jag ska inte svälta utan äta rätt och träna som en tok 5 ggr/vecka efter arbetet. Tror inte jag orkar mer än 1h löpbandet/cykeln dels rent fysiskt och dels att det tråkigt cykla en fucking timma men jag gör det som krävs. Jag måste orka träna, då kan jag inte har 100000 kalorier per dag!

Gå ute före jobbet, lyssna på en podd.

Träna efter jobbet. Gå ute efter middagen.

Upprepa varje dag fram till midsommar.
Citera
2023-04-30, 07:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

En timme om dagen på cykeln eller gångbandet är inte att tokträna, det låter tvärtom helt rimligt. Tokträna är det sista du vill göra, det bränner inte så mycket som många verkar tro, och dessutom ger det dig en jävla aptit.

Övertänk inte. Mitt tips är att skita i träningen, om du orkar så gå ut och gå en timme om dagen.

Svält dig så mycket du kan, det är inte så komplicerat.
Citera
2023-04-30, 07:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
”-Det är inte jag. Det är du”

Först och främst:
Du saknar förståelse för just vad du har gett dig in på, kombinera det med att du rent fysiskt inte KAN driva dig för hårt, och att du dessutom ämnar sköta jobbet som vanligt !!

Du får nog välja här, och då menar jag inte delmoment och vara Picky.

Jag menar mellan att ge upp från början, eller ta ledigt helt från jobbet, riskera hjärtstillestånd, och köra ”all hell” samtidigt.

Detta går emot allt vad långsiktigt och hälsosam viktnedgång man kan tänka, och att vadet regleras genom en tatuering säger allt.

För i helvoede.

Uppdraget går rent teoretiskt, men du kommer antagligen ta livet av dig.

Varför skulle han riskera hjärtstillestånd?
Citera
2023-04-30, 07:49
Medlem
Ghastens avatar
Du måste gå/jogga minst 2,5 timme per dag ära minimalt annars kan du aldrig bli av med så mycket på så kort tid. Hade du haft 4 till 6 månader så ja. Så det blir ingen tatuering för dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in