Citat:
Ursprungligen postat av
SisterJones
Men om ukraina skiter i att slåss med de nedgrävda o bara låter dem vara där o leva som grävlingar
o istället sätta in attacker på andra ställen där det inte finns grävlingar som är svårare att komma åt-
vad händer då - smart eller osmart?
Om man tittar på Charkiv offensiven slog man sig ju in som en kil rakt igenom ryss ockuperat område
för att sedan dela upp sig och ta kontrollen över försörjningsleden bakom ryssarnas linjer.
De ryska förband som då befann sig nära fronten fick då ge upp eller försöka fly i stulna privatbilar som hade soppa kvar i tanken.
Troligtvis använder man inte exakt samma strategi två gånger det gäller ju att få ett överrasknings moment också , ett sätt att få till detta kunde i och för sig vara att slå in flera kilar samtidigt så att
möjligheten till omgruppering förstörs för fienden.
Redan förra gången trodde och hoppades jag nog på ett sådant scenario men det gick nog inte
eftersom man inte hade tillräckliga resurser för detta.
Nu hoppas jag att de resurser väst officiellt skickat bara är en del av det som i verkligheten skickats
så att det finns en sjö att ösa ur som inte kan ta slut.
Jag och många med mig vill nog gärna se ett slut på det här kriget och då är det ju lika bra att gå
all in.