2023-04-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
En natoansökan berättigar inte till en attack, men den svenska natoansökningen leder vare sig till ett bättre säkerhetsläge för Sverige eller för hela regionen.
Vad är det som berättigar Rysslands krigföring i Ukraina då?
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Ingenting i rysslands löfte att skydda ukraina hängde på att ukraina var tvungen att vara en lydstat till ryssland. Vad är det som du tycker är konstigt med det?

Det är inget konstigt. Det var det jag svarade på alltså att Ryssland lovat att skydda Ukraina. Jag vet inte hur löftet såg ut men det bryts förstås omedelbart vid öppen fientlighet.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det du skriver är så banalt att jag inte förmår att bemöta det.

Men jag vill nog få svaret på hur Nato kan vara ett existentiellt hot mot Ryssland av ett sånt geni som dig. Hur ska du kunna övertyga andra om du inte svarar på såna banala frågor, som ändå är svåra att förstå rent logiskt.
Citera
2023-04-26, 21:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det är inget konstigt. Det var det jag svarade på alltså att Ryssland lovat att skydda Ukraina. Jag vet inte hur löftet såg ut men det bryts förstås omedelbart vid öppen fientlighet.
Ryssland hade lovat att skydda Ukraina mot vad??
Låter mer som beskyddarverksamhet = gangsters.
Citera
2023-04-26, 21:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
En natoansökan berättigar inte till en attack, men den svenska natoansökningen leder vare sig till ett bättre säkerhetsläge för Sverige eller för hela regionen.

Så, med andra ord, Ukraina har all rätt i världen att välja vilka man vill alliera sig med?
Citera
2023-04-26, 21:08
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Och vilka var skillnaderna i sakinnehåll jämfört med version 1?
Ge ett enda exempel så är jag nöjd.

Varför förvränger du citat?
Vilket syfte har det?

Vem är det du ljuger för?
Varför är det viktigt att här på FB ljuga och förvränga saker??
Citera
2023-04-26, 21:10
Medlem
Citat:
Du menar Rysslands fientlighet mot Ukraina? Eller vad är det för stolligheter du tror på? Attackerade Ukraina Ryssland? När hände detta menar du?
Citera
2023-04-26, 21:13
Medlem
Citat:
Fattar inte vad du menar. Det är helt ointressant. Ja det är krig. Oberättigat eller oberättigat? Vad ska du med det till?
Anser du att kriget är berättigat? Och i så fall, på vilka grunder?
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Du menar Rysslands fientlighet mot Ukraina? Eller vad är det för stolligheter du tror på? Attackerade Ukraina Ryssland? När hände detta menar du?

Fattar du trögt? Alla relationer är på något sätt villkorade. Det finns gränser.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Visst, men med hänsyn till det politiska läge som råder är det ett ansvar för den som tar upp en stat, vilka konsekvenser det leder till.
Precis som det är ett ansvar för Ryssland vilka konsekvenser det får att Ryssland (återigen) invaderar ett grannland, bl.a. att NATO utvidgar till flera av Rysslands grannländer.
Citera
2023-04-26, 21:15
Medlem
and round and round we go

ska bli spännande nu när ukrainas offensiv startar så vi får se hur tyskarnas stridsvagnar presterar

även om ryssarna är klåpare så har dom ju haft månader på sig att gräva ned sig och bygga upp försvarslinjer

nästan som när det är slutspel på gång i hockey
Citera
2023-04-26, 21:16
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men jag vill nog få svaret på hur Nato kan vara ett existentiellt hot mot Ryssland av ett sånt geni som dig. Hur ska du kunna övertyga andra om du inte svarar på såna banala frågor, som ändå är svåra att förstå rent logiskt.

Är eller inte. Det är frågan hur det upplevs. Det upplevs tydligen som ett hot med tanke på konsekvenserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in