2023-04-28, 15:11
Medlem
Detta borde väl innebära att även M-lotter stoppas?
https://mlotten.se/
Citera
2023-04-28, 15:11
Medlem
Herostratoss avatar
Härligt att maffian kläms åt. Nu blir det svårare att finansiera sinekurer för skojarna.
Citera
2023-04-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men blir det inte ganska lätt för sossarna att låta lotterispelet vara helt skiljt från partiet och så donerar det företaget pengarna istället. Det måste ju vara fullt möjligt att göra så. Hur kan man stoppa det?

Nej, det går naturligtvis inte. Det är bara spel för gallerierna och slöseri med skattepengar
Citera
2023-04-28, 15:13
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jaja. Ännu en viktig fråga för SD. Tidigare var det ett parti med visioner nu ett parti som vill förbjuda saker just de själva är emot. Hur vore det om SD började fokusera på viktiga frågor än sagohenar, lucior och lotteri.
SD kan ändå inte förbjuda dessa lotter utan bara betalningsformen. Jag tror nog att S kan fortsätta sälja lotter så länge det inte sker med kredit.
Det jobbiga med den lagen blir att den kommer slå hårt mot Bingolotto (Föreningslivet) och Postkodslotteriet som minskar våra kostnader till hjälporganisationer. Båda dessa har samma betalningssystem som S.
Jävla pajasparti när det kom till kritan

Har du ju tyckt i alla år din pajas, vem tror du att du kan lura ditt sossetroll?

Nej, det ska inte drabba någon förening, utan riktas enbart mot partier. Det står mycket tydligt. Nej, man kan inte bara fortsätta om det förbjuds, det skulle kosta många gånger mer än det smakar kan jag säga dig och det fort. Man får förbjuda eventuella luckor också då spel, alkohol, tobak och liknande inte ska finansiera partierna, inte ens på omvägar heller. Det ska också förbjudas och begränsas strikt att göra så. Man kan inte donera 152 miljoner utan att redogöra för vad dessa kommer ifrån och det ska ju vara förbjudet var dessa kommer ifrån.
Citera
2023-04-28, 15:14
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag kan bara Bingolotto och Triss men jag är å andra sidan inte så intresserad av spel. Säljs dessa sosse-lotter i vanliga butiker?

Varför startar inte de andra partierna egna spel om det nu är så lukrativt?

För att man är emot det och starkt ogillar det som du kan se i förslaget.
Citera
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Sosse-lotter? Aldrig sett eller hört talas om. Kan ju knappast handla om så stora belopp.

Detta kommer bara göra sossarna sura så när de vinner nästa val kommer de hämnas genom att förbjuda kollekt i kyrkorna som går till kd.

Och här kommer du som vanligt med din jävla okunnighet. Du är ett jävla slöseri med utrymme!

Citat:
”Miljoner” behöver inte vara så mycket i sammanhanget. Vet nån exakt hur mycket det rör sig om?

Läs tråden för i helvete!
Citera
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSthlm1
Detta borde väl innebära att även M-lotter stoppas?
https://mlotten.se/

Japp, men man tjänar bara 9 miljoner och är principiellt emot det nu och även då, men ville inte ge frikort åt S.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Självklart ! Eftersom därför har vi flest väljare också varje val. Men det är inte lotternas förtjänst utan det är pga politiken som S står för och har stått för. Utan S hade Sverige inte blivit så framgångsrikt men det har ju börjat förstöras mer och mer när dom rika blir rikare och dom fattiga fattigare. Dom som drabbas mest av skattesänkningar för dom rikaste är våra barn .

Det perversa är att man importerar fattidomen som ska motivera höga skatter o rättvisa.

Socialdemokratin lyckades. Sedan blev det ett korrupt nätverk för karriärister. Bildningsidealet förvandlades till 800 000 analfabeter. Miljonprogrammet till vägglöss, madrasshotell, bilbränder, stenkastning, knarklangning o skjutningar.

Landet är nu i en spiral nedåt i en accelererande hastighet.

Förbjuda partilotter kommer inte ha annan inverkan än i Sossarnas partiekonomi. Men skulle man dessutom slopa alla partistöd så kanske politiken skulle vitaliseras.
Citera
2023-04-28, 15:15
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ja det var mer än vad jag trodde. Man ska aldrig underskatta dumheten hos spelare!

Men jag undrar fortfarande: var i helvete säljs dessa lotter? Är det nån i tråden som sett dessa lotter i verkligheten?

Tror du de säljs med en stor S-logga på sig? Du är mer än lovligt dum i huvudet!
Citera
2023-04-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Har du ju tyckt i alla år din pajas, vem tror du att du kan lura ditt sossetroll?

Nej, det ska inte drabba någon förening, utan riktas enbart mot partier. Det står mycket tydligt. Nej, man kan inte bara fortsätta om det förbjuds, det skulle kosta många gånger mer än det smakar kan jag säga dig och det fort. Man får förbjuda eventuella luckor också då spel, alkohol, tobak och liknande inte ska finansiera partierna, inte ens på omvägar heller. Det ska också förbjudas och begränsas strikt att göra så. Man kan inte donera 152 miljoner utan att redogöra för vad dessa kommer ifrån och det ska ju vara förbjudet var dessa kommer ifrån.
Och här bevisar du att du kan noll om både politik samt juridik.
Om du ens läst så handlar det om kreditköp.
Inom juridiken ska alla behandlas lika vilket innebär alla, inte ett specifikt lotteri.
Men ok. Till skillnad mot dig så kan jag lite juridik och politik och än mer är att jag kan diskutera sakfrågor utan att vara partisk till skillnad mot dig och dina gelikar.
Citera
2023-04-28, 15:21
Medlem
Äntligen! på tok för sent, men bättre sent än aldrig. Nu får sossarna anpassa sig till andra partier, och de kommer svida. De roligaste är hur SSU kommer reagera som har kunnat sola sig i massvis av pengar, nu får man strama åt. Vilka är kvar och vilka väljer att lämna för att lönen kommer sänkas. De kan ni fan ha jävla sosse pack!
Citera
2023-04-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det finns väl ingen maxgräns på hur mycket man får skänka?
Ett parti får inte vara beroende av ett enskilt företag vilket det skulle definieras som i fall hälften av sossarnas intäkter skulle komma från ett enskilt bolag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in