2023-04-28, 14:56
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
"Hårt slag för demokratin" säger vissa clowner, jag ser verkligen inte vad problemet här är.

Enda problemet är väl att en skadad pitbull tenderar att bitas våldsamt.
Citera
2023-04-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sosse-lotter? Aldrig sett eller hört talas om. Kan ju knappast handla om så stora belopp.

Detta kommer bara göra sossarna sura så när de vinner nästa val kommer de hämnas genom att förbjuda kollekt i kyrkorna som går till kd.

Jaså, du - inte stora belopp, ja då kommer de väl ej heller motsätta sig ett förbud, eller vad tror du? Att sossarnas halva inkomst försvinner torde, stick i stäv mot vad du tror, svida ytterst mycket i deras snart halvtomma fickor...

Du anser kanske inte att 152 miljoner är så mycket för partikassan att dräneras på - förstår jag dig rätt då?

https://www.expressen.se/nyheter/for...rt-slag-mot-s/
Citera
2023-04-28, 14:59
Medlem
Krimkolls avatar
Det här gör att S blir mer lika i sin finansiering och struktur som SD och M och att man spelar på mer lika villkor gällande ekonomi och inför valen. Men det gillar inte S som vill ha massiv korruption och särrättigheter för sig själva.

Nu gäller det att komma åt den fackliga finansieringen och valboskapen i miljoner också, som syftar till precis samma saker.
Citera
2023-04-28, 14:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Jaså, du - inte stora belopp, ja då kommer de väl ej heller motsätta sig ett förbud, eller vad tror du? Att sossarnas halva inkomst försvinner torde, stick i stäv mot vad du tror, svida ytterst mycket i deras snart halvtomma fickor...

Du anser kanske inte att 152 miljoner är så mycket för partikassan att dräneras på - förstår jag dig rätt då?

https://www.expressen.se/nyheter/for...rt-slag-mot-s/

Ja det var mer än vad jag trodde. Man ska aldrig underskatta dumheten hos spelare!

Men jag undrar fortfarande: var i helvete säljs dessa lotter? Är det nån i tråden som sett dessa lotter i verkligheten?
Citera
2023-04-28, 15:02
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Sosse-lotter? Aldrig sett eller hört talas om. Kan ju knappast handla om så stora belopp.

Detta kommer bara göra sossarna sura så när de vinner nästa val kommer de hämnas genom att förbjuda kollekt i kyrkorna som går till kd.

Då är du blind. A-lotter, Femman, Glädjelotten, Kombilotteriet osv osv osv.

Jag tror ingen kyrkas kollekt går direkt till Kristdemokraterna, har du något sådant exempel?
Citera
2023-04-28, 15:04
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
”Miljoner” behöver inte vara så mycket i sammanhanget. Vet nån exakt hur mycket det rör sig om?

Var hittar man dessa jävla lotter? Har aldrig sett någonsin.

Vidare tycker jag att den som köper lotter får skylla sig själv. Lotter är en extraskatt för idioter.

Halva partikassan min vän. 130-350 miljoner om året till partiet och dess förgreningar. Tusentals jobb genom födkroken är nu hotade, därav desperationen och ilskan.

Miljarder över bara några års tid och tiotusentals ekonomiskt svaga och pensionärer till kronofogden varje år då sossarna gett sig själva rätten att sälja abonnemang till personer utan inkomst och med svag inkomst.
Citera
2023-04-28, 15:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Skrämmande. Detta behöver komma till allmänhetens kännedom.

Socialdemokraterna använder decennium efter decennium socialdemokratisk makt för att stärka socialdemokraterna. Vad är det du inte förstår?

Självklart ! Eftersom därför har vi flest väljare också varje val. Men det är inte lotternas förtjänst utan det är pga politiken som S står för och har stått för. Utan S hade Sverige inte blivit så framgångsrikt men det har ju börjat förstöras mer och mer när dom rika blir rikare och dom fattiga fattigare. Dom som drabbas mest av skattesänkningar för dom rikaste är våra barn .
Citera
2023-04-28, 15:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Det var verkligen på tiden. Men borde inte alla dessa utredningar utföras under tiden M satt i opposition? Så kan man trumma på med beslut så fort man får majoritet.

Moderater kan inte hålla tyst.
Skulle de förbereda dyligt i förväg så skulle Afonbladet o Svt direkt skrika ut hur demokratifarliga Moderaterna är o med vilken dubbelmoral de smider ränker.

Det skulle heta att Moderaterna gärna skapar miljadärer på Malta, men vill förbjuda lotterier för ikke kommersiella organisationer o välgörenhet..,,
Citera
2023-04-28, 15:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Helt rätt tycker jag.
Hade SD valt att starta ett lotteri på samma sätt som S nu redan har så hade det blivit ett jädra liv då S anser sig ha patent på detta. Så fel att S ska få pengar av speltorskar.
Citera
2023-04-28, 15:07
Medlem
Jaja. Ännu en viktig fråga för SD. Tidigare var det ett parti med visioner nu ett parti som vill förbjuda saker just de själva är emot. Hur vore det om SD började fokusera på viktiga frågor än sagohenar, lucior och lotteri.
SD kan ändå inte förbjuda dessa lotter utan bara betalningsformen. Jag tror nog att S kan fortsätta sälja lotter så länge det inte sker med kredit.
Det jobbiga med den lagen blir att den kommer slå hårt mot Bingolotto (Föreningslivet) och Postkodslotteriet som minskar våra kostnader till hjälporganisationer. Båda dessa har samma betalningssystem som S.
Jävla pajasparti när det kom till kritan
Citera
2023-04-28, 15:09
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ja det var mer än vad jag trodde. Man ska aldrig underskatta dumheten hos spelare!

Men jag undrar fortfarande: var i helvete säljs dessa lotter? Är det nån i tråden som sett dessa lotter i verkligheten?

Vissa finns i butiker och andra kommer på posten som du säkert får reklam om då och då.
Citera
2023-04-28, 15:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Då är du blind. A-lotter, Femman, Glädjelotten, Kombilotteriet osv osv osv.

Jag tror ingen kyrkas kollekt går direkt till Kristdemokraterna, har du något sådant exempel?

Jag kan bara Bingolotto och Triss men jag är å andra sidan inte så intresserad av spel. Säljs dessa sosse-lotter i vanliga butiker?

Varför startar inte de andra partierna egna spel om det nu är så lukrativt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in