2023-04-27, 15:40
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Noterar att du inte svarat på mina frågor?

Inget som tvingar dig att göra det såklart, men inget svar är också på sitt vis ett svar.

----------------

Även om jag ofta och högljutt gärna kritiserar Citys väg till konstgjord storklubb, ser vi på Chelsea att bara investeringar inte är någon garanti för framgång.

Laget ligger på en elfteplats, 6p från 10e-platsen. Man är 14p från en potentiell Conference League-placering. 18p kvar att spela om. Man är i totalt ingenmansland och det ser ut att vara en trupp i ruiner. Om Spurs får skit för att alla spelar för sig själva, vad ska man då säga om Chelsea?

Så här blir troligen europaplatserna för övrigt:

Champions League: 1, 2, 3, 4
Europa League: 5, 6
Europa Conference League: 7

Så visst, man kan ifrågasätta hur City byggt sin framgång, men samtidigt har de ju tagit många beslut rätt. Enbart pengar garanterar inga titlar, även om det såklart blir mycket lättare och förr eller senare klaffar det skapligt i varje fall.

Vad spelar det för roll när någon började heja på ett lag? En människa man inte känner och förmodligen aldrig kommer träffa. Hejar man på tex Chelsea eller City så spelar det ingen roll när började följa dom eftersom de är fel klubbar i andras ögon.

Tyvärr var inte min pappa fotbollsfan så jag växte inte upp med tipsextra. När jag började höra om fotboll i skolan så var det alltid Madrid eller Barcelona det talades om. När jag började intressera mig för fotboll så var alla runt om mig United eller Arsenal. Jag valde då City pga Svennis.
Citera
2023-04-27, 17:14
Medlem
TilhelmWells avatar
Det kanske börjar röra på sig lite i försäljningen av Manchester United Football Club.

Tydligen är Sir Jim Ratcliffe villig att låta Glazers behålla under 20% av ägandet. Det skulle alltså betyda att han köper drygt 50% av de 69% som finns till försäljning (övriga aktier, ca 31%, finns på NYSE som vem som helst kan köpa när de finns till försäljning). Det skulle betyda att Glazers skulle få behålla ca 18%. Detta ser jag som jävligt positivt om alternativet är att vara 100% ägt av Qatar. Om Ratcliffe skulle lyckas få ihop över 50% av ägandet så vet jag från mina källor att han i framtiden planerar att på något sätt involvera medlemmar.

Man Utd takeover: Sheikh Jassim responds after Sir Jim Ratcliffe offers to keep Glazers
https://www.express.co.uk/sport/football/1763429/Manchester-United-takeover-Sheikh-Jassim-Sir-Jim-Ratcliffe-Glazers-news

Citat:
On Wednesday night, it emerged Ratcliffe was willing to let the Glazers remain at United.

But 90min claim Sheikh Jassim has responded by insisting he’s confident of a full takeover, despite the obvious difficulties involved.

Ratcliffe’s own bid would allow the Glazers to retain their 20 per cent stake in the club ahead of Fridays 10pm deadline/

INEOS are opposing to own just over 50 per cent of the club, with the Glazers and other shareholders then taking up the rest.

Propagandan går nu hårt åt Ratcliffe och alla fake United-supportrar skriker sig hesa och pissar på sig att de vill ha Qatar som ägare. Skulle det ske så är min tid som United-supporter över. Jag säljer då ut min samling (matchtröjor, halsdukar, vimplar m m) till den som vill ha dem.

Man Utd takeover LIVE: Glazers make bidder request as final decision timeline set
https://www.express.co.uk/sport/football/1763284/Man-Utd-takeover-LIVE-updates-Sir-Jim-Ratcliffe-Glazer-Sheikh-Jassim-Qatar-Tottenham-news

The bottom line. Den eviga felande triangeln. Judar gillar muslimer mer än kristna, muslimer gillar kristna mer än judar (eftersom Jesus var en profet enligt dem) och kristna gillar judar mer än muslimer (s k kristna sionister). Därför ser det mörkt ut men hopper är det sista som överger en.
Citera
2023-04-27, 19:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Det kanske börjar röra på sig lite i försäljningen av Manchester United Football Club.

Tydligen är Sir Jim Ratcliffe villig att låta Glazers behålla under 20% av ägandet. Det skulle alltså betyda att han köper drygt 50% av de 69% som finns till försäljning (övriga aktier, ca 31%, finns på NYSE som vem som helst kan köpa när de finns till försäljning). Det skulle betyda att Glazers skulle få behålla ca 18%. Detta ser jag som jävligt positivt om alternativet är att vara 100% ägt av Qatar. Om Ratcliffe skulle lyckas få ihop över 50% av ägandet så vet jag från mina källor att han i framtiden planerar att på något sätt involvera medlemmar.

Man Utd takeover: Sheikh Jassim responds after Sir Jim Ratcliffe offers to keep Glazers
https://www.express.co.uk/sport/football/1763429/Manchester-United-takeover-Sheikh-Jassim-Sir-Jim-Ratcliffe-Glazers-news

Propagandan går nu hårt åt Ratcliffe och alla fake United-supportrar skriker sig hesa och pissar på sig att de vill ha Qatar som ägare. Skulle det ske så är min tid som United-supporter över. Jag säljer då ut min samling (matchtröjor, halsdukar, vimplar m m) till den som vill ha dem.

Man Utd takeover LIVE: Glazers make bidder request as final decision timeline set
https://www.express.co.uk/sport/football/1763284/Man-Utd-takeover-LIVE-updates-Sir-Jim-Ratcliffe-Glazer-Sheikh-Jassim-Qatar-Tottenham-news

The bottom line. Den eviga felande triangeln. Judar gillar muslimer mer än kristna, muslimer gillar kristna mer än judar (eftersom Jesus var en profet enligt dem) och kristna gillar judar mer än muslimer (s k kristna sionister). Därför ser det mörkt ut men hopper är det sista som överger en.

Hur fan kan vilja ha Glazers kvar och bjuda in mer skuld? Obegripligt.

Det blir bara Glazers kvar med sin bestämmanderätt och Ineos som drar in mer skuld. Kommer att bli ett väldigt långsamt byggande av lag och arena.
Citera
2023-04-27, 19:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur fan kan vilja ha Glazers kvar och bjuda in mer skuld? Obegripligt.

Det blir bara Glazers kvar med sin bestämmanderätt och Ineos som drar in mer skuld. Kommer att bli ett väldigt långsamt byggande av lag och arena.
Glazers kommer väl knappast ha någon bestämmanderätt om de äger runt 18 procent.
Citera
2023-04-27, 20:06
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Glazers kommer väl knappast ha någon bestämmanderätt om de äger runt 18 procent.

Hur vet vi det? De kan ju lika gärna ha det i avtalet och göra om aktierna. Varför skulle de vilja behålla 20% och inte ha något att säga till om?

Joel och Avram tjänar inte en krona på det här just nu och med den lilla andel de äger så blir det ingen utdelning att tala om. De lär inte heller få mer om de säljer om fem år.
Citera
2023-04-27, 20:24
Medlem
Jag tror också att handssituationen är en sådan som någon annan domare skulle kunna ha blåst på. Även andra VAR-domare tror jag skulle kunnat ha kallat på domarens uppmärksamhet. Som jag kommer ihåg situationen gick Thiago in i duell om bollen, och vann den men fick bollen på armen typ två gånger, då tycker jag att det bör vara straff.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpool kommer undan med en hel del tur igår. Vi tar det i turordning.

1-0 till Hammers är ett väldigt fint fotbollsmål. Benrahmas dämpning, Paquetas löpning, väggspel och avslut. Killen är vänsterfotad och får till en sån träff med högern. Ser att det klagas lite på stillastående LFC-spelare men tycker nog mer att Hammers ska ha cred för ett fint anfall.

1-1 är ett jättefint avslut av Gakpo. Stolproten, studsande boll. Det är inte det estetiskt vackraste men det är svårtaget, även på distans.

Sen tycker jag LFC har tur på West Hams bortdömda. Offsiden är hårfin. Men framför allt är felet Jotas som jag ser det. Han ska ta pressen på Paqueta och när han inte gör det blir mittfältet passivt och osäkra. När de kliver på är det för sent, då har Paqueta fått den yta och tid han vill ha för att slå passningen. Sen tycker jag förvisso VvD ska göra det mycket, mycket bättre mot Bowen. Men det stör lite att det är "egentligen" inte ett offsidemål, i den meningen att det inte är offsiden som avgör att det blir mål. De cm Bowen är offside är inte det som gör att det blir mål. Det är Liverpools obefintliga press på bollhållaren och att VvD helt misslyckas i det som är hans paradgren, 1on1.

2-1 jättefin nick, inte mycket att säga här mer än att ytterbackarna fortsätter vara LFCs viktigaste assist-givare. Här Robertson, som slagit fin hörna innan dess med.

Sen till kvällens snackis, Hams uteblivna straff i 8X:e. Thiago tacklar för boll, får en motstuds som tar på armen han ska ta emot sig mot marken med.

Jag vet ärligt talat inte riktigt vad som gäller här.
Arm i naturlig position? Ja.
Avsiktligt? Nej.
Hinner reagera? Nej.
Arm utanför kropp? Ja.
Tar den på arm? Tveklöst.
Vinner Thiago fördel med armen? Ja, han vinner boll genom att stoppa den med armen och få den med sig.

Jag antar det bara är one of those things. Det är inte svartvitt. Det är subjektivt. En annan domare kunde blåst straff. Det blev det inte idag. VAR tycker inte det är ett clear and obvious error av domaren.

Men jag fattar reaktionerna, det gör jag. När man ser en del som blivit straff och så blir detta inte det, då kan man bli tokig.

Trents "nya" roll att kliva upp på mittfält vid possession funkar ju rätt bra. När Henderson var på plan var det hans jobb att täcka högerbacken om inte Trent hunnit jobba hem. Men vem tog den rollen när Henderson klev av? Thiago ersatte Hendo och jag såg knappast att han täckte den ytan eller tog något hemjobb. Verkade närmast vara en trebackslinje där Matip låg närmast högerkanten. Känns väldigt riskabelt.

Liverpools väg mot Europa fortfarande lång och svår. Man kan bara göra sitt och se hur långt det räcker. Upploppet ser väldigt hanterbart ut, om man bara gör det man ska. Vilket varit Liverpools problem detta år. Jag hoppas, men vet att det ska mycket till.

Angående toppmötet... vad säger man. Ett lag som varit här förut, ett lag som tyngs av pressen. Ett lag med färdiga stjärnor på alla positioner och bänken, ett lag med "could be something" på många positioner och inga stjärnor på bänken.

KdB visar vägen. Symptomatiskt att det är Ødegård som missar den enkla passningen före 3-0. Avslutet fenomenalt mellan Holdings ben. Men against boys, snackas det om. Blir mycket tungt för Arsenal nu.
Citera
2023-04-27, 21:58
Medlem
Drickbacks avatar
Tror det missades igår men Sheffield U klara för PL 23/24. Dom och Burnley är tråkiga namn roligare med Luton men det är en hel drös med lag som kan vara med i kvalet.
Citera
2023-04-27, 22:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Lider med dig och Spurs. Såhär dåliga var ni ju för några månader sedan. Vafan har hänt?
Citera
2023-04-27, 22:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tror det missades igår men Sheffield U klara för PL 23/24. Dom och Burnley är tråkiga namn roligare med Luton men det är en hel drös med lag som kan vara med i kvalet.

Luton i PL vore nåt. Deras arena är ju helt knasig, ena ingången är liksom rakt igenom ett bostadshus.
https://www.alamy.com/stock-photo/entrance-to-the-oak-stand-at-kenilworth-road.html?sortBy=relevant

För 9 år sedan höll de till i National League (då Conference League). Arenan tar visserligen dryga 10000 (mer än Bournemouths arena som bara tar 8000) men är inte godkänd för den standard som Premier League sätter för TV-sändningarna.

Burnley och Sheff U är så dötrista nykomlingar. Jävla jo-jolag. Som tur är ser det tredje laget ut att bli en något trevligare återkomst för något av de klassiska lagen Middlesbrough, Coventry, Blackburn eller Sunderland. Men inget av de lagen får det heller att rycka i baguetten. Så hoppas på Luton. Millwall hade funkat också.
Senast redigerad av Beaver14 2023-04-27 kl. 22:27.
Citera
2023-04-27, 22:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Lider med dig och Spurs. Såhär dåliga var ni ju för några månader sedan. Vafan har hänt?

Så uselt. Så är det hålla på denna klubben en jävla bergochdalbana.

Skitsamma nästa säsong ska vi ta ligan
Citera
2023-04-27, 22:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Så uselt. Så är det hålla på denna klubben en jävla bergochdalbana.

Skitsamma nästa säsong ska vi ta ligan
Kanske säsongen efter när Luka väljer att lämna Madrid och komma tillbaka för att hjälpa er Luka och Dele på mittfältet 2025 med någon till skulle ju anses vara världens bästa
Citera
2023-04-27, 22:33
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Dom måste ju anses vara laget som har gjort bästa säsongen efter förutsättningar osv. Tror inte ens dom själva hade CL som mål denna säsong utan enbart Europa och sen säsongen efter försöka slåss om CL för att sedan slåss om titeln. Har gått jävligt snabbt. Newcastle mot City i nästa års titelrace?
Köpelag haha till nästa år har folk koll på hur de spelar blir svårare då. De kommer ha CL också så de måste breda truppen men troligen kommer skadorna på posten när fler matcher på högre nivå ska spelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in