2023-04-26, 23:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hade vi inte tappat 2-0 mot Liverpool tror jag att vi hade städat av West Ham och S'ton lätt. Den matchen satt sig på psyket hos spelarna, har inte gått att känna igen efter det. Tyvärr.

Men men, matematiskt klara för CL idag i alla fall. Alltid nåt, och oavsett ett stort steg framåt i utvecklingen. Vi blir att räkna med framöver.
Ja och jag tror att om ni hade vunnit mot City i första eller andra mötet så hade ni visat att ni var på riktigt. Guldet var aldrig realistiskt. Bara erkänna.

Nej det blir ni inte. Kommer ryka snabbt i CL och gå tillbaka till att slåss om en 4:e plats där City, United, Newcastle,Liverpool, Chelsea bland annat är före er.
Citera
2023-04-26, 23:45
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ja och jag tror att om ni hade vunnit mot City i första eller andra mötet så hade ni visat att ni var på riktigt. Guldet var aldrig realistiskt. Bara erkänna.

Nej det blir ni inte. Kommer ryka snabbt i CL och gå tillbaka till att slåss om en 4:e plats där City, United, Newcastle,Liverpool, Chelsea bland annat är före er.

Chelsea

Men skriv gärna av oss. Har inget emot att inte vara favorit.
Citera
2023-04-26, 23:47
Medlem
HycklarSveriges avatar
Det bättre laget vann definitivt. Arsenal var utspelade hela matchen tyvärr. Bara i sista delen av matchen började lite mer kreativa saker hända med bytena, men redan allt för sent.

Självklart så ska Haaland sätta den i sista minuten och spräcka rekordet också, förnedrande.

Grattis City och Haaland för en enastående insats, men även Pep måste nämnas. Nu måste de la ändå vinna treblen tänker jag.
Citera
2023-04-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
City 4-1 blir kvällens tips.
Haaland gör minst 1 ikväll

Imponerande, hatten av
Citera
2023-04-26, 23:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Chelsea

Men skriv gärna av oss. Har inget emot att inte vara favorit.
Ja, Chelsea är värdelösa men kommer vara bättre än Arsenal nästa år.

Ni kanske borde testa det någon gång? Vem vet, det kanske funkar. Ni har ju trots allt aldrig varit det inför en säsong sedan typ 2004?
Citera
2023-04-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz
Imponerande, hatten av
Det rassla till fint ikväll
Citera
2023-04-27, 00:48
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
City 4-1 blir kvällens tips.
Haaland gör minst 1 ikväll
Bra tippat 🫡
Citera
2023-04-27, 07:40
Medlem
Magica-Lazios avatar
Nu firar väl alla Man U, liverpool, chelsea och tottenham supportrar. Alltid bättre när ett plastlag vinner ligan som city än en konkurrent som har traditioner. Just nu verkar city vara på en helt annan planet än övriga lag i Premier League och övriga världen för den delen också. KDB verkar ha kommit igång på riktigt också från att ha varit 50% av sitt max stora delar av säsongen.

Är som att ingen bryr sig när city vinner. Andra storslagens supportrar verkar mer pusta ut, vad bra att city tar ligan liksom. Till och med man United supportrar föredrar att city tar ligan före arsenal om jag fattat rätt? Det säger inte lite när de föredrar city framför arsenal som vinnare av PL.

Tottenham supportrar kan jag förstå varför eftersom det är trots allt samma stad som arsenal. Däremot United och liverpool måste ju vara så att det är sedan gammalt innan city var ett Saudi arabiskt lag och de inte ens fanns på kartan att tampas med de stora klubbarna.
Citera
2023-04-27, 08:12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Nu firar väl alla Man U, liverpool, chelsea och tottenham supportrar. Alltid bättre när ett plastlag vinner ligan som city än en konkurrent som har traditioner. Just nu verkar city vara på en helt annan planet än övriga lag i Premier League och övriga världen för den delen också. KDB verkar ha kommit igång på riktigt också från att ha varit 50% av sitt max stora delar av säsongen.

Är som att ingen bryr sig när city vinner. Andra storslagens supportrar verkar mer pusta ut, vad bra att city tar ligan liksom. Till och med man United supportrar föredrar att city tar ligan före arsenal om jag fattat rätt? Det säger inte lite när de föredrar city framför arsenal som vinnare av PL.

Tottenham supportrar kan jag förstå varför eftersom det är trots allt samma stad som arsenal. Däremot United och liverpool måste ju vara så att det är sedan gammalt innan city var ett Saudi arabiskt lag och de inte ens fanns på kartan att tampas med de stora klubbarna.
Firar & firar om man läser tråden enögt kan man givetvis utläsa det så men många har hejat på Arsenal i kampen mot City. Dock finns det en och annan som tyckt att ligaguldet mer eller mindre var klart och då blir det käbbel när man ser något de inte vill se nämligen att City skulle komma tillbaka och ta tillbaka initiativet. Jag skrev om det i Jan/feb. Du kallar City plastlag men Arsenal värvade ju från plastlaget och dessa spelare har i högsta drag bidragit till att Arsenal har kunnat lyfta sig en nivå. Sen att Arsenal med Arteta i spetsen försöker spela som City och blir uppläxade av förebildena är som att se en dålig kopia.

För min del är bra att City vinner för då är det bara Liverpool som har stuckit emellan och bärgat ett guld från dom.
Jag personligen hade kunnat unna en ligaguldet men inte en annan utan att nämna namn (nämnt det förr)

Ja man kan undra sig varför några föredrar City före Arsenal men de svaren är rätt uppenbara om man tittar med två ögon.

Sen att man som serieledare möter tvåan och blir utskåpade är mindre smickrande, finns olika anledningar varför Arsenal toppar så länge, ett av dom är spelschemat läs i vilken man mött lag.
Givetvis ska Arsenal ha kred för vad de hittills har åstadkommit spel & poängmässigt.
Citera
2023-04-27, 08:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Liverpool kommer undan med en hel del tur igår. Vi tar det i turordning.

1-0 till Hammers är ett väldigt fint fotbollsmål. Benrahmas dämpning, Paquetas löpning, väggspel och avslut. Killen är vänsterfotad och får till en sån träff med högern. Ser att det klagas lite på stillastående LFC-spelare men tycker nog mer att Hammers ska ha cred för ett fint anfall.

1-1 är ett jättefint avslut av Gakpo. Stolproten, studsande boll. Det är inte det estetiskt vackraste men det är svårtaget, även på distans.

Sen tycker jag LFC har tur på West Hams bortdömda. Offsiden är hårfin. Men framför allt är felet Jotas som jag ser det. Han ska ta pressen på Paqueta och när han inte gör det blir mittfältet passivt och osäkra. När de kliver på är det för sent, då har Paqueta fått den yta och tid han vill ha för att slå passningen. Sen tycker jag förvisso VvD ska göra det mycket, mycket bättre mot Bowen. Men det stör lite att det är "egentligen" inte ett offsidemål, i den meningen att det inte är offsiden som avgör att det blir mål. De cm Bowen är offside är inte det som gör att det blir mål. Det är Liverpools obefintliga press på bollhållaren och att VvD helt misslyckas i det som är hans paradgren, 1on1.

2-1 jättefin nick, inte mycket att säga här mer än att ytterbackarna fortsätter vara LFCs viktigaste assist-givare. Här Robertson, som slagit fin hörna innan dess med.

Sen till kvällens snackis, Hams uteblivna straff i 8X:e. Thiago tacklar för boll, får en motstuds som tar på armen han ska ta emot sig mot marken med.

Jag vet ärligt talat inte riktigt vad som gäller här.
Arm i naturlig position? Ja.
Avsiktligt? Nej.
Hinner reagera? Nej.
Arm utanför kropp? Ja.
Tar den på arm? Tveklöst.
Vinner Thiago fördel med armen? Ja, han vinner boll genom att stoppa den med armen och få den med sig.

Jag antar det bara är one of those things. Det är inte svartvitt. Det är subjektivt. En annan domare kunde blåst straff. Det blev det inte idag. VAR tycker inte det är ett clear and obvious error av domaren.

Men jag fattar reaktionerna, det gör jag. När man ser en del som blivit straff och så blir detta inte det, då kan man bli tokig.

Trents "nya" roll att kliva upp på mittfält vid possession funkar ju rätt bra. När Henderson var på plan var det hans jobb att täcka högerbacken om inte Trent hunnit jobba hem. Men vem tog den rollen när Henderson klev av? Thiago ersatte Hendo och jag såg knappast att han täckte den ytan eller tog något hemjobb. Verkade närmast vara en trebackslinje där Matip låg närmast högerkanten. Känns väldigt riskabelt.

Liverpools väg mot Europa fortfarande lång och svår. Man kan bara göra sitt och se hur långt det räcker. Upploppet ser väldigt hanterbart ut, om man bara gör det man ska. Vilket varit Liverpools problem detta år. Jag hoppas, men vet att det ska mycket till.

Angående toppmötet... vad säger man. Ett lag som varit här förut, ett lag som tyngs av pressen. Ett lag med färdiga stjärnor på alla positioner och bänken, ett lag med "could be something" på många positioner och inga stjärnor på bänken.

KdB visar vägen. Symptomatiskt att det är Ødegård som missar den enkla passningen före 3-0. Avslutet fenomenalt mellan Holdings ben. Men against boys, snackas det om. Blir mycket tungt för Arsenal nu.
Citera
2023-04-27, 09:34
Medlem
Alex P. Keatons avatar
När Liverpool vann ligan senast lät det: "City behöver vinna för fotbollens skull". För fotbollens skull? Jo precis.

Man kan diskutera hit och dit om det beror på hur fans sköter sig eller om man helt enkelt inte bryr sig tillräckligt om City. De flesta vill egentligen se City förlora/tappa titlar men bara om det är ens eget lag. Man borde önska att Arsenal vann ligan denna säsong men det ser ju inte bra ut längre. Jag har varit öppen med att jag är tudelad angående vem jag helst vill ska vinna men den stora detaljen har egentligen varit om Arsenal vinner ligan och om man gör det på under 90 poäng. Det hade varit oerhört surt. Går de rent resterande hamnar de på exakt 90 poäng. Så i nuläget vill jag hellre se City vinna. Minst upprörande. Avundsjukan visar sig tyvärr.

Angående Evertons eventuella nedflyttning så är jag tudelad även där. I ett större perspektiv vill jag ha dem kvar men med tanke på hur det sett ut de senaste åren får de gärna åka ur.
Citera
2023-04-27, 10:06
Moderator
zanteras avatar
Även om Arsenal är ett lag som har mer rivalitet med laget jag håller på, så hade jag självklart hellre sett Arsenal vinna ligan än att själlösa oljebygget City tar ännu en PL titel. Det är ju dessutom bra för ligan när olika lag vinner och det hade ju gett lite hopp till övriga lag att det går att störa City, trots att dom myglar och har 100 regelbrott senaste åren osv. Att City vinner glädjer ju ingen, förrutom Spurs-fansen möjligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in