Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Nu firar väl alla Man U, liverpool, chelsea och tottenham supportrar. Alltid bättre när ett plastlag vinner ligan som city än en konkurrent som har traditioner. Just nu verkar city vara på en helt annan planet än övriga lag i Premier League och övriga världen för den delen också. KDB verkar ha kommit igång på riktigt också från att ha varit 50% av sitt max stora delar av säsongen.
Är som att ingen bryr sig när city vinner. Andra storslagens supportrar verkar mer pusta ut, vad bra att city tar ligan liksom. Till och med man United supportrar föredrar att city tar ligan före arsenal om jag fattat rätt? Det säger inte lite när de föredrar city framför arsenal som vinnare av PL.
Tottenham supportrar kan jag förstå varför eftersom det är trots allt samma stad som arsenal. Däremot United och liverpool måste ju vara så att det är sedan gammalt innan city var ett Saudi arabiskt lag och de inte ens fanns på kartan att tampas med de stora klubbarna.
Firar & firar om man läser tråden enögt kan man givetvis utläsa det så men många har hejat på Arsenal i kampen mot City. Dock finns det en och annan som tyckt att ligaguldet mer eller mindre var klart och då blir det käbbel när man ser något de inte vill se nämligen att City skulle komma tillbaka och ta tillbaka initiativet. Jag skrev om det i Jan/feb. Du kallar City plastlag men Arsenal värvade ju från plastlaget och dessa spelare har i högsta drag bidragit till att Arsenal har kunnat lyfta sig en nivå. Sen att Arsenal med Arteta i spetsen försöker spela som City och blir uppläxade av förebildena är som att se en dålig kopia.
För min del är bra att City vinner för då är det bara Liverpool som har stuckit emellan och bärgat ett guld från dom.
Jag personligen hade kunnat unna en ligaguldet men inte en annan utan att nämna namn (nämnt det förr)
Ja man kan undra sig varför några föredrar City före Arsenal men de svaren är rätt uppenbara om man tittar med två ögon.
Sen att man som serieledare möter tvåan och blir utskåpade är mindre smickrande, finns olika anledningar varför Arsenal toppar så länge, ett av dom är spelschemat läs i vilken man mött lag.
Givetvis ska Arsenal ha kred för vad de hittills har åstadkommit spel & poängmässigt.