2023-04-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Domen överklagas till HD.

Här är överklagandet: https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/verksamheten-i-hogsta-domstolen/overklaganden/overklagande-amr-2780-23.pdf

Nu är det bara att hålla tummarna! Tack för infon!
Citera
2023-04-26, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Har för mig att det står i HR-domen att det hade behövts fler prov från andra platser.

Dom inte kunna hänvisa till något som inte går att bevisa eller motbevisa
Jag hoppas han åker åt helvete
Citera
2023-04-26, 16:51
Avslutad
Nån i tråden som känner M närmre?
Han ser sig själv som offret, berättar hur utsatt han varit
Citera
2023-04-26, 22:49
Avslutad
Konstigt att dom inte tagit upp hotet mot vittnena mer. Synd om ungdomarna som kommer få leva med det här att dom inte tog med henne när hon bad om det. Att lyssna på rättegången får en att tycka ännu mindre om han. Kompisen U*f verkar ha blivit påverkad (hot?) också
Citera
2023-04-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Konstigt att dom inte tagit upp hotet mot vittnena mer. Synd om ungdomarna som kommer få leva med det här att dom inte tog med henne när hon bad om det. Att lyssna på rättegången får en att tycka ännu mindre om han. Kompisen U*f verkar ha blivit påverkad (hot?) också

Var har du lyssnat på rättegången?
Citera
2023-04-28, 09:35
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu

Sök dubbelmord Ulricehamn på Youtube eller Prime Crime
Citera
2023-04-28, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Finns på Youtube.
Försvarsadvokaten - Jag skall inte lägga orden i mun på dig, verkar tro att J är alkoholist, och alla vittnen ha alkoholproblem medan M sällan dricker och är ett offer över alla hennes påhopp
Ordförande halvsover sig igenom rättegången och ber hela tiden om att advokater och åklagare skall upprepa om vilken sida dom hänvisar till
M pratar bara om vilket offer han varit, det har varit så synd om honom bu huu
Vilken psykopatisk idiot. Hoppas grabbarna på anstalten tar väl hand om honom. Han behöver ses till
Citera
2023-04-28, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Sök dubbelmord Ulricehamn på Youtube eller Prime Crime

Vad har det med något att göra?
Citera
2023-04-29, 00:56
Medlem
Citat:
Nån i tråden som känner M närmre?
Han ser sig själv som offret, berättar hur utsatt han varit
Ja det verkar vara väldigt synd om honom och så har det varit sen Åvik brann typ.
Han har sagt under hela rättegången hur synd det varit om honom och det sista som sades var hur hemskt det är att någon man (han) älskat kunnat behandla honom så. Jag tror inte att han fattar någonting överhuvudtaget hur illa han ställt till det. Min uppfattning om honom var att han inte brydde sig ett smack om henne, när dom pratade och umgicks med folk var han trevlig mot de flesta om de var män men inte så mycket henne eller kvinnor överlag.
Citera
2023-04-29, 02:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
För att hon som alla andra i den situationen är så hjärntvättad av sambon. Psykisk nedbruten och livrädd

Det där stämmer inte. Jag vet ett antal kvinnor men även män som helt sonika lämnat sina destruktiva relationer efter första slaget/slagen eller kränkningarna. Du utgår ifrån någon sorts feministisk vänstervriden modell att alla som lever i våldsamma relationer med mycket drickande är hjärntvättade och tvingade att stanna kvar, det stämmer ej. Jag vet en kvinna tex som helt enkelt packade sina pinaler och drog för gott efter att ha fått storstryk första och sista gången.

Citat:
Det är ju där den röda flaggen syns först. När han, eller hon, tar över och isolerar offret från familj och vänner. När han, eller hon, påtalar vilka kläder man kan eller skall ha, hur lite andra bryr sig och att han eller hon är den enda som orkar med henne (eller honom)
Slagen kommer senare, när orden inte räcker till

Har du ens läst FUP i det här fallet? Du upprepar floskler på löpande band. Många (långt ifrån alla) destruktiva relationer innefattar dessutom två parter som bidrar med lika mycket skit fast på olika sätt.

Och nej, jag har inte försvarat GM i det aktuella fallet. Blir bara trött på alla lögner som finns kring denna typ av fall.
Citera
2023-04-29, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där stämmer inte. Jag vet ett antal kvinnor men även män som helt sonika lämnat sina destruktiva relationer efter första slaget/slagen eller kränkningarna. Du utgår ifrån någon sorts feministisk vänstervriden modell att alla som lever i våldsamma relationer med mycket drickande är hjärntvättade och tvingade att stanna kvar, det stämmer ej. Jag vet en kvinna tex som helt enkelt packade sina pinaler och drog för gott efter att ha fått storstryk första och sista gången.

Så du vet vem jag är och vad jag jobbar med? Jag står väldigt långt ifrån feminism att börja med. Sen spelar det ingen roll hur illa en kvinna, eller en man för den delen beter sig, så kan man aldrig försvara sig med att rappa upp någon. Man har valet att lämna. Att det börjar med psykiskt nedbrytning är välkänt och bara för att någon tar sig ifrån ett destruktivt förhållande så tar det inte bort att det ändå händer. Du vet att det finns folk som får cancer och överlever, ändå är cancer en dödlig sjukdom.
Och jo, du försvarar GM med dina åsikter
Citera
2023-04-29, 13:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så du vet vem jag är och vad jag jobbar med? Jag står väldigt långt ifrån feminism att börja med. Sen spelar det ingen roll hur illa en kvinna, eller en man för den delen beter sig, så kan man aldrig försvara sig med att rappa upp någon. Man har valet att lämna. Att det börjar med psykiskt nedbrytning är välkänt och bara för att någon tar sig ifrån ett destruktivt förhållande så tar det inte bort att det ändå händer. Du vet att det finns folk som får cancer och överlever, ändå är cancer en dödlig sjukdom.
Och jo, du försvarar GM med dina åsikter

Skitsnack, om du läser på lite så hade kvinnan som avled (om det nu var av misshandel eller läkemedelsförgiftning) ingenstans att bo förutom hos GM och med bakgrund av parets alkoholvanor och allmänt dåliga "ölsinne" så slutar det tyvärr ofta med misshandel. GM är en elak jävel men det finns även uppgifter om att kvinnan kastade saker och skrek på honom.

Samtidigt är det inte bevisat att det var den grova misshandeln som tog livet av henne när det lika gärna kan ha varit förgiftning.

Kvinnor har dessutom ett eget ansvar för vilka män de väljer, nu ska jag också läsa om FUP och domen så fort jag hinner för att se om det går att göra en annan tolkning av bakgrunden till det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in