2023-04-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Så du vet vem jag är och vad jag jobbar med? Jag står väldigt långt ifrån feminism att börja med. Sen spelar det ingen roll hur illa en kvinna, eller en man för den delen beter sig, så kan man aldrig försvara sig med att rappa upp någon. Man har valet att lämna. Att det börjar med psykiskt nedbrytning är välkänt och bara för att någon tar sig ifrån ett destruktivt förhållande så tar det inte bort att det ändå händer. Du vet att det finns folk som får cancer och överlever, ändå är cancer en dödlig sjukdom.
Och jo, du försvarar GM med dina åsikter
Nej det gör han inte. Det är du som endast kan hålla ett inlärt feministiskt narrativ i huvudet. Du har verkligen ingen aning.

Bara svamlar på som bästa Aftonbladet-artikeln.
Citera
2023-04-29, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skitsnack, om du läser på lite så hade kvinnan som avled (om det nu var av misshandel eller läkemedelsförgiftning) ingenstans att bo förutom hos GM och med bakgrund av parets alkoholvanor och allmänt dåliga "ölsinne" så slutar det tyvärr ofta med misshandel. GM är en elak jävel men det finns även uppgifter om att kvinnan kastade saker och skrek på honom.

Samtidigt är det inte bevisat att det var den grova misshandeln som tog livet av henne när det lika gärna kan ha varit förgiftning.

Kvinnor har dessutom ett eget ansvar för vilka män de väljer, nu ska jag också läsa om FUP och domen så fort jag hinner för att se om det går att göra en annan tolkning av bakgrunden till det hela.

Varför inte lyssna på rättegången?
Citera
2023-04-29, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Nej det gör han inte. Det är du som endast kan hålla ett inlärt feministiskt narrativ i huvudet. Du har verkligen ingen aning.

Bara svamlar på som bästa Aftonbladet-artikeln.

Så om jag är emot våld wse så har jag fel
Citera
2023-04-30, 00:55
Medlem
Citat:
Skitsnack, om du läser på lite så hade kvinnan som avled (om det nu var av misshandel eller läkemedelsförgiftning) ingenstans att bo förutom hos GM och med bakgrund av parets alkoholvanor och allmänt dåliga "ölsinne" så slutar det tyvärr ofta med misshandel. GM är en elak jävel men det finns även uppgifter om att kvinnan kastade saker och skrek på honom.

Samtidigt är det inte bevisat att det var den grova misshandeln som tog livet av henne när det lika gärna kan ha varit förgiftning.

Kvinnor har dessutom ett eget ansvar för vilka män de väljer, nu ska jag också läsa om FUP och domen så fort jag hinner för att se om det går att göra en annan tolkning av bakgrunden till det hela.

Fyfan vad såna som du är äckliga. Du känner varken gärningsmannen eller offret. Sluta låtsas som att du har någon jävla aning om vad du snackar om. I slutändan är det JEANETTE som blev brutalt misshandlad och mördad, inte Micke. Han utsatte henne för ett rent jävla helvete och du har mage att sitta där och skylla allt på henne. Du vet inte var du pratar om. Jag är så trött på såna som dig som pratar om true crime utan att tänka på att offret och vi närstående var/är riktiga människor med tankar, känslor och bagage. I slutändan är det Micke som torterade henne till döds. Vem fan bryr sig om hon kanske blev arg och aggressiv mot honom nån enstaka gång? Det var alltid han som provocerade, inte bara mot Jeanette utan mot alla.

Jeanette var en underbar person. Hon brydde sig om och värnade om ALLA, förutom sig själv. Visa nån jävla respekt.
Senast redigerad av vinterg4t4n 2023-04-30 kl. 00:58.
Citera
2023-04-30, 01:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterg4t4n
I slutändan är det J som blev brutalt misshandlad och mördad, inte M. Han utsatte henne för ett helvete och du har mage att sitta där och skylla allt på henne.

Mord? Skriver du i rätt tråd?

"Åklagaren har hävdat att kvinnan avlidit till följd av sina hjärnskador, men hovrätten menar att bevisningen gör det möjligt att kvinnan kan ha dött av läkemedelsförgiftning"

Citat:
I slutändan är det M som torterade henne till döds.

Du verkar ha fått vissa saker om bakfoten?

"Hovrätten skriver i sin dom att det inte är ställt bortom rimligt tvivel att det var den 50-åriga mannens våldsutövning som orsakade kvinnans död. Därav dömer hovrätten mannen i stället för synnerligen grov misshandel.

– Jag tycker att den här domen är betydligt mer riktig än tingsrätten. Vi ville få en frikännande dom men ett sådant här utfall låg i farans riktning, säger mannens advokat"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/hovratten-andrar-tingsrattens-forsadom-fran-livstid-till-sju-ars-fangelse

Citat:
Vem fan bryr sig om hon kanske blev arg och aggressiv mot honom nån enstaka gång?

M:s anhöriga, vänner och bekanta bryr sig kanske om detta?

Citat:
Det var alltid han som provocerade

Hur vet du det?
Citera
2023-04-30, 01:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag slår vad om att hovrätten är full av äckliga jävla gubbar som själv slår frugan efter några öl. Eller har de blivit mutade?

Dina teorier eller vad man ska kalla dom känns totalt osannolika för att inte säga vansinniga. I det aktuella fallet så gick det inte att utesluta att kvinnan avled av läkemedelsförgiftning. Varför kan inte du acceptera det?

Citat:
Mäns dödliga våld mot kvinnor ökar för varje år som går och detta är deras beslut? Vart finns rättvisan?

Det dödliga våldet mot kvinnor har faktiskt minskat sen 2012. Du känner kanske till bra.se? Det finns en bra tabell här nedan.

https://bra.se/statistik/kriminalstatistik/konstaterade-fall-av-dodligt-vald.html

Du ljuger med andra ord. I det aktuella fallet är det inte heller bevisat att kvinnan avled av dödligt våld.

Citat:
. Hoppas innerligt att nån med civilkurage slår ihjäl honom innan han kommer ut.

Hm, låt oss få se nu. Du är en motståndare till dödligt våld men vill i samma veva att M blir ihjälslagen innan han kommer ut. Hur tänkte du där?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-04-30 kl. 02:03. Anledning: Tillägg
Citera
2023-04-30, 02:03
Medlem
CriminalScums avatar
Jag slår vad om att det är en ond invandrare som ligger bakom dådet!

Ska bara läsa förundersökningsprotokollet...

...

...

Citera
2023-04-30, 06:07
Medlem
Citat:
Det där stämmer inte.
Kände du paret ifråga?
Enligt vänner och bekanta delar dem inte samma uppgifter som dig.. Alls

Citat:
Jag vet ett antal personer kvinnor men även män som helt sonika lämnat sina destruktiva relationer efter första slaget/slagen eller kränkningarna. Du utgår ifrån någon sorts feministisk vänstervriden modell att alla som lever i våldsamma relationer med mycket drickande är hjärntvättade och tvingade att stanna kvar, det stämmer ej. Jag vet en kvinna tex som helt enkelt packade sina pinaler och drog för gott efter att ha fått storstryk första och sista gången.

Sjukt 😳😱
Citera
2023-04-30, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CriminalScum
Jag slår vad om att det är en ond invandrare som ligger bakom dådet!

Ska bara läsa förundersökningsprotokollet...

...

...

Gör det enkelt för dig å lyssna på rättegången, finns på youtube. Om du tycker att dom bryter på nått språk kan jag upplysa dig om att det är hälsingemål, inget annat
Citera
2023-04-30, 13:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Enligt vänner och bekanta delar dem inte samma uppgifter som dig.

Hovrätten hade en annan uppfattning. Det missade du kanske?

"Åklagaren har hävdat att kvinnan avlidit till följd av sina hjärnskador, men hovrätten menar att bevisningen gör det möjligt att kvinnan kan ha dött av läkemedelsförgiftning"

"Rättsläkaren berättade att dödsorsaken var svårbedömd och att det inte kan uteslutas att kvinnan avlidit till följd av läkemedelsförgiftning. Om man ska döma någon för att ha orsakat en annan människas död får det inte råda något rimligt tvivel om att dödsorsaken är den som åklagaren har påstått. Här fanns ett rimligt tvivel"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/hovratten-andrar-tingsrattens-forsadom-fran-livstid-till-sju-ars-fangelse
Citera
2023-04-30, 15:50
Avslutad
Ett liknande fall i Australien för ca 5 år sedan. En kille blev ihjälslagen, men hade droger i kroppen vilket gjorde att det fanns sk rimlig tvivel. Ändå valde rätten att döma som mord eftersom han inte överlevt även om han inte hade haft droger i sig.
Med dom skador J hade kan man ju undra detsamma. Rättsläkaren sa att om hon osannolikt skulle överleva så skulle hon aldrig kunna gå eller ens sköta sig själv mer
Citera
2023-04-30, 16:24
Medlem
Citat:
M:s anhöriga, vänner och bekanta bryr sig kanske om detta?
Verkligen inte. Hans barn vill inte ha någonting med honom att göra längre. Det är inte bara Jeanette som han har behandlat illa, utan hans söner också. De var med på hennes begravning. Den enda personen som fortfarande har kontakt med honom är hans mamma. ALLA visste hur han behandlade Jeanette och ingen är förvånad över vad som har hände.

Citat:
Hur vet du det?
För att jag kände dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här