Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det är sorgligt att jag ska behöva förklara allt för dig!
Min första fetning:
* Hur vet du att brovittnet är falskt? Är det inte snarare så att brovittnet förstör din fantasihistoria? Vi vet att Helena sågs runda hörnet på Knallen-huset ner på Österlånggatan mot Kungsgatan. Det finns en iakttagelse på just Österlånggatan vid gamla Systembolaget som säger att ett ungt par rörde sig bort från torget. Dessutom har vi brovittnet som i detalj kunde beskriva de byxor som Helena hade på sig. Däremot kände brovittnet inte igen Helena. Brovittnet kände inte heller igen mannen vid hennes sida, men har kunnat precisera att han hade glasögon av pilotmodell. Jag kan tänka mig PU på bron med Helena.
* Personen som vittnade falskt mot EA bodde mycket riktigt i Töreboda. Sedan var det så att han INTE skröt för sin flickvän, utan för sina kamrater på en fest. Samma kamrater övertalade honom att ringa in en falsk anmälan, en anmälan som han sedan inte kunde kunde backa från. Allt detta ligger ute på nätet. Bara att lyssna.
* Det är känt sedan länge att "Törebodabon" fick fängelse för det som han hade gjort.
Min andra fetning: GW Persson säger att hans två gubbar fanns UTANFÖR Stadt! Du har nu placerat BW INNE på Stadt!

Alltså har du nu helt på egen hand visat att BW inte kan vara en av GW Perssons två gubbar. Stort grattis! (Jaja, jag vet, nu kommer ett försök till slingring.)
Beträffande "brovittnet". Denna kvinna som det framkommer i P4-dok., att det skall röra sig om rapporterar detta till Polisen på onsdagen den 17 juni va ? Tidningsartikeln med beskrivning av Helenas byxor skall varit ute innan dess va ? Om vi föreställer oss att denna kvinna ringer in till Polisen med ett syfte att "plantera" en falsk uppgift så bör hon självklart varit anonym.
OM, hon gjorde detta så har jag alltid undrat lite varför hon då skall "krångla" till detta, med att säga att detta par med kvinnan med likadana byxor som Helena och mannen som bär pilotglasögon, viker av höger direkt efter Marieholmsbron och går in på stigen där emellan Fängelset och ån ?
Varför då inte bara säga att de går vidare rakt västerut mot Ekuddenvägen och Helenas hem ?
Man kan också fråga sig OM det var Helena med sällskap varför då viker de av här ? Det enda skälet då, som jag kan se är då ifall vad jag tror är, om mannen i sällskapet vill kasta en drill där.
Om det skall vara PU som går där behöver han då bära någon form av pilotglasögon då. Att han hade glasögon vid denna tid är väl inte sannolikt. Det enda är om han hade pilotglasögon av solglasögonmodell i pannan, som jag kan se det. En sak som jag har tänkt på är
just dessa glasögon som var då
slipade av denna modell då, dessa var ju då högst omoderna då och användes mycket på 80-talet. Dessa ansågs ju mer som "töntglasögon " vid 1992 vad jag kan förstå. Kallades verkligen då denna modell för just det mer coola namnet: "pilotglasögon" då ? Mer av datanörd förknippat, vill ja ha det till under denna tid. Helt omvänt med solglasögonmodellen då. En tanke.
Men frågan är då om denne man verkligen bar solglasögon i pannan, kunde då Polisen ändå direkt så obehindrat ändå göra en koppling till "MMPG inne på Stadt"-KM, som bar slipade glasögon men ej av pilotmodell, enligt PW70 i tråden ? Vad exakt denna kvinna sade i detta vittnesmål är ju av intresse, även om vi vid detta laget vet att Polisen så desperat ville ha en person som fanns inne på Stadt och som helst fanns i Helenas närhet där inne. För de anser då att "utredningen tappar kontakten med vad hon gjorde", som Jenven sade i "Att lösa ett mord", så fort hon kommer ut från Stadt.