2023-04-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Vettig? En riktig tomte. Förutom andra fel i beskriv7ngen börjar han j6 helt katastofalt med att blanda ihop KM oc CL och verkar tro det är samma person. Vettig, nä inte det minsta
Och inte ens KM. Det är någon Klas Holm*gren som CL ska ha bytt namn till tidigt, totalt nytt namn i tråden. Helenas villa pekas ut liggande längst söderut. Bilarna kör i andra riktningar än vittnena påstått, osv. Jag skrattade gott igenom "deckaren" och fick det att kännas som annat än slöseri med tid.
Citera
2023-04-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Vettig? En riktig tomte. Förutom andra fel i beskriv7ngen börjar han j6 helt katastofalt med att blanda ihop KM oc CL och verkar tro det är samma person. Vettig, nä inte det minsta

Tänkte ändå att han teori har vissa poänger (Vilket iof alla har till viss mån). Tex att HA skulle ha blivit upplockad efter bron och händelseförloppet eskalerade pga av att hon inte ville med i bilen osv. Samt att det rör sig om två bröder vilket även GW hintade lite om, dock vet jag inte om GW menade bröder eller "som bröder" var ett tag sedan jag läste hans bok nu.
Citera
2023-04-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Tänkte ändå att han teori har vissa poänger (Vilket iof alla har till viss mån). Tex att HA skulle ha blivit upplockad efter bron och händelseförloppet eskalerade pga av att hon inte ville med i bilen osv. Samt att det rör sig om två bröder vilket även GW hintade lite om, dock vet jag inte om GW menade bröder eller "som bröder" var ett tag sedan jag läste hans bok nu.
Den bror han pratar om är P*ter Levi'N.
Trohlin och Den Lille Kriminalteknikern: https://www.youtube.com/watch?v=loINCj5kfs8
Citera
2023-04-23, 22:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Swaavads historik är att inte skriva på många år och sedan skriva ett gäng inlägg och sedan inte skriva.

Bortsett från det så tror jag mig veta vem AnLa bodde med. De fem maskade fälten menar jag är
1. L*arsson
2. And*ers
3. Le*if
4. c/o B*orglin
5. Detta fält är värre, men postnumret är 54532 och det finns få adresser där. Jag kan tänka mig Ladugårdsgatan X. Gatunamnet måste vara rätt så långt och det finns inte så många att välja mellan:
https://postnummerservice.se/adressoekning/?external=0&street=&postalcode=54532

Skälet till att jag fastnar för Ev*elina B*orglin som sambo är att hon är född i Uddevalla och AnLa bor i Munkedal 1990, vilket innebär att han bör ha gått på gymnasium i Uddevalla. Två unga personer med anknytning till Uddevalla som bor i 54534 Töreboda känns inte som en slump.

Pudelfrillan, vad tror du om att själv kolla upp var AnLa bodde 1992 och med vem. Det är ju bara att ringa Skatteverket, men du får fråga på varje namn separat, för skatteverket kan inte se vem som bor med vem. Bor det en AnLa där 1992 och om maskningen verkar stämma så är det väl lite väl magstarkt att tro att swaavad skall kunna plocka fram namn som passar in i protokollets maskade kolumner.

Givetvis har du rätt i att maskningen kan svaja...

AnLa är rimligtvis denna person:
https://www.facebook.com/an*ders.la*rsson.71271

Han är dömd de senaste fem åren för narkotikabrott, brott mot knivlagen (batong) samt fortköring.

Nej det där tror jag inte en sekund på. Flickvännen till vittnet från Töreboda bodde dessutom någon annanstans, dom var inte sambos.

Nej, An*ders Lar*sson är fel person. Jag tror mig veta vem dom döljer sig bakom dom maskade fälten

Har jag rätt i min misstanke faller alla bitar på plats! Kollar upp det imorgon.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-23 kl. 23:23.
Citera
2023-04-23, 22:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det kan stämma att det var det nicket du nämner som pm-ade mig, svagt minne av det namnet, dock osäker. Hen skrev även då att AnLa var född i december -73. Undrar om inte nicket Bickan också var inblandad i den diskussionen på nån vänster. Bickan kom väl med uppgiften att PeNi vittnade falskt till ErAn fördel o blev senare dömd för menad, samtidigt som AnLa blev dömd för att ljugit om att sett HA gå in i ErAn's bil. Hela historien är ju väldigt märklig.

Ok, själv tror jag inte att det var någon "18 årig An*ders Lar*sson" som blev dömd för att ha ljugit
Citera
2023-04-23, 23:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Alla i tråden har förstått att Skvagg och Pudelfrillan drar världens vals om BW och KM som gärningsmän. Man bygger hela fantasin på att Skvagg skulle ha fått "muntligt" bekräftat av GW Persson ( ) att en av dem skulle vara huvudgärningsman. Pudelfrillan hänvisar nu till att den delen är Skvaggs "ansvar", men faller likväl helt ogenerat och okritiskt in i Skvaggs bluff. Skvagg och Pudelfrillan drar sig inte heller för att hellre lyssna på MK:s fyllesnack till Bratis - och att göra en tolkning av det snacket som måste passa in i deras skruvade "teori" - än att lyssna till Motown, som har lämnat detaljerade inlägg om att BW var på festen i Radbyn, och att BW lämnade den så sent att de andra undrade hur han skulle hinna in på Stadt. Motown skrev också att BW lämnade festen antingen själv eller i sällskap med Sh*ane P. Någon MK nämndes aldrig. Att Motown dessutom har redogjort detaljerat för förhöret som sköttes av polisen S*une S*and, verkar inte heller det vara värt något. Inte heller att Motown namngav J*ulia som den tjej som BW hade strulat med. Motown avfärdas med att han är en "anonym" användare på Flashback som "kan hitta på vad han vill" - trots att han alltså uppgav polismannens namn. Och J*ulias namn. Att Skvagg och Pudelfrillan själva är anonyma användare på Flashback verkar inte räknas ...

Pudelfrillan vill inte ens höra talas om att han tidigare var intresserad av vad RoEk gjorde den där natten, trots att Pudelfrillan tyckte det "vittnesmål" som ebeneezer22 la ut om RoEk passade som hand i handske mot BW. Som lök på laxen skjuter Pudelfrillan ifrån sig lögnaren ebeneezer22 som var den som kom med lögnen om tvätten - ja, ni vet, den som Pudelfrillan gillade. Helt plötsligt vill Pudelfrillan inte ha med ebeneezer22 att göra. Det finns ingen hejd på trixandet.

Till detta kan vi lägga att BW inte passar in i GW Perssons beskrivningar om vare sig bostadsort eller förhör. Och när BW:s bostadsort inte längre "passade in" i narrarna Skvaggs och Pudelfrillans fantasi, "bosatte" de dem helt ogenerat på Dillö. Pudelfrillan ville inte ens kännas vid att han hade placerat dem som boende på Dillö, vilket jag för några dagar sedan lätt kunde bevisa med flera inlägg som Pudelfrillan hade skrivit om just det.

Problemet med boendet på Dillö och GW Perssons ord om att gärningsmännen åkte mot där de bodde, fick Skvagg och Pudelfrillan att helt plötsligt lansera flummet om att BW och Mk skulle ha "delat på sig": BW skulle ha tagit båten till Dillö från den lilla småbåtshamnen bakom Bronsåldersvägen, medan MK skulle ha tagit bilen från gång-/cykelvägen. Vart har vare sig Skvagg eller Pudelfrillan förtäljt. Problemet med detta är att GW Persson aldrig skrev något om att gärningsmännen delade på sig. Detta förklarar Skvagg och Pudelfrillan i ett nytt skrattretande trixande med att GW Persson "uttryckte sig kryptiskt". Att GW Persson skrev att "när de kom ut på den större vägen, körde de mot där de bodde, men på vägen stannade de vid den båt som de hade tillgång till och dumpade kroppen", vill Skvagg och Pudelfrillan få till en "dimridå" som i själva verket betyder att "de delade på sig" ... Något dummare har jag aldrig läst! Jo, förresten: Dummare var när "den större vägen" blev till typ Vikingavägen/Bronsåldersvägen/"fotbollsplanen" ner till hamnen.

Skvagg och Pudelfrillan har en uppgift i tråden, och den är att ge BW skulden samtidigt som de täcker upp för PU.

PS. Snälla, bespara tråden ett eventuellt svar på det här inlägget. Jag kommer ändå inte att läsa dina patetiska undanflykter. DS.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-24 kl. 00:19.
Citera
2023-04-24, 00:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Bra igen, bara ut med namnet! För det är väl inget problem med det? (Jo, det är det säkert. Finns garanterat någon märklig "anledning" för dig att inte lägga ut namnet.)

Får jag det bekräftat imorgon kan jag ev lägga ut namnet.
Citera
2023-04-24, 00:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Jag är övertygad om att Pudelfrillan hittat rätt namn. B*o O*la E*ek. Passar perfekt in. Men jag är även övertygad om att Ugglan har rätt. Vi kommer inte att få veta namnet för det kan störa Sveriges relation till främmande makt.

Att flickvännen skulle bo på annat ställe måste vara något Pudelfrillan fått veta av Leif GW. Hittar ingen källa på det och Pudeln kan givetvis inte berätta källan.

Det står i förhörsprotokollet har jag för mig.
Citera
2023-04-24, 00:59
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det står i förhörsprotokollet har jag för mig.

Tror att du övertolkar att han säger i telefonintervjun med C*arlén sid 5: "jag var uppe hos tjejen ikväll va..." Meningen fungerar om lägenheten formellt tillhör tjejen, som Hink föreslår.

Du tänker dig Jo*han Erik*sson gissar jag? Tänk då på att JohEr har tre förnamn och det tredje är för kort för alla bokstäver som måste in i protokollets fjärde fält.

Lustigt är att i första förhöret känner falska vittnet Helena men i andra förhöret har han fått veta namnet i efterhand...

Förhör 1 sid 1 "på trottoaren stod Helena Andersson som han känner..."
Förhör 2 sid 1 "flickan som jag dansade med och som jag senare fick veta hette Helena..."
Senast redigerad av PartyVovven 2023-04-24 kl. 01:10.
Citera
2023-04-24, 01:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror att du övertolkar att han säger i telefonintervjun med C*arlén sid 5: "jag var uppe hos tjejen ikväll va..." Meningen fungerar om lägenheten formellt tillhör tjejen, som Hink föreslår.

Övertolkar? Nej det gör jag inte.
Meningen ska stämma överens med verkligheten, inte "fungera" i bemärkelsen att ändra betydelse på något.
Nu får du utveckla: På vilket sätt "fungerar" meningen om lägenheten formellt tillhör tjejen?

Man förstår att dom inte är sambos. Hinc's skruvade övertolknkng behövs inte.

Citat:
Du tänker dig Jo*han Erik*sson gissar jag? Tänk då på att JohEr har tre förnamn och det tredje är för kort för alla bokstäver som måste in i protokollets fjärde fält.

Nej det är det inte.
Maskningen kan svaja enligt HincRobur
Jag trodde det var Hinc som var självutnämnd expert på att tolka maskade protokoll men nu är det alltså du som är det?

Citat:
Lustigt är att i första förhöret känner falska vittnet Helena men i andra förhöret har han fått veta namnet i efterhand...

Förhör 1 sid 1 "på trottoaren stod Helena Andersson som han känner..."
Förhör 2 sid 1 "flickan som jag dansade med och som jag senare fick veta hette Helena..."

Det är inget konstigt med det. Han var givetvis nervös så mycket som han var tvungen att blåljuga. Påminner om vissa i tråden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-24 kl. 02:15.
Citera
2023-04-24, 09:25
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Får jag det bekräftat imorgon kan jag ev lägga ut namnet.

God morgon!

Hur har det gått med Skatteverket?

Jag kollade för skoj skull alla män födda 1973 och som 1990 bodde i Töreboda församling.

Det visade sig finnas 36 män i församlingen födda 1973. Tre av dessa bodde på någon av de gator som ingår i postnummerområdet 545 32. Två av dessa män har tre förnamn. Ingen av dessa har namn som passar in. Mannen med två förnamn passar in då dessa är rätt så korta UL*f J*onas V*allgren. AnLa passar dock in perfekt, men han bodde inte där 1990.

Chansen att hitta en man som får plats i förhörets skrivmaskingskolumner är alltså mycket låg. Nu vet vi i och för sig inte åldern på personen, men jag har av någon anledning för mig att han var rätt ung, men jag har inget belägg för det, men om vi accepterar födelseår 1970-1974 så bör vi hamna på i runda slängar 15 män innan vi sållar bort dem som har för många, för få eller namn med fel längd.

Så om ditt namn verkligen passar in så är det starkt, men på samma sätt, om AnLa passar in så är det starkt det med.

Kollar du AnLa eller är du så övertygad om att det är ett planterat namn att du struntar i det?
Senast redigerad av HincRobur 2023-04-24 kl. 09:30.
Citera
2023-04-24, 09:42
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
OK Dock är det så att förhöret med det falska vittnet är skrivet på en skrivmaskin med raka kolumner för bokstäverna. Det första namnet har lika många bokstäver som L*arsson. Det andra namnet har lika många bokstäver som An*ders och det tredje namnet har lika många tecken som Le*f.

https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/28a1282a-55ed-4447-b9dd-9bda241817ed.pdf

Varför tror du namnet är planterat?

Nu är det klarlagt bortom allt rimligt tvivel att det är denne Ander*s Le*if Lar*sson( f. 731210) som var detta falska vittne. Det maskade i det länkade vittnesmålet är i denna följd alltså:

Larss*on, Ande*rs, Le*if, personnummer, Kårtorpsgatan 4F, 545 32, Töreboda.

AnLa flyttade till Kårtorpsgatan 4F , 19920401, enligt Skatteverket. Postnummret: 545 32, som inte är maskat, stämmer överens med den Nordvästliga delen av Töreboda. Googla : "postnummer Töreboda" så kommer det upp 6 stycken som Töreboda är indelat i. Klicka på det aktuella postnumret så kommer det upp en karta på detta begränsade geografiska område.

Om ni ser noga på den sista maskningen för gatuadressen så har Polisen missat att dra tuschpennan ända ut, så det sticker fram ett streck överst. Detta streck överensstämmer väldigt bra med ett "F", på det typsnittet. Alltså 4F. Jämför med vad som står på nästa rad med F:et i ," Förhöret".

Var det ArLa som droppade namnet ErAn själv ? Eller var det Polisen som serverade ErAn om han hade en vit Sierra också ? Visste han vem denne ArLa var vid denna tid redan då ? Hade han åkt med honom hem någon gång kanske då ? Han hade ju bara bott i Töreboda sedan i april samma år då.

Att han då sitter och "skryter" på en fest och sen inte kan dra sig ur detta och måste vittna falskt, enligt åklagare Marianne Alden i P4-dok. Mycket underligt ,tycker jag men möjligt givetvis.

Var verkligen då hela denna historia från honom ren dikt ? Igen, mycket märkligt.
Senast redigerad av IB03 2023-04-24 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in